Får det lille spir det den skal have (og det rigtige)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

443 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. januar 2011

Frk.S

Så er jeg gået ind i 8. uge, og kvalmen har sat ind!

Det er ikke SÅ slemt, i forhold til hvad jeg ellers læser om, og jeg har endnu ikke kastet op. Men jeg har rigtig meget mad-lede, og har ikke lyst til det vilde. Specielt aftensmad synes jeg er svær. Det går ok med at spise fx brød og frugt.

Men det er så det... hvis nu jeg ikke spiser helt så meget som jeg bør, og fx ikke får helt så meget grønt som jeg burde, får baby så det den skal have??

Jeg FÅR mad, og spiser som sagt en del frugt. Jeg sørger også for at få godt med væske. Jeg er ikke overvægtig, men jeg er da heller ingen sylfide, så der kan vel også tæres lidt på mig.

Er det godt nok? Bliver jo helt bekymret for, om den får hvad den skal have af næring, og om det er god nok næring??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

Diana...

JA Babyen får hvad den skal have. Jeg spiste næsten intet i starten ja faktisk de første par måneder og jeg tabte 10 kg og spiste ingen piller da jeg kastet dem op igen og kastet op, op til 20 gange om dagen. Jeg var så nervøs og det var sådan under begge mine graviditeter og de tager det de skal bruge fra dig så det er kun dig der kommer til at mangle og lide af det. Så tag du det bare roligt og spis hvad du kan få ned og har lyst til. Du skal ikke tvinge noget ned som du ikke har lyst til for det kommer typisk op igen. 

Knus Diana

Anmeld

9. januar 2011

Frk.S

Mange tak for dit svar.

Det var også det jeg tænkte, men alligevel kan man godt blive lidt nervøs, når man bare ikke spiser som man mener man burde.

Og ja, du er jo så en af dem der får mig til at tænke, at jeg bare slet ikke skal brokke mig, for jeg KAN jo rent faktisk godt få noget ned, og indtil videre kaster jeg ikke op.

Anmeld

9. januar 2011

betiinsen

jeg kastede op de første 4 mdr, mange gange i løbet af dagen, og havde også svært ved at få alt for meget mad ned.. så spiste ikke speicelt sundt i den periode i forhold til hvad jeg plejer..

men min læge sagde at barnet tager hvad den skal bruge, og det er knap så vigtigt i starten at spise sundt, da den ikke modtager føde gennem moderkagen endu.. sådan forstod jeg det.. det var vist først omkring uge 12-14

Anmeld

9. januar 2011

SussieThyssen

Frk.S skriver:

Så er jeg gået ind i 8. uge, og kvalmen har sat ind!

Det er ikke SÅ slemt, i forhold til hvad jeg ellers læser om, og jeg har endnu ikke kastet op. Men jeg har rigtig meget mad-lede, og har ikke lyst til det vilde. Specielt aftensmad synes jeg er svær. Det går ok med at spise fx brød og frugt.

Men det er så det... hvis nu jeg ikke spiser helt så meget som jeg bør, og fx ikke får helt så meget grønt som jeg burde, får baby så det den skal have??

Jeg FÅR mad, og spiser som sagt en del frugt. Jeg sørger også for at få godt med væske. Jeg er ikke overvægtig, men jeg er da heller ingen sylfide, så der kan vel også tæres lidt på mig.

Er det godt nok? Bliver jo helt bekymret for, om den får hvad den skal have af næring, og om det er god nok næring??

Så længe du spiser dine vitaminer og mineraler og får væske nok, så skal den bette nok hente alt hvad han skal bruge fra dig. Så det skal du slet ikke bekymre dig om.
Han vil nemlig tage først før dig.
Så tag du den bare med ro.
Når man først har passeret 12 uge, så vender bøtten som regel, og så skal du nok få din madlyst igen

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. januar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Babyen får hvad den har brug for, det sørger den selv for. Det er værre med dig, og derfor skal du være obs på dig selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.