Hvornår "forstår" et barn at Mor bære på en baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.121 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. januar 2011

Mira0911

Som sagt, så venter vi barn nr. 2...  
Julie bliver 2 år i næste måned...  
Hvornår vil hun kunne forstå at hun skal være storesøster? Vil hun reagere på min mave når den bliver større med tiden? 

Nu er det ikke fordi hendes sprog er så godt endnu - Hun kan da sige noget...  Igår sagde vi til hende at hun skulle være storesøster hvortil hun svare "Nej" det gør hun nu til alt... Når vi fortæller hende noget eller spørger hende om noget...  

Hvornår forstod Jeres børn i den alder at de skulle være storesøster/bror?  

Fortæl mig endelig om hvordan og hvornår Jeres reagerede... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

Mira0911

Opper den lige... 

Anmeld

9. januar 2011

AnneBJ

Min niece var 2½ da hun blev storesøster. Jeg tror ikke hun på noget tidspunkt virkelig forstod, hvad det med en baby i mors mave var for noget. Heller ikke selvom maven blev stor. Da lillesøsteren kom hun blev det langt mere håndgribeligt, og det blev " hendes baby"

Da jeg blev gravid fortalte hendes mor hende meget om det, at der nu var en baby i mosters mave. Tror stadig ikke hun forstår det, selvom hun nu er 3½, men hun ved godt at vi skal på sygehuset for at "hente babyen" inden hun kan få den at se...

Så altså... jeg tror på de skal være ældre end 3... måske nærmere sidst i børnehavealderen, men det er bare min erfaring..

Anmeld

9. januar 2011

Pige2009

Mit vennepar skulle være forældre, da sønnen var 2½ år og han forstod godt at der var en baby inde i mors mave og skulle mærke og lytte

Anmeld

9. januar 2011

Skouboe

Freja var 18 måneder da hun blev storesøster, og hun var meget interesseret i maven, og kyssede og krammede den og snakkede om lillesøster der lå derinde.

Men jeg tror ikke helt hun havde forstået konceptet. Lillesøster blev først virkelig for hende da hun kom ud.

Anmeld

9. januar 2011

AnneBJ

Skouboe skriver:

Freja var 18 måneder da hun blev storesøster, og hun var meget interesseret i maven, og kyssede og krammede den og snakkede om lillesøster der lå derinde.

Men jeg tror ikke helt hun havde forstået konceptet. Lillesøster blev først virkelig for hende da hun kom ud.

Min niece gjorde ligesådan, men igen - jeg kan være i tvivl om, forståelsen var der.

Hun så forældrene ae maven, og de sagde at hun skulle passe på mors mave, fordi babyen jo lå derinde...

Anmeld

9. januar 2011

tinasmor

Min datter er snart 3 siger: Der er en baby i mors mave og lytter osv. Men jeg tror ikke hun forstår det virkeligt indtil baby ER kommet hjem og hun finder ud af, at den ikke kan byttes

Anmeld

9. januar 2011

Bondepigen

Vi har netop nu, efter NF-scanning, fortalt vores datter på 2 år og 3mdr., at der er en baby i mors mave. Hun bliver ved med at snakke om baby i mors mave, og siger det er en lillebror (det ved vi dog ingenting om). Hun fortæller dagplejemor om mors mave hver dag, og aer min mave og nysser. Så jo, hun forstår det, men forstår det jo helt sikkert først HELT når babyen er her.

Anmeld

9. januar 2011

Diana...

Jeg tror de skal være noget ældre for at forstå det, det ved jo ikke hvad en baby er og hvad det vil sige at skulle være storebror/søster. 

Nå vi spørg Lucas om han skal have en lillesøster siger han ja og så spørg vi hvor lillesøster er og så peget han på mors mave, men han forstå det ikke og ved ikke hvad en lille søster er hvordan skulle han også vide det. 

Til at starte med sagde han NEJ og slog min mave he he. Nu kan han godt give den et kys. 

Han ved det jo kun fordi vi har sagt det til ham men han aner da ikke hvad det er, selv om der er et søsken par i DP. 

Men jeg tror de skal være en 3-4 år før de forstå hvad ordet søster osv betyder. 

Ang det med maven der har vi slet ikke mærket noget på Lucas om han har kunne se forskel jeg må bare ikke vise mave så trækker han blusen ned igen griner tosset dreng. he he. 

Tillykke med graviditeten den tror jeg jeg har misset det er bare super dejligt for jer. 

Knus Diana

Anmeld

9. januar 2011

Mira0911

Mange tak for Jeres svar... 

I har har helt sikkert ret i at hun ikk forstår noget endnu, også selvom maven vokser med tiden... Det er nok først når jeg kommer hjem med baby... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.