Anti-D immunglobulin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

692 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. januar 2011

hannetheis

vil lige høre om der er andre som har fået det, fordi jeres kommende barn har en anden blodtybe end jer selv???

skal nemlig have det på mandag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

Faith

Ja det fik jeg da jeg var gravid med tvillingerne....

Anmeld

8. januar 2011

Sara_S

Jeps! Jeg fik det også! 

Anmeld

9. januar 2011

Kit

Jeps! Jeg er rehsus negativ og Lillepigen er rehsus positiv. Derfor fik jeg det i uge 29-30, tror jeg det var. Der omkring!

Synes faktisk ikke det var så slemt selvom jeg er lidt nåleskræk. Min influenza vaccination i overarmen gjorde mere ondt end Anti-D i ballen

Jeg skal have endnu en indsprøjtning efter fødslen.

Kit, 37+0

Anmeld

9. januar 2011

tinasmor

Jeg fik en fordi jeg mistede sent i min graviditet, og da de på daværende tidspunkt ikke viste hvad blodtype barnet var, så fik jeg en i balden. Det var ikke slemt.

Anmeld

9. januar 2011

hannetheis

jeg håber heller ikke det er så slemt.

nogle som ved hvad der sker hvis man ikke han tåle den

Anmeld

9. januar 2011

Faith

hannetheis skriver:

Så vidt jeg kan huske kan reaktionerne være svimmelhed, åndenød, blodtryksfald mm. Derfor observeres man noget tid efter injektionen er givet.

Jeg mærkede intet til den.

Anmeld

9. januar 2011

Multebær

Jeg fik den og det gjorde ikke ond. man skal lige ligge ned 20 min for at sikre man ikke bliver svimmel og lignende. Jeg havde det fint bagefter og lå bare og hygge snakkede med en yderst sød sygeplejeske (på Herlev er det under normale omstændigheder den samme kvinde der giver vaccinen til alle gravide).

Det er ny procedure at give den under graviditeten i Danmark men det har været almindelig praksis i fx UK og USA i mange år.

Pøj pøj med det :-) 

Anmeld

9. januar 2011

Tvillingemor80

jeg fik den dagen efter jeg fødte mine twinsser

Anmeld

9. januar 2011

Holbæktrunten

hannetheis skriver:

Hvis ikke du kan tåle den, kan man få det der hedder "anafylaktisk chok", som ganske rigtigt har symptomer som blodtryksfald, svimmelhed osv osv. Ubehandlet kan man dø.

Derfor bliver man gerne observeret 15-20 min efter at have fået en injektion.

Det skal lige nævnes at al medicin der ikke "hører til" i kroppen - dermed også tabletter, kan give anafylaktisk chok.

MEN! Anafylaktisk chok er temmelig sjælden, og behandlingen består først og fremmest i at give et skud adrenalin. Derfor bliver man bedt om at blive lidt efter stikket, så de har mulighed for at give dig adrenalin hvis det skulle gå galt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.