Er jeres børn også tit syge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.689 visninger
9 svar
0 synes godt om
12. september 2008

lonemus

Efter mine børn er startet i vuggestue, er de bare syge hele tiden......det passer med de cirka bliver syge hver 2. uge.......forkølelse er tophitteren.
De når dårligt nok at slippe af med den ene forkølelese, før den afløses af en ny. Og jeg er bare SÅ træt af syge børn hele tiden.

Hvordan klarer I andre det?
Jeg har hørt om noget Bio Straht, som skulle forbedre børnenes immunforsvar. Har I prøvet det? Jeg har overvejet det, men er alligevel lidt bange for det, da jeg jo ikke rigtig ved hvad det er for noget....!!

Jeg ved godt børnene først er ved at udvikle deres immunforsvar nu i denne alder, min læge siger også at ved 3-års alderen sker der en magisk grænse, hvor alt det sygdom ligesom stille og roligt ophører, fordi de så har fået opbygget deres immunforsvar.
Men mine børn er kun 1 og 2 år, så det er dæleme mange forkølelser vi skal igennem så....hvad gør I andre??

Lone - som altid vasker deres hænder efter vuggestuen, for at minimere bakteriene en smule!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2008

tascia

velkommen til min verden, for det er den du lige har beskrevet!

har ingen råd, kan kun sige du ikke er alene...

mht. bio strath, ja det virker, men det smager skrækkeligt, og vi har ikke haft held med at få det i vores børn!!!

//Natascia som første havde et barn med mellemørsbetændelse og ugen efter (altså denne) har den anden skoldkopper så nu venter vi bare på at den første får skoldkopper i næste uge, så har vi også kun brugt 4 uger med sygdom!!!

Anmeld

12. september 2008

twinboys

bio strath og når de er lidt ældre så er Eskimo 3 kids super god...

Majbritt

Anmeld

12. september 2008

pipsen

hejsa, den tid kan jeg godt huske. Den første tid i institution var min søn også konstant syg. Det var så synd for ham (og for mig, for jeg fik ingen søvn). Men heldigvis gik det over igen og nu er det meget sjældnere han bliver syg... så er der er lys i den anden ende :)
/Lena

Anmeld

12. september 2008

finkedinke

Jeg er dagplejer og jeg kan desværre ikke love dig mirakler:'( Børn er bare meget syge når de starter op. Jeg har haft en veninde der er sygeplejerske til at besøge mig i dagplejetiden på en vinterdag for at se om jeg på nogen måde kunne forbedre min hygiejne og dermed reducere sygedagene. Desværre er det jo med børn i den alder at de nyser hinanden lige i hovedet, de sutter på legetøjet og hinanden. De bytter bakterier og virus i et væk:( Det er meget svært at forhindre smittespredning. Det er bevist at god håndhygiejne kan mindske sygdomsforeokmsten i institutioner. Men helt undgå sygdomme kan vi desværre ikke. Smittevejene er også mange: som jeg skriver er der smitten pga børnenes adfærd, men også at forældrene nogen gange sender halv-syge børn afsted og en ting der i virkeligheden er vigtig i denne sammenhæng er at en del sygdomme smitter inden barnet er synligt påvirket, og ikke mindst at vi som børn skal igennem alle disse ting for at styrke vores immunforsvar. Det er så hårdt når det står på. Men gudskelov stopper det om et par år;) Berith

Anmeld

12. september 2008

lonemus

tascia skriver:

mht. bio strath, ja det virker, men det smager skrækkeligt, og vi har ikke haft held med at få det i vores børn!!!

//Natascia som første havde et barn med mellemørsbetændelse og ugen efter (altså denne) har den anden skoldkopper så nu venter vi bare på at den første får skoldkopper i næste uge, så har vi også kun brugt 4 uger med sygdom!!!

Tak for alle jeres svar....:)

Mht Bio Strath, kan man ikke skjule det i noget mad - yoghurt f.eks.??
Ved du godt hvad det er for noget?? Jeg er bare så bange for hvad det indeholder, altså om det indeholder noget skjult skidt, hvis du forstår!?!!

Puha, håber ikke alt det sygdom skal fortsætte de næste 2 år....:(

Lone

Anmeld

12. september 2008

tascia

lonemus skriver:

tascia skriver:

Tak for alle jeres svar....:)

Mht Bio Strath, kan man ikke skjule det i noget mad - yoghurt f.eks.??
Ved du godt hvad det er for noget?? Jeg er bare så bange for hvad det indeholder, altså om det indeholder noget skjult skidt, hvis du forstår!?!!

Puha, håber ikke alt det sygdom skal fortsætte de næste 2 år....:(

Lone

hej Lone

Altså personligt ville jeg hellere gi bio strath end medicin fra lægen (men det er jo en smagssag). uden at kunne sige det med garanti så tror jeg mere det handler om at der ikke er noget videnskabeligt bevis for at det virker!!

mht. at camuflere, tja, vi prøvede i en skefuld havregrød hvilket resulterede i at han ikke ville have mere af det den dag. det samme skete med mælk, juice og yoghurt!!! men det betyder jo ikke at dine børn vil gøre det samme, jeg havde bare ikke lyst til at forsøge igen i frygt for at han aldrig mere ville have nogle af de ting!

men har hørt juice er det bedste at camuflere i.

min datter er ikke nær så meget syg som for 1 år siden og hun blir 3 på torsdag, men forkølelser har hun altså haft.

//Natascia

Anmeld

12. september 2008

MorCamilla

Vi havde også rigtig mange problemer med at Mikkel hele tiden var syg da han startede i dagpleje..
Vi gav ham Bio Strath, som hjalp en del, synes vi.. Så faktisk får han det endnu.. Man kan få det både flydende og i pilleform.. Vi startede med flydende og skiftede så til piller - da Mikkel altid har været god til at tage piller, (måske fordi han var van til det helt fra han var lille)

Du kan gå i Matas og købe Bio Strath og få "oversat" indholdet af det til "normalt dansk" (hvis man kan sige det sådan, for det er de færreste mennesker der ved hvad de forskellige ting på sådan en varedeklartion betyder)

Og lige til sidst JA man kan godt skjule det i f.eks. yoghurt eller andet, men jeg synes at du selv skal prøve at smage på det inden du gir det, for det smager slet ikke så slemt :) Jeg har gennem hele Mikkels liv smagt på ALT hans medicin, hvilket ikke er så lidt forskelligt... (lægen på sygehuset rådet mig til det, så jeg ved hvad det er jeg kommer i munden på min søn, og måske kan forstå lidt bedre hvorfor han ikke vil have noget af det)

Alt held og lykke her fra..

Knus fra Camilla.

Anmeld

13. september 2008

Christinahr

Sådan havde jeg der også i starten af året da min begyndte i vuggestue. Efter et par måneder og ved at begynde at give hende vitaminpiller har det taget det.

Sidst hun var syg var engang i foråret kan ikke engan huske hvornår...

Vi købte også biostrat, men det gad hun ikke have.

Håber du finder en kur :)

Anmeld

13. september 2008

twinboys

[citat][f][småt]finkedinke skriver:[/småt][/f] Jeg er dagplejer og jeg kan desværre ikke love dig mirakler:'( Børn er bare meget syge når de starter op. Jeg har haft en veninde der er sygeplejerske til at besøge mig i dagplejetiden på en vinterdag for at se om jeg på nogen måde kunne forbedre min hygiejne og dermed reducere sygedagene. Desværre er det jo med børn i den alder at de nyser hinanden lige i hovedet, de sutter på legetøjet og hinanden. De bytter bakterier og virus i et væk:( Det er meget svært at forhindre smittespredning. Det er bevist at god håndhygiejne kan mindske sygdomsforeokmsten i institutioner. Men helt undgå sygdomme kan vi desværre ikke. Smittevejene er også mange: som jeg skriver er der smitten pga børnenes adfærd, men også at forældrene nogen gange sender halv-syge børn afsted og en ting der i virkeligheden er vigtig i denne sammenhæng er at en del sygdomme smitter inden barnet er synligt påvirket, og ikke mindst at vi som børn skal igennem alle disse ting for at styrke vores immunforsvar. Det er så hårdt når det står på. Men gudskelov stopper det om et par år;) Berith[/citat] Lige mine ord... Godt skrevet... Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.