Deltidssygmeldning.??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

745 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. januar 2011

Mka

Hej Piger.. Er der nogle af jer det har prøvet at være deltidssygmeldte? Tænker mere om der er nogle der kender reglerne?

Jeg har en uge tilbage på job, men har valgt at deltidssygemelde mig den sidste uge. Og da jeg sagde det til min chef sagde hun "du kan jo bare gå når du ikke har flere kunder eller møde sener, så trækker jeg dig bare i timer" Nej nej sagde jeg, jeg skal da have nogle syg penge, og ikke selv betale for det. Hun sagde at det måtte jeg snakke med kommunen om..

Nogle der kan hjælpe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

Holbæktrunten

Du skal have lægen til at deltidssygemelde dig, det er ikke noget man selv kan bestemme. 

Så kan din arbejdsplads bede om en lægeerklæring (som de skal betale,forøvrigt).

Mht sygedagpenge risikerer du at miste disse hvis du ikke har lægelig opbakning.

Anmeld

8. januar 2011

Mka

Holbæktrunten skriver:

Du skal have lægen til at deltidssygemelde dig, det er ikke noget man selv kan bestemme. 

Så kan din arbejdsplads bede om en lægeerklæring (som de skal betale,forøvrigt).

Mht sygedagpenge risikerer du at miste disse hvis du ikke har lægelig opbakning.

Jeg har lægens ord på det, så det er ikke noget problem med lægeerklæring. (det er ikke noget jeg bare har fundet på at jeg ville )

Har bare sagt jeg kun vil deltidssygmeldes og ikke fuldtid.

Men jeg beder jo ikke om en erklæring fra lægen hvis cheften ikke ville have det.

Men det er mere om det er hende der giver sygpenge i den uge eller kommunen.

Anmeld

8. januar 2011

K&S

Jeg har lægens ord på det, så det er ikke noget problem med lægeerklæring. (det er ikke noget jeg bare har fundet på at jeg ville )

Har bare sagt jeg kun vil deltidssygmeldes og ikke fuldtid.

Men jeg beder jo ikke om en erklæring fra lægen hvis cheften ikke ville have det.

Men det er mere om det er hende der giver sygpenge i den uge eller kommunen.

Din arbejdsgiver skal betale dig din normale løn - han kan så søge refusion hos din bopælskommune, hvis han ønsker at få sin lønudgift dækket.

Der er ikke længere noget, der hedder en lægeerklæring. Den er blevet erstattet af en mulighedserklæring, som din arbejdsgiver skal udfylde i fællesskab med dig og så skal din egen læge derefter underskrive den.

Anmeld

8. januar 2011

Mka

K&S skriver:

Din arbejdsgiver skal betale dig din normale løn - han kan så søge refusion hos din bopælskommune, hvis han ønsker at få sin lønudgift dækket.

Der er ikke længere noget, der hedder en lægeerklæring. Den er blevet erstattet af en mulighedserklæring, som din arbejdsgiver skal udfylde i fællesskab med dig og så skal din egen læge derefter underskrive den.

Ahhh fantastisk tak for hjælpen, mente også at hun skulle lægge ud for lønnen.  Så hvis chefen ikke tror mig, så skal vi udfylde det papir sammen og få det skrevet under af lægen. Eller skal man lave sådan en seddel lige meget hvad?

Anmeld

8. januar 2011

K&S

Ahhh fantastisk tak for hjælpen, mente også at hun skulle lægge ud for lønnen.  Så hvis chefen ikke tror mig, så skal vi udfylde det papir sammen og få det skrevet under af lægen. Eller skal man lave sådan en seddel lige meget hvad?

Hvis du har en mundtlig sygemelding fra din læge, er det din arbejdsgivers ansvar at få udfyldt en mulighedserklæring, så han kan få lægen til at skrive under og dermed dokumentere, at du er deltidssygemeldt - så I har "aftalt" hvad du kan og ikke kan. Du skal ikke gøre noget, før din arbejdsgiver tager initiativ til det...!

Men hvis du kun har 1 uge tilbage og derefter går fra på barsel, tvivler jeg på at din arbejdsgiver "gider" gøre noget ved det - du skal bare holde fast I, at du er deltidssygemeldt...!

Min arbejdsgiver GAD ikke bøvlet med sådan en erklæring, da jeg blev deltidssygemeldt, så han sendte mig hjem og være fuld tid (han prøvede så at søge fuld refusion, men sådan leger vi ikke ) men det er jo ikke min hovedpine...!

Held og lykke

Anmeld

8. januar 2011

Mka

K&S skriver:

Hvis du har en mundtlig sygemelding fra din læge, er det din arbejdsgivers ansvar at få udfyldt en mulighedserklæring, så han kan få lægen til at skrive under og dermed dokumentere, at du er deltidssygemeldt - så I har "aftalt" hvad du kan og ikke kan. Du skal ikke gøre noget, før din arbejdsgiver tager initiativ til det...!

Men hvis du kun har 1 uge tilbage og derefter går fra på barsel, tvivler jeg på at din arbejdsgiver "gider" gøre noget ved det - du skal bare holde fast I, at du er deltidssygemeldt...!

Min arbejdsgiver GAD ikke bøvlet med sådan en erklæring, da jeg blev deltidssygemeldt, så han sendte mig hjem og være fuld tid (han prøvede så at søge fuld refusion, men sådan leger vi ikke ) men det er jo ikke min hovedpine...!

Held og lykke

Tak for hjælpen. Nej det er ikke din hovedpine, de chefer vil bare prøve at score så mange penge som muligt..

Det var nu egentlig min JM der mente jeg skulle blive sygemeldt, men det kan være jeg lige skal snakke med min læge mandag så hun ved hvad jeg har sagt til chefen. ( lægen snakkede dog også om sygmelding i uge 32, men mente ikke selv jeg ville)

Men chef vil jo meget gerne slippe for at give mig sygpenge. Så jeg skal bare være sikker på hun ikke bare trækker mig de timer, og så jeg selv får lov at betale dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.