Gravid 0g træning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

405 visninger
4 svar
0 synes godt om
10. januar 2011

Chewy

Hejsa,

Jeg er gravid i uge 26 og prøver at træne en 2-3 gange om ugen. Jeg synes dog nogen gange det er svært at finde på, hvilke ting der er specielt godt for mig, når jeg er gravid. Man er jo helt naturligt meget begrænset af hvilke øvelser, man kan lave Lige nu er det kondicykel og gåture på løbebånd plus forskellige arm og ben maskiner. Meeen tænkte der da må være andre ting, man kan lave...

Hvad træner I andre? Har I nogle øvelser I har fået af JM eller lignende I vil dele med mig?

Tusind tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

kate123

Hej!

I den lille bog (libero) som jeg har fået hos lægen, er der nogen øvelser, men ved ikke om det er nok for dig? Så er der jo også svømmehellen??

Hilsen Katrine

Anmeld

10. januar 2011

Chewy

kate123 skriver:

Hej!

I den lille bog (libero) som jeg har fået hos lægen, er der nogen øvelser, men ved ikke om det er nok for dig? Så er der jo også svømmehellen??

Hilsen Katrine

Jeg prøver lige at kigge, det kunne jo være Tak for svar

Anmeld

10. januar 2011

Kløver

Chewy skriver:

Hejsa,

Jeg er gravid i uge 26 og prøver at træne en 2-3 gange om ugen. Jeg synes dog nogen gange det er svært at finde på, hvilke ting der er specielt godt for mig, når jeg er gravid. Man er jo helt naturligt meget begrænset af hvilke øvelser, man kan lave Lige nu er det kondicykel og gåture på løbebånd plus forskellige arm og ben maskiner. Meeen tænkte der da må være andre ting, man kan lave...

Hvad træner I andre? Har I nogle øvelser I har fået af JM eller lignende I vil dele med mig?

Tusind tak for svar

Jeg gik til spinning, man skal bare huske man ikke må få sin puls alt for højt op. Derudover kunne du måske prøve nogle efterfødsels hold, blev jeg anbefalet af min træner, men nåede ikke at starte op, før jeg fik bækkenløsning og begyndende svangerskabsforgiftning

Svømning skulle også være super godt, har selv været derude nogle gange i det varme bassin, og var rigtig skønt

Anmeld

10. januar 2011

bvk

Har du forsøgt et møde med en instruktør?

Jeg fik nemlig lagt nyt program da jeg blev gravid - og der var godt nok mange af benmaskinerne man skulle holde sig fra af hensyn til bækken mv. (dem for inder og yder lår og den hvor man presser benene mod en plade og så selv ryger bagud)

umiddelbart fik jeg lov til forlår, baglår, bryst, ryg/lænd den hvor man nærmest laver "mavebøjninger", diverse armøvelser og så skrå mavemuskler på bold (og så selvfølgelig diverse bækkenbundsøvelser ligesom dem i liberobogen)

Umiddelbart måtte jeg max lave 1 gange 20 gentagelser - og i dag forstår jeg hvorfor - i går lavede jeg 3 gange 15 - og er fuldstændig smadret i alle led

/Bettina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.