Har intet hørt fra Skejby sygehus' børneafd. ang. svar på alle Jonas' undersøgelser. Og sidst da jeg ringede derud, fik jeg bare en lidt ubehøvlet og sikkert stresset læge i røret. Så nu har jeg altså skrevet en klage til afdelingens ledelse.
Er den okay??
Til xxxxxxxxxxxxx!
Jeg stiler denne mail til dig, da jeg har nogle spørgsmål ang. børneafd. forvaltning af den såkaldte kontaktlægeordning.
Jeg er mor til en af jeres patienter, Jonas Ringkjøbing Bach ( 270296-xxxx), som har været igennem en del undersøgelser på jeres afdeling. Han blev i uge 49 indlagt, og vi så i den uge 3 forskellige læger. De kunne ikke finde ud af hvad han fejlede, og han blev udskrevet i bedring, men med lovning om, at vi ville blive ringet op i slutningen af uge 50. Dette så vores familie kunne gå julen i møde, med vished for hvad han evt. fejlede, eller med en strategi for videre udredning.
Da vi nåede til torsdag i uge 50, tillod jeg mig at kontakte afd. A2, for at få en aftale, så vi kunne få svar på de mange prøver der var taget. Jeg fik fat i den stuegangsgående læge, som ikke virkede særlig imødekommende. Hun sagde bl.a at hun jo ikke var herre over, hvornår div. prøvesvar tikkede ind til afd. og at hun ikke kunne trylle. Jeg følte mig som en meget besværlig "kunde" i butikken, og måtte minde hende om, at jeg havde en syg søn, og at jeg var bekymret. Desuden havde Hanne xxxxx (læge), fortalt os, at vi ville få svar inden udgangen af uge 50. Vi fik så en aftale på afd. A2, dagen efter (altså fredag i uge 50). Jeg måtte tage fri fra mit job, kun for at blive mødt af en uforberedt læge (xxxx xxxxxxxxx), der egentligt bare gav os en sludder for en sladder....................og igen sendte os til flere blodprøvetagninger. Forespurgt om han havde fået flere svar på prøverne, sagde han at han ikke lige havde fået kigget på journalen. Dette synes jeg IKKE er okay, når man kommer med at barn, der er syg.................og man som forældre forventer at få svar.
Vi fik af xxxx xxxxxxxxx besked på, at vi ville blive kontaktet når alle svarene forelå. Nu skriver vi så den 10 januar, og vi har intet hørt fra børneafdelingen. Måske fordi der ikke har været en tovholder i denne noget rodede affære. Er det ikke meningen, at man som patient på jeres afdeling, får tildelt en kontaktlæge, som skal stå for at samle trådene??
Vi er så heldige at vores søn er i bedring...........................men spørgsmålet, om han evt. fejler noget, der kan blusse op igen, er der hele tiden, og vi føler os i den grad overset i kontakten med jeres afdeling.
Jeg håber med denne henvendelse, at gøre opmærksom på en brist i jeres patientsikkerhed, og at få en afklaring i vores sag.
M.v.h Mette Bach
Anmeld