Grædefærdig!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

724 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. januar 2011

Tinehh

Hejsa piger..

- Hmm.. Jeg er fuldstændig færdig! Har sådan brug for at komme af med mine frustrationer og være noget så ynkelig .. I må lige bære over med mig..

Jeg har nu dagen før nytårsaften været godt sløv, ondt i halsen og hosten begyndte ret hurtigt.. Det har svinget meget op og ned, nu har det så resulteret i en gang lungebetændelse!!  Og det værste er bare at få af vide, at jeg bare ikke må få noget som helst for det..

JAMEN JAMEN!! Ja, jeg ved godt jeg er gravid i uge 29.. Men men men.. Orrrh.. Jeg har så ondt i min krop, min ryg føles som et åbent sår fordi jeg bare hoster og hoster.. Jeg har indtil videre INGEN piller taget over hovedet, da jeg jo ikke vil tage nogle for lillemandens skyld..

Men lige nu ville jeg bare så gerne have en omgang pencilinkur, så jeg kan blive rask igen.. !! Jeg startede i dag op i skolen igen, efter at have haft juleferie siden d. 17 december og så er man fandme nødt til at tage hjem efter 3 time, fordi der kunne jeg bare ikke mere!!

ER DER ANDRE SOM VIRKELIG BARE MÅTTE BIDE I DET SURE ÆBLE OG LIGGE PÅ LANGS?? FORDI MAN IKKE MÅ FÅ NOGET SOM GRAVID!

Ender bare med at ryge ud før jeg skal på barsel, fordi der har været så meget sygdom sidste år.. ØV hvor er det hele bare TRÆLS TRÆLS og atter TRÆLS!!

Er der ikke nogle herinde, som muligvis ligger inde med nogen gode råd til hvad jeg præcis kan gøre? I håb om at jeg ikke skal ligge for længe i sengen..

og bryder mig slet slet ikke om at hoste sådan.. Ved godt der ikke sker lillemanden noget <3 Men alligevel..

- Tine.. Som er godt træt af det hele og trænger sådan til bare at være rask og føle mig fit for fight!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

Carina1977

Forstår ikke at du ikke må få noget pencillin?? En lungebetændelse kan jo udvikle sig til at blive værre, hvis man ikke får behandling. Der er jo faktisk mange forskellige slags pencillin, og nogen af dem må man godt få når man er gravid.

jeg skal selv i pencillin behandling, fordi jeg har fået en blærebetændelse, men så får jeg det medicin, som man må få når man er gravid.

Synes bare det lyder meget underligt i mine ører.

Anmeld

10. januar 2011

SussieThyssen

Tinehh skriver:

Hejsa piger..

- Hmm.. Jeg er fuldstændig færdig! Har sådan brug for at komme af med mine frustrationer og være noget så ynkelig .. I må lige bære over med mig..

Jeg har nu dagen før nytårsaften været godt sløv, ondt i halsen og hosten begyndte ret hurtigt.. Det har svinget meget op og ned, nu har det så resulteret i en gang lungebetændelse!!  Og det værste er bare at få af vide, at jeg bare ikke må få noget som helst for det..

JAMEN JAMEN!! Ja, jeg ved godt jeg er gravid i uge 29.. Men men men.. Orrrh.. Jeg har så ondt i min krop, min ryg føles som et åbent sår fordi jeg bare hoster og hoster.. Jeg har indtil videre INGEN piller taget over hovedet, da jeg jo ikke vil tage nogle for lillemandens skyld..

Men lige nu ville jeg bare så gerne have en omgang pencilinkur, så jeg kan blive rask igen.. !! Jeg startede i dag op i skolen igen, efter at have haft juleferie siden d. 17 december og så er man fandme nødt til at tage hjem efter 3 time, fordi der kunne jeg bare ikke mere!!

ER DER ANDRE SOM VIRKELIG BARE MÅTTE BIDE I DET SURE ÆBLE OG LIGGE PÅ LANGS?? FORDI MAN IKKE MÅ FÅ NOGET SOM GRAVID!

