Når barnet skal sove i barnevognen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

729 visninger
4 svar
0 synes godt om
10. januar 2011

MetteMTH

Hej

Hvad gør i når jeres barn skal ud i barnevognen at sove, kan i bare ligge dem ud, så sover de med det samme? Eller skal i kører barnevognen frem og tilbage hele tiden.. Jeg er nogle gange bange for at min datter ikke har fået nok at spise når hun skal i barnevognen, men hun græder som om hun er træt og tager jeg hende op, for så at gå ind og amme hende, så gider hun ikke med mindre jeg ligger ned.. Hvordan kan man vide at man ikke har mælk nok? Nogle gange er jeg i tvivl om jeg har nok, Syntes der går noget tid, fra når hun sutter til hun begynder at synke..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

ChatH

Mette88 skriver:

Hej

Hvad gør i når jeres barn skal ud i barnevognen at sove, kan i bare ligge dem ud, så sover de med det samme? Eller skal i kører barnevognen frem og tilbage hele tiden.. Jeg er nogle gange bange for at min datter ikke har fået nok at spise når hun skal i barnevognen, men hun græder som om hun er træt og tager jeg hende op, for så at gå ind og amme hende, så gider hun ikke med mindre jeg ligger ned.. Hvordan kan man vide at man ikke har mælk nok? Nogle gange er jeg i tvivl om jeg har nok, Syntes der går noget tid, fra når hun sutter til hun begynder at synke..

Jeg ligger valdemar og så går jeg ind, han kan godt græde lidt hvor jeg skal give ham sutten et par gange men børnene lærer jo hurtigt at hvis man vugger dem er det rart så det er en dårlig vane. mht mælk, så går der jo lidt før mælken kommer og de skal synke. men det kan godt lyde som om din datter gerne vil sove hos dig fordi det er trygt

Hvis hun tager på og trives ville jeg ikke tænke over om jeg havde mælk nok, ens tanker kan også påvirke mælkeproduktionen jo. husk at drik rigeligt med væske det øger også produktionen

Anmeld

10. januar 2011

Malene76

Jeg har ikke børn endnu... Men regner bestemt med at jeg IKKE kører dem frem og tilbage for at få dem til at sove... Jeg har arbejdet i en vugestue, hvor vi modtog et barn der var så vant til at mor og far gik tur mens barnet sov, så vi kunne faktisk ikke lade barenevognen stå stille mens hun sov, for så vågnede hun og skreg i vilden sky. Det er der jo slet ikke tid til i dag. Desuden tror jeg ikke jeg gider opdrage mit barn til at jeg skal stå der og vugge en halv time inden barnet falder i søvn, det er jeg vist for doven til. (Måske jeg bliver klogere når virkeligheden melder sig, men jeg tror der ikke.) Håber du løser det så det bliver bedste for jer som familie. Det kommer jo helt an på hvad du har det bedst med, så skal babyen nok trives.

MVH Malene

Anmeld

10. januar 2011

Sjl-msl-Mkl

Da min Malou var mindre kørte jeg barnevognen frem og tilbage, nogen dage kun. Hun har en musik stjerne, som kan spille 3 forskellige melodier den bruger jeg stadig. Hun har næsten alti lagt sig til og sove med det samme, eller det tror jeg da. Om ikke andet ligger hun stille.

Måske hun snyder dig, måske er hun bare ikke nok sulten når du ligger hende til ellers kan det være det går for langsom ifh til en flaske. Har hun fået det før?

Hilsen Sofie som også er Malou-mor.

Anmeld

10. januar 2011

Gaia

Tror det handler om øvelse i at sove i barnevognen. Min pige var heller ikke glad for det i starten. Vi kørte ikke med vognen til at begynde med, idet vi gerne ville have hende til at sove der uden det krævede bevægelse. Vi begyndte at øve "sov i barnevogn" da hun var en to måneder.

Idag er hun 9 måneder og nogle gange skal vi da lige køre lidt med barnevognen for at få hende til at sove. Men som oftest kan vi bare lægge hende og så går der måske en 5 min. og så sover hun.

jeg tænker, at hvis din datter græder, så måske prøv ik at tage hende op. (Prøv selvf. inden du lægger hende, at fylde på dvs. give mad, amme, pusle osv. så du er sikker på det ik er det, når hun græder. Så har man ihvert fald lidt lettere ved at lade dem ligge, når man føler sig sikker på at de ik "mangler" noget. ) Græder hun så ae hende imens hun er i barnevognen. Vug lidt med vognen eller køre den frem og tilbage. Kan hun falde til ro og ligge i den bare 30 min. til en start er det jo flot.

Alt har jo en begyndelse

ang. mælken er der jo ik andet for end at se om hun bliver mæt. Følge din intuition. Du kan evt. prøve efter en amning at tilbyde enten Modermælkserstatning eller noget du skal har pumpet ud til hende. Hvis hun så drikker en masse af det selvom hun har ligget ved begge dine bryster. ja så kunne det godt være du skulle supplerer op.

Hvis hun ik gider at drikke af den flaske er det enten fordi hun er mæt og så har du jo nok mælk eller at hun måske ik er vant til falske og derfor afviser den. Derfor kan det være du skal øve lidt flaske med hende ved evt. at supplerer op i en uges tid. Så finder du jo også ud af om hun virker mere mæt, tilpas og sover bedre og om du har mælk nok.

Håber du kunne bruge mine svar. Pøj pøj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.