uro i ben og arme. Jeg går amok!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.909 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. januar 2011

Maria-s

Jeg har simpelthen sådan en uro i mine ben og også arme/ hænder nogengange, ja jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre ved mig selv!... Det bliver bare værre og værre jo længere hen i min graviditet jeg kommer. JEg har altid haft det i en vis grad og i nogen perioder mere end andre, men slet, slet ikke i den grad jeg har nu. Nu er det jo nærmest hver aften jeg skal sove!

Så nu ligger jeg IGEN her og kan ikke sove!... Gik i seng klokken 22 og har ligget og vendt og drejet mig lige siden.

Det er bare SÅ frustrerende. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre!

Nogen der har nogle råd???....

Hilsen en frusteret Maria 32+2 der skal op tidligt i morgen/ i dag fordi hun skal til barnedåb...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

nørgaard

Hvor er det forfærdeligt for dig! Føler med dig og håber du snart falder i søvn...

Anmeld

9. januar 2011

AnneBJ

Øv! Jeg har også af og til uro i benene, men det er nu oftest efter en nat hvor læggene har krampet...

Har du forsøgt om det hjælper at hæve benene over hjertehøjde? Det kan af og til hjælpe mig!

Håber det trods manglende søvn er en hyggelig barnedåb!

Anmeld

9. januar 2011

Maria-s

AnneBJ skriver:

Øv! Jeg har også af og til uro i benene, men det er nu oftest efter en nat hvor læggene har krampet...

Har du forsøgt om det hjælper at hæve benene over hjertehøjde? Det kan af og til hjælpe mig!

Håber det trods manglende søvn er en hyggelig barnedåb!

Jeg sov hjemme ved mine forældre i går og jeg fandt ud af (klokken 02.30 at min mor havde stillet radiatoren på 2,5 i værelset jeg sov i, så det tror jeg havde en STOR grund til at jeg ikke kunne falde til ro, for mine hænder og fødder var bare SÅ varme. Så jeg slukkede radiatoren og åbnede vinduet og faldte i søvn efter vel 10 min.  Men jo jeg tror også den der med at hæve mine ben kunne hjælpe. Problemet er bare at jeg ikke kan holde til at ligge på ryggen vildt længe. Jeg vender og drejer mig meget i løbet af natten fordi min mave er ved at være godt tung....

Så jeg har i hvert fald fundet ud af at det selvfølgelig handler om at jeg har fået lidt vand i benene, for det gør at det spænder, men at hvis det er for varmt også er med til at påvirke det negativt. Og så er jeg sikker på at hvis jeg kan lokke kæresten til at massagere noget mere fødder og ben, ja så vil det også hjælpe gevaldigt!

Og jo tak, selvom jeg ikke fik super meget søvn, så var det en rigtig hyggelig barnedåb

Anmeld

9. januar 2011

L.J.L

Maria-s skriver:

Jeg har simpelthen sådan en uro i mine ben og også arme/ hænder nogengange, ja jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre ved mig selv!... Det bliver bare værre og værre jo længere hen i min graviditet jeg kommer. JEg har altid haft det i en vis grad og i nogen perioder mere end andre, men slet, slet ikke i den grad jeg har nu. Nu er det jo nærmest hver aften jeg skal sove!

Så nu ligger jeg IGEN her og kan ikke sove!... Gik i seng klokken 22 og har ligget og vendt og drejet mig lige siden.

Hilsen en frusteret Maria 32+2 der skal op tidligt i morgen/ i dag fordi hun skal til barnedåb...

Jeg ved hvordan du har det, døjede selv meget med det i min graviditet, og det er frygteligt!

Prøv at få kæresten til at massere din fødder inden i går i seng. Lad være at spise sukker et par timer inden sengetid, det forværrer det!

Prøv evt. at bruse dine ben med iskoldt vand lige inden sengetid, det hjalp sommetider på mig. Og ellers så godt med puder under benene så de kommer højt op, det tog det værste hos mig. (Man ligger ikke vildt behageligt men du vænner dig hurtigt til det.)

Anmeld

9. januar 2011

Lullaby

Jeg gik rundt i stuen indtil det holdt op..

Anmeld

9. januar 2011

Maria-s

linselouise skriver:

Jeg ved hvordan du har det, døjede selv meget med det i min graviditet, og det er frygteligt!

Prøv at få kæresten til at massere din fødder inden i går i seng. Lad være at spise sukker et par timer inden sengetid, det forværrer det!

Prøv evt. at bruse dine ben med iskoldt vand lige inden sengetid, det hjalp sommetider på mig. Og ellers så godt med puder under benene så de kommer højt op, det tog det værste hos mig. (Man ligger ikke vildt behageligt men du vænner dig hurtigt til det.)

1000 tak for tippene!... Har fået lidt massage her til aften og føler det har hjulpet lidt. Den med sukker er hermed en regel (det må jo også gælde mit elskede hindbærsaftevand, men så skal jeg selvfølgelig heller ikke op så mange gange i løbet af natten )

Resten skal også klart prøves af, for NØJ hvor er det frustrerende!.... Håber VIRKELIG det forsvinder, når jeg har født!

Anmeld

9. januar 2011

Maria-s

Lullaby skriver:

Jeg gik rundt i stuen indtil det holdt op..

Tak for tippet. Det har jeg prøvet og det hjælper desværre bare ikke rigtig ved mig... Prøver også jævnligt at rotere fodled, strække ud i benene/ læggene, ryste benene, vippe med tærerne... Det er bare sjældent det hjælper ret meget. "De" siger ellers at det skulle hjælpe fordi det sætter blodcirkulationen igang... hmmm

Anmeld

9. januar 2011

SussieThyssen

Maria-s skriver:

Prøv med pebermyntete inden sengetid.
Pebermynte har nemlig den evne at det tager uro i kroppen.
Man kan også få det i tabs og som dråber til indvortes.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. januar 2011

Maria-s

SussieThyssen skriver:

Prøv med pebermyntete inden sengetid.
Pebermynte har nemlig den evne at det tager uro i kroppen.
Man kan også få det i tabs og som dråber til indvortes.

Kærligst
Sussie

Det skal helt sikkert købes og afprøves i morgen!!

Tak for tippet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.