hvad sker der med min datter??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. januar 2011

merle2010

Min datter på snart 8 mdr, er begyndt at ligge vågen det halve af natten.. hun ligger og skriger helt vildt, så giver jeg hende en flaske og så ligger hun bare og griner og spjætter helt vildt... igår blev hun puttet kl 19(får altid en flaske inden hun skal sove), så vågnede hun kl 22, jeg gav hende en flaske kl. 23 og så lå hun vågen til klokken 3.. jeg ignorerede hende og vendte ryggen til hende..

men hun lå bare og snakkede og spjættede helt vildt(hun ligger i sin tremmeseng ved siden af vores seng).. nåh men hun sov først kl 3 og vågnede så allerede kl 8 om morgenen.. hun er træt og pylret heeele dagen og skriger hver gang vi ikke er lige ved siden af hende..

har prøvet at holde hende vågen til kl 21 og så putte hende der, det hjalp heller ikke.. har prøvet at droppe nr 2 lur, så hun kun sover til middag 1 gang om dagen.. det hjalp heller ikke, så får vi bare en endnu mere sur og pylret pige..

hun plejer at sove fra 19 - 8, og hun vågnede aldrig før hen.. hun plejede altid at være glad og frisk, og nu har jeg bare en træt, pylret pige..

nogen gode råd?? evt. forklaring.. vi er begge ved at gå i opløsning herhjemme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

Saaby

Så fik jeg læst dit indlæg, lige sådan har jeg det også.. Og gud hvor er det hårdt. Min Tristan var også vågen flere timer sidste nat, og føj han skreg. Han plejer at være så glad, og nu er han bare så ked af det.

Det værste er uvisheden, hvordan vil natten gå, og ikke mindste dagen i morgen. Han faldt i søvn idag kvart i syv, og har ikke været vågen inu.

Hans mås var også ildrød her til aften, så tror der er en tand mere på vej.

Men godt at høre man ikke er den eneste..

Anmeld

9. januar 2011

Lilac

Jeg tænker straks seperationsangst - heeelt normalt når børn bliver 8 mdr... prøv at google det, ved der kommer masser af hjælp, råd og erfaringer 

Anmeld

9. januar 2011

Bb3031

Vil egentlig også bare fortælle, at her opføre Alexander sig også lidt lignende. Her er det værst om dagen - Selvom han er synligt træt, pyldret/ utilfreds, gaber og gnider hænderne i øjnene, så ligger han bare og griner, pludre og spjetter med både arme og ben i sengen. Om aftenen/ natten vågner han meget ofte og hyppigere end normalt. Han er heldigvis nem at få til at sove igen.

Hans humør er også lidt anderledes end normalt, hvor han ellers altid er smiliende, glad og grinende. Nu bliver han oftere sådan sur og utilfreds. Han gider ikke ligge og lege særligt længe af gangen, så vil han op til mig.  

Ja måske er det begyndende seperationsangst. Men jeg mistænker også tænder, som en mulig sønder. Jeg syntes nemlig at kunne se hele to som så småt har trængt sig vej igennem.

Sikke en herlig kombination - seperationsangst og tænder på samme tid

Alexander er forresten knap 7 1/2 mdr.

Anmeld

9. januar 2011

merle2010

Saaby skriver:

Så fik jeg læst dit indlæg, lige sådan har jeg det også.. Og gud hvor er det hårdt. Min Tristan var også vågen flere timer sidste nat, og føj han skreg. Han plejer at være så glad, og nu er han bare så ked af det.

Det værste er uvisheden, hvordan vil natten gå, og ikke mindste dagen i morgen. Han faldt i søvn idag kvart i syv, og har ikke været vågen inu.

Hans mås var også ildrød her til aften, så tror der er en tand mere på vej.

Men godt at høre man ikke er den eneste..

