Betaling for ekstra langt bryllup?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det ok at blive opkrævet merudgiften for korsangere, hvis man ved det på forhånd?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

766 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. januar 2011

Anonym trådstarter

En normal vielse tager ca 30 min. Nogle vælger at lægge ekstra meget musik ind i vielsen og derfor kommer den til at være længere tid.

Dette gælder ikke alle kirker, men forestil dig at ved den kirke du skulle giftes i, var ansat 4 proffesionelle korsagere, som var på arbejde til brylluppet (ud over at der selvfølgelig også er en præst, en organgist, en kordegn og en kirketjener).

I følge korsangernes overenskomst, så skal de have dobbelt takst hvis en vielelse overskrider 45 min.

Hvis du fik det at vide på FORHÅND ville du så synes det var i orden at blive bedt om at betale de 1200kr som det koster (ialt) for de 4 korsangere. altså der er KUN tale om merudgiften, eller synes du ikke det er iorden?

Løn til præst, organist, kordegn og kirketjener skal der SELVFØLGELIGE ikke betales løn til!!! Uanset hvor lang tid brylluppet varer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

Lullaby

Ja da.

Anmeld

10. januar 2011

Anonym trådstarter

Så er der afgivet 11 stemmer :-)

Anmeld

10. januar 2011

SSL

Jeg har stemt JA, da jeg synes det er helt i orden  Ellers ville alle vælge at gøre lidt ekstra ud af det, så det synes jeg er fair at man betaler sig til

Anmeld

10. januar 2011

Koen.

synes da det er helt i orden

Anmeld

10. januar 2011

majnr2

Ja, så kan man jo selv tage valget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.