Anonym skriver:
min forlovede og jeg er begyndt at skændes ekstremt meget efter jeg er blevet gravid - som regel er det fordi jeg misforstår og virkelig bare ikke føler mig som mig selv mere..
bliver virkelig sur, og kan hører mig selv hvordan jeg lyder.. og jeg er virkelig led imod min forlovede. ved ikke om det er hormoner eller om det noget andet ?? men jeg ved virkelig ikke hvad der sker med mig, og kan slet ikke se min forlovede i øjnene mere efter de voldsomme skænderier vi har haft. Har det ekstremt dårligt med mig selv lige i øjeblikket - altså ikke krop mæssigt men humør mæssigt.. det hele går udover min forlovede og vreden kan vores hund os godt blive påvirket (som regel skændes vi når vi er i byen fx - så det er meget sjældent hunden hører noget) men han kan alligevel mærke når vi begge kommer hjem og et eller andet sted begge er indebrændte..
har overvejet om jeg skulle begynde til noget psykolog da jeg har svært ved at snakke om mine problemer, og så jeg kan få nogen redskaber jeg kan gøre brug af, for vil ikke have at min forlovede og mit forhold går i stykker fordi jeg er en sur møg k#####g..
nogen gode råd til hvad jeg ellers kan gøre ?? Noget man kan møde op til (sådan noget gruppe halløj) ??
har gjort alt hvad jeg selv kan for ikke at være vred, men der skal virkelig bare ikke meget til at få mig helt op i det røde felt..
brækker mig over mig selv

Min første tanke da jeg havde læst din besked var, vis din kæreste beskeden. Det vil kræve mod, men tænker han vil forstå dine tanker bedre. Jeg har altid synes at den bedste løsning, er den man selv kan klare.
Du beskriver jo helt kanon hvordan du føler og hvor skidt du har det. Det er jo første skridt til at forstå hinanden og sig selv, så man kan komme problemet til livs.
Men man skal også huske på, at når et problem opstår i et forhold, er man som regl to til at have ansvaret for det.
I forhold til hormoner så flyver mine også rundt i hovedet på mig, det kommer nok bare til udtruk på anden måde og ikke så voldsomt.
Håber i finder ud af det sammen, men der skal en til at starte snakken og evt, undskyldningen...
Held og lykke 
Anmeld