Smerten og de mange spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

379 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. januar 2011

Anonym trådstarter

Smerte

Hvordan kan jeg byde sig selv denne smerte? Hvordan kan jeg overhovedet byde en anden den? Hvordan kan jeg bare gi op? Hvordan kan jeg smide det væk vi havde?

Forstår ikke hvordan det hele kan ændre sig så drastisk.Forstår ikke hvordan tingene skete. Forstår ikke at det er kommet så vidt.

Hvordan skal jeg nogensinde komme videre? Hvordan skal jeg nogensinde kunne se mig selv i øjnene igen? Hvordan skal jeg nogensinde kunne forklare det overfor min søn? Hvordan skal jeg nogensinde få det godt igen?

Jeg ved det hele er min skyld. Jeg ved det er mig der har givet op. Jeg ved det var mig der løg. Jeg ved det var mig der sagde fra. Jeg ved det er mig der skaber smerten.

Hvem ved om det kunne være blevet godt igen. Hvem ved om jeg gav op for tidligt. Hvem ved om jeg bare smed det hele bort. Hvem ved hvad fremtiden fortæller os.

Livet er skrøbeligt. Livet er uforudsigeligt. Livet er kun til låns. Livet er svært at blive klog på. Livet er og bliver en gåde.

Kommer jeg til at forstå? Kommer du til at forstå? Kommer der en dag hvor dette gir mening? Kommer der lys for enden af tunnelen? Kommer der lykke? Kommer der mere smerte?

Hvem kan give mig svar på alle de mange tanker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

msax

Kære søde.

Hvorend jeg gerne ville kan jeg ikke svare dig på alle dine spørgsmål. Og de svar jeg evt kunne finde frem til passer måske slet ikke til dig og din livssituation.

Men en ting er sikkert. Det er IKKE kun din skyld. Jeg ved ikke hvad du har løjet om, men ved at man ikke lyver med mindre man føler sig sikker på sin partner. Og om man er sikker på hinanden og stoler 100% sin partner er man to om - nemlig begge parter i forholdet.

Jeg håber virkelig du/I finder en god løsning. SMIL fra Mette

Anmeld

8. januar 2011

TbCp

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, men jeg sender dig et kæmpe kram!!!

Anmeld

8. januar 2011

Skouboe

Jeg kan ikke svare dig på alle dine spørgsmål og jeg har heller aldrig stået i præcist den samme situation, men jeg har prøvet at være den der er gået fra et langt forhold, stået og skulle have delt alting osv, osv.

Hold fast i din beslutning og stol på at du har gjort det rigtige.. uanset hvad kan du ikke rigtigt gå tilbage. Bid tænderne sammen, tag tingene en dag ad gangen og fortsæt fremad.

Pludseligt en dag opdager du at tingene lysner og det bliver mindre hårdt, og en dag skinner solen igen

Anmeld

8. januar 2011

sarahb

Søde ville ønske jeg kunne svare på alle de spørgsmål på et spilt sekundt så du ville få det bedre hurtigt.

Men det kan jeg desværre ikk, men du bliver nød til at tro på at det er det rigtige, og skabe selvtillid omkring beslutningen så du til hver en tid kan så med rank ryg og