Beordret hjem!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

490 visninger
4 svar
0 synes godt om
10. januar 2011

linefun

Er i dag blevet sendt hjem pga. udbrud af lussingesyge på min arbejdsplads
Fik besked om, at barnet havde overstået de 14 dage, som inkubationstiden (den tid det smitter) har varet - så det ikke burde smitte mere
Blev dog alligevel lidt nervøs, eftersom jeg ikke anede om jeg selv havde haft det, og dermed immun overfor det.

Efter jeg blev sendt hjem, har jeg været på lægehuset ved sygeplejersken, som nåede at tage en blodprøve, inden hun fandt ud af, at jeg fik prøven taget i dec. til 1. graviditetsunds. og den vidste negativ på det tidspunkt.
Hun fortalte også at jeg har haft lussingesyge.

Jeg spurgte, om jeg kunne tage på arbejde i morgen, hvilket der ikke skulle være problemer i.
Men... Hun bad mig dog ringe til lægen i morgen, for at høre, hvordan jeg præcis skal forholde mig.

Nogen der har erfaringer eller ved mere om det?

Jeg tror og håber dog meget på at kan komme på arbejde igen i morgen

Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

AnneBJ

linefun skriver:

Er i dag blevet sendt hjem pga. udbrud af lussingesyge på min arbejdsplads
Fik besked om, at barnet havde overstået de 14 dage, som inkubationstiden (den tid det smitter) har varet - så det ikke burde smitte mere
Blev dog alligevel lidt nervøs, eftersom jeg ikke anede om jeg selv havde haft det, og dermed immun overfor det.

Efter jeg blev sendt hjem, har jeg været på lægehuset ved sygeplejersken, som nåede at tage en blodprøve, inden hun fandt ud af, at jeg fik prøven taget i dec. til 1. graviditetsunds. og den vidste negativ på det tidspunkt.
Hun fortalte også at jeg har haft lussingesyge.

Jeg spurgte, om jeg kunne tage på arbejde i morgen, hvilket der ikke skulle være problemer i.
Men... Hun bad mig dog ringe til lægen i morgen, for at høre, hvordan jeg præcis skal forholde mig.

Nogen der har erfaringer eller ved mere om det?

Jeg tror og håber dog meget på at kan komme på arbejde igen i morgen

Line

Jeg har ikke nogen erfaring på området, men er spændt på at høre hvad det endte med?

Anmeld

11. januar 2011

Alexandra

Hej.

Du kan sagtens tage på arbejde i morgen, når du har haft lussingesyge. Når du har haft lussingesyge kan du ikke få det igen, da du har dannet antistoffer imod det.

Hvis man ikke har haft lussingesyge skal man blive hjemme 6 uger efter sidste udbrud.

Håber du kan bruge svaret.

De bedste hilsner Alexandra

Anmeld

11. januar 2011

linefun

AnneBJ skriver:

Jeg har ikke nogen erfaring på området, men er spændt på at høre hvad det endte med?

Lægen sagde heldigvis god for at tage på arbejde..

Anmeld

11. januar 2011

linefun

Alexandra skriver:

Hej.

Du kan sagtens tage på arbejde i morgen, når du har haft lussingesyge. Når du har haft lussingesyge kan du ikke få det igen, da du har dannet antistoffer imod det.

Hvis man ikke har haft lussingesyge skal man blive hjemme 6 uger efter sidste udbrud.

Håber du kan bruge svaret.

De bedste hilsner Alexandra

Hej Alexandra

Tak for din besked
Det var nemlig også det lægen sagde, at jeg havde dannet antistoffer mod det.
Blev nu alligevel lidt nervøs for, om der kunne være sket fostret noget:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.