Til jer med børn på to måneder ....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

363 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. januar 2011

morethanperfect

Heej tøser ..

Oscar er nu 9 uger  og vi har stadig ikke nogen fast rytme ..

Kunne i ikke tænke jer at beskrive en af jeres dage som er "normale" for jer ?? Vil gerne vide hvor meget andre babyer på hans alder sover og hvor mange gange i løbet af dagen de får mad osv .  
Knus Tine <3 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

Josesmor

morethanperfect skriver:

Heej tøser ..

Kunne i ikke tænke jer at beskrive en af jeres dage som er "normale" for jer ?? Vil gerne vide hvor meget andre babyer på hans alder sover og hvor mange gange i løbet af dagen de får mad osv .  
Knus Tine <3 

Josephine er godt nok nærmere 3 end 2 måneder, men kan da forsøge at beskrive lide alligevel

Hun kommer i seng kl 21-21.30. Sover til ca kl 5 og spiser lidt. falder i søvn igen og vågner igen ved 7-8 tiden. Så står vi op. Hun spiser igen og er vågen et godt stykke tid. Ved 10 tiden kommer hun ud og sove i barnevognen. Sover fra 1 time til 3 timer. kommer op igen og spiser.. Så hygger vi ligt, leger og sådan noget. Eftermiddag kommer hun igen i barnevognen og sover et par timer.

Imellem alt dette er der naturligvis masser af bleskift Ved faktisk ikke hvor meget hun spiser... Det er forskellig, og jeg har aldrig prøvet at tælle efter

Anmeld

9. januar 2011

morNov2010

morethanperfect skriver:

Heej tøser ..

Knus Tine <3 

Hej Tine

Min søn Jacob er 8 uger i dag, og en typisk dag hos os ser sådan ud:

Vågner ca. kl. 7, spiser og er vågen ca. 1 time.

Sover ca. kl. 8-9.

Vågen, spiser igen kl. ca. 10.

Sover fra ca. kl. 10-12.30.

Spiser ca. kl. 13.00 og er ca. vågen til 14-14.30.

Sover igen ca. 2 timer, og kl. er nu 16-16.30.

Spiser og er vågen til ca. 17.30 og sover så ca. 1 time.

Vågner igen 18.30. Her udnytter vi så den vågne tid med en god lang hyggetur på puslebordet, evt. bad, og skift til natten.

Kl. 19-19.30 spiser han igen en god tår og kl. ca. 20-20.30 sover han for natten.

Vågner kl. 1 og kl. 4 (næsten på klokkeslettet) og spiser, falder i søvn igen med det samme.

Selvfølgelig afviger tidspunkterne lidt engang imellem, alt efter om vi er i byen eller hjemme den pågældende dag, men de fleste dage holder det rimeligt godt stik.

Det skal så også siges, at Jacob har måttet falde ind i en allerede meget fastlagt rytme, da jeg jo allerede har et barn, der skal op i skole hver dag, og så tror jeg det er lidt nemmere at få det nye barn ind i en rytme. Kan i hvert fald ikke huske det var så nemt med min den store.

Kh Mette

Anmeld

9. januar 2011

Mullebergen

morethanperfect skriver:

Heej tøser ..

Knus Tine <3 

Kamille er 4 måneder på torsdag og har heller ingen rytme endnu. 

Hun sover når hun er træt og spiser når hun er sulten 

Min store dreng var 8 måneder før han fik noget der overhovedet mindede om en rytme 

Anmeld

9. januar 2011

morethanperfect

Sama skriver:

Josephine er godt nok nærmere 3 end 2 måneder, men kan da forsøge at beskrive lide alligevel

Hun kommer i seng kl 21-21.30. Sover til ca kl 5 og spiser lidt. falder i søvn igen og vågner igen ved 7-8 tiden. Så står vi op. Hun spiser igen og er vågen et godt stykke tid. Ved 10 tiden kommer hun ud og sove i barnevognen. Sover fra 1 time til 3 timer. kommer op igen og spiser.. Så hygger vi ligt, leger og sådan noget. Eftermiddag kommer hun igen i barnevognen og sover et par timer.

Imellem alt dette er der naturligvis masser af bleskift Ved faktisk ikke hvor meget hun spiser... Det er forskellig, og jeg har aldrig prøvet at tælle efter

Tusind tak for svar .. Syns bare det svært og ligge en fast rytme .. Men nu efter han er blevet to måneder , Sover han mere syns jeg , selvom det burde være omvendt .. Han er aller højst vågen 3 timer ad gangen , hvor han førhen kunne være vågen op til 6 timer .. Men oveni det , har vi også fået et meget gladere barn ...

Anmeld

9. januar 2011

morethanperfect

morNov2010 skriver:

Hej Tine

Min søn Jacob er 8 uger i dag, og en typisk dag hos os ser sådan ud:

Vågner ca. kl. 7, spiser og er vågen ca. 1 time.

Sover ca. kl. 8-9.

Vågen, spiser igen kl. ca. 10.

Sover fra ca. kl. 10-12.30.

Spiser ca. kl. 13.00 og er ca. vågen til 14-14.30.

Sover igen ca. 2 timer, og kl. er nu 16-16.30.

Spiser og er vågen til ca. 17.30 og sover så ca. 1 time.

Vågner igen 18.30. Her udnytter vi så den vågne tid med en god lang hyggetur på puslebordet, evt. bad, og skift til natten.

Kl. 19-19.30 spiser han igen en god tår og kl. ca. 20-20.30 sover han for natten.

Vågner kl. 1 og kl. 4 (næsten på klokkeslettet) og spiser, falder i søvn igen med det samme.

Selvfølgelig afviger tidspunkterne lidt engang imellem, alt efter om vi er i byen eller hjemme den pågældende dag, men de fleste dage holder det rimeligt godt stik.

Det skal så også siges, at Jacob har måttet falde ind i en allerede meget fastlagt rytme, da jeg jo allerede har et barn, der skal op i skole hver dag, og så tror jeg det er lidt nemmere at få det nye barn ind i en rytme. Kan i hvert fald ikke huske det var så nemt med min den store.

Kh Mette

Tak for svar

Han er da godt nok ikke meget vågen ?? Men det er vel normalt .. ??

Anmeld

9. januar 2011

morethanperfect

MatildeS skriver:

Kamille er 4 måneder på torsdag og har heller ingen rytme endnu. 

Hun sover når hun er træt og spiser når hun er sulten 

Min store dreng var 8 måneder før han fik noget der overhovedet mindede om en rytme 

OKay så behøver jeg ikke og være bekymret ? Heh .. 

Anmeld

9. januar 2011

Josesmor

morethanperfect skriver:

Tusind tak for svar .. Syns bare det svært og ligge en fast rytme .. Men nu efter han er blevet to måneder , Sover han mere syns jeg , selvom det burde være omvendt .. Han er aller højst vågen 3 timer ad gangen , hvor han førhen kunne være vågen op til 6 timer .. Men oveni det , har vi også fået et meget gladere barn ...

Ja jeg synes også det er svært.. men forsøger lave en fast rytme for hende så hun ikke bliver alt for pylret. Og det virker rigtig fint Held og lykke med det

Anmeld

9. januar 2011

morethanperfect

Sama skriver:

Ja jeg synes også det er svært.. men forsøger lave en fast rytme for hende så hun ikke bliver alt for pylret. Og det virker rigtig fint Held og lykke med det

Mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.