JA GU FANDEN ER DET HÅRDT jeg har absolut INTET overskud.. har lavet absulot INTET andet i weekenden end at passe min datter.. har gået i nattøj hele weekenden og har intet husligt lavet.. har ikke overskud... her i weekenden har jeg taget hende hele natten, så tager min mand hende fra hun vågner til den første lur og så tager jeg hende resten af dagen... jeg er brugt.. sagde osse til hende i nat at hun drev mig til vanvid og at hun gerne måtte ligge sig til at sove og være den glade nemme pige igen... hun skal begynde i vs her den 1.. og håber så inderligt at hun sover om natten når jeg osse begynder i skole..  Har lavet en ordentlig skude vælling til hende, til når hun vågner i nat.. og så håber jeg på lidt søvn.. godt vi kan støtte hinanden i den hårde tid..

Anmeld

9. januar 2011

merle2010

xxx skriver:

Jeg tænker straks seperationsangst - heeelt normalt når børn bliver 8 mdr... prøv at google det, ved der kommer masser af hjælp, råd og erfaringer 

tror osse det er noget lignende.. og tak for tippet

Anmeld

9. januar 2011

merle2010

Peiner skriver:

Vil egentlig også bare fortælle, at her opføre Alexander sig også lidt lignende. Her er det værst om dagen - Selvom han er synligt træt, pyldret/ utilfreds, gaber og gnider hænderne i øjnene, så ligger han bare og griner, pludre og spjetter med både arme og ben i sengen. Om aftenen/ natten vågner han meget ofte og hyppigere end normalt. Han er heldigvis nem at få til at sove igen.

Hans humør er også lidt anderledes end normalt, hvor han ellers altid er smiliende, glad og grinende. Nu bliver han oftere sådan sur og utilfreds. Han gider ikke ligge og lege særligt længe af gangen, så vil han op til mig.  

Ja måske er det begyndende seperationsangst. Men jeg mistænker også tænder, som en mulig sønder. Jeg syntes nemlig at kunne se hele to som så småt har trængt sig vej igennem.

Sikke en herlig kombination - seperationsangst og tænder på samme tid

Alexander er forresten knap 7 1/2 mdr.

jeg tænker måske osse tænder.. hun har ingen endnu.. men der er intet at se eller mærke endnu... jeg har troet at hun var ved at få tænder længe, da hun også har været en del syg med feber, snotnæse og sådan.. men det tager vel osse llidt tid for de små bisser at komme op.. jeg er bare begyndt at blive helt sløj af manglende søvn.. idag har jeg haft hovedpine, kvalme og været svimmel hele dagen.. og er SIKKER på at det er pågrund af manglende søvn.. jeg er såå træt

Anmeld

10. januar 2011

Saaby

merle2010 skriver:

jeg tænker måske osse tænder.. hun har ingen endnu.. men der er intet at se eller mærke endnu... jeg har troet at hun var ved at få tænder længe, da hun også har været en del syg med feber, snotnæse og sådan.. men det tager vel osse llidt tid for de små bisser at komme op.. jeg er bare begyndt at blive helt sløj af manglende søvn.. idag har jeg haft hovedpine, kvalme og været svimmel hele dagen.. og er SIKKER på at det er pågrund af manglende søvn.. jeg er såå træt

Hejsa.. Hvordan gik natten? Her gik det bedre i nat, og ingen skrig da han blev lagt i seng. Det giver altså lige et overskud. Håber og krydser fingre for at det er gået dig bedre..

Anmeld

10. januar 2011

merle2010

Saaby skriver:

Hejsa.. Hvordan gik natten? Her gik det bedre i nat, og ingen skrig da han blev lagt i seng. Det giver altså lige et overskud. Håber og krydser fingre for at det er gået dig bedre..

faktisk så gik natten bedre end forventet hun blev lagt i seng kl 19, og vågnede så kl.2... så gav jeg hende 300 ml vælling og så sov hun til kl 8 imorges weeee... så nu har jeg da fået sovet lidt, og har en del mere overskud idag.. har lige været ude og gå 2 timer med barnevognen.. skønt..

og dejligt at den gik bedre med din lille.. det er altid rart når de ikke skriger, men bare ligger sig til at sove..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.