Ender bare med at ryge ud før jeg skal på barsel, fordi der har været så meget sygdom sidste år.. ØV hvor er det hele bare TRÆLS TRÆLS og atter TRÆLS!!

Er der ikke nogle herinde, som muligvis ligger inde med nogen gode råd til hvad jeg præcis kan gøre? I håb om at jeg ikke skal ligge for længe i sengen..

og bryder mig slet slet ikke om at hoste sådan.. Ved godt der ikke sker lillemanden noget <3 Men alligevel..

- Tine.. Som er godt træt af det hele og trænger sådan til bare at være rask og føle mig fit for fight!

Hvem i alverden siger du ikke må få penicillin eller antibiotika??
Det har jeg da aldrig hørt før.
Snak med din læge om at få Citromax..det er en 3-dages kur og den virker omgående.
Og gravide må gerne få det.
Desuden tager gravide heller ikke skade af penicilin, så skulle et hav af kvinder jeg kender have fået skade af både det ene og det andet inkl. deres børn.
Mon ikke du har en læge, der ridder med på en eller anden mode-ide?
Det er jo ikke meningen, at du skal tage skade og blive mere syg eller at det skal gå ud over din baby.
Så hvis jeg var dig, så ville jeg se at få mig en anden læge eller kontakte lægevagten i en fart.
God bedring

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. januar 2011

sbs78

Tinehh skriver:

Hejsa piger..

Hmm det forstår jeg heller ikke, hvorfor du ikke må få det. Sidste år da jeg havde halsbetændelse måtte jeg gerne få piller for det og jeg var også gravid. Synes godt nok det lyder mærkeligt.

Anmeld

10. januar 2011

Sofia

Er helt sikker på din læge kan udskrive noget til dig! Andet kan ikke passe. Jeg har også fået penicillin, mod blærebetændelse osv. Der må være noget, du kan tåle selvom du er gravid, du kan da ikke blive ved med at døje med den sygdom. Håber din læge kan hjælpe

Anmeld

10. januar 2011

Lillefe

Jeg har heller aldrig hørt om man ikke måtte få pencilin!? det er kun krodimagnyl man ikke må få..

Anmeld

10. januar 2011

Chr-Hei

Tinehh skriver:

Hejsa piger..

Årh føler med dig...

Lagde selv lige inden jul med lungebetændelse og måtte ikk få noget for det.. Det sq ikk sjovt...

God bedring til dig..

Anmeld

10. januar 2011

DK

Jeg havde en lungeinfektion mellem jul og nytår. Jeg fik IKKE en bredspektret penicillin af lægen, da det ikke ville være godt for babyen i maven.

Men jeg fik besked på at gå hjem og lægge mig, og hvis det IKKE blev bedre (dvs. at feberen faldt og jeg holdt op med at hoste) skulle jeg komme igen og få penicillien alligevel. Men jeg skulle altså først se om jeg ikke selv kunne klare det!

Efter få dage var feberen væk og efter 10 dage var jeg på højkant igen. Men uhhhh det var HÅRDT og træls de første dage. Jeg var såååå skidt altså!

Både min læge og JDM har dog sagt god for at man gerne må tage et par panodiler til hjælp!

Anmeld

10. januar 2011

DK

Jeg har også fået anden penicillin i min graviditet uden problemer.

Måske er den penicillin der lige kan tage lungebetændelse ekstra hård/skrap mod fosteret? Siden vi er flere der ikke har måtte få for lungebetændelse?

Anmeld

12. januar 2011

Tinehh

Mange tak for Jeres søde svar og gode råd

- Jeg har lige været en tur ved lægevagten, som heldigvis ville give mig en omgang primcillin kur.. Som gerne må anvendes af gravide!

Det var blevet så slemt at jeg bare hostede og hostede og ikke kunne være nogen som helst steder overhovedet!! Og lægevagten sagde også hva det var for en læge jeg havde, da jeg self' skulle have noget for det! Lorte læger !!!  

THANK GOD!! Nu skal jeg bare ta en pille og så under dynen med en omgang te.. VIRK VIRK PILLER!

Pas på hinanden og alle de skide bakterier der er i omløb!

- Tine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.