vaske tøjet før brug første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.440 visninger
10 svar
0 synes godt om
9. januar 2011

Mother-love

hej tøser.

man skal jo vaske tøjet inden det bliver taget i brug til den lille nyfødte. men kom i det i tørretumbler eller?

tøjet kan jo krympe. jeg tænkte at man måske skulle tørre det en 5-10 min i tørretumbleren og så hænge det op bagefter for at det ikke blev så stift som det nu bliver når man bare hænger det op..

hvad gjorde i??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

Lone Jakobsen

her har jeg hængt det undenfor hvis vejret har været godt, men ellers er det bare blevet tumblet.

Anmeld

9. januar 2011

2babygirls

michelledam skriver:

hej tøser.

man skal jo vaske tøjet inden det bliver taget i brug til den lille nyfødte. men kom i det i tørretumbler eller?

tøjet kan jo krympe. jeg tænkte at man måske skulle tørre det en 5-10 min i tørretumbleren og så hænge det op bagefter for at det ikke blev så stift som det nu bliver når man bare hænger det op..

hvad gjorde i??

nu vaskede jeg godt nok tøjet i sommers, men tørretumblede det ikke, og gør det stadig ikke og sys ikke tøjet er stivt

Anmeld

9. januar 2011

Mother-love

nutche skriver:

her har jeg hængt det undenfor hvis vejret har været godt, men ellers er det bare blevet tumblet.

krymper det ikke meget? ville jo være træt af at der ikke er noget tøj der passer til den bette når hun kommer heheh

Anmeld

9. januar 2011

twinboys

michelledam skriver:

hej tøser.

hvad gjorde i??

Da mine drenge kom til verden kunne de svømme i str. 50 så jeg vaskede deres nye tøj og i tørretumbleren kom det så det kunne blive ultra småt...

Da de endelig kom i str. 50 blev deres tøj vasket dog med lidt skyllemiddel, derefter hængt til tørre i den friske luft og når det blev tørt så lagt sammen og ind i skabet...

Majbritt

Anmeld

9. januar 2011

oo

der er ikke noget af vores babytøj der er krympet og vi tørretumbler hver gang (hun er født oktober, så der har ikke været de store muligheder for at tørre udenfor )

Anmeld

9. januar 2011

Lone Jakobsen

michelledam skriver:

krymper det ikke meget? ville jo være træt af at der ikke er noget tøj der passer til den bette når hun kommer heheh

du kan læse på det om det må komme i tumbleren. men ellers kan du bare hænge det op.

mit tøj var mest brugt, så det har ikke bekymret mig så meget. dog er de fleste af mine børn født om sommeren, derfor har det ofte hængt ude for at tørre

Anmeld

9. januar 2011

LR85

Vi tørretumlede bare tøjet.

Synes ikke det krøb så han ikke kunne passe det.

Vigtigst a alt er nok bare a det er vasket før brug.

Anmeld

9. januar 2011

Mother-love

hmm ja men nu kommer den bette til juni og vil jo gerne have vasket tøjet inden. men nu er det jo vinter og det er lidt svært at hænge det ud i det her vejr. hmmm gætter på jeg vel bare må prøve mig frem hehe

Anmeld

9. januar 2011

Marco2

Vaskede det men tumblede det ikke og gør det stadig ikke.

Synes det mister farve og krymper når det bliver tumblet, og det er jo ærgerligt.

AG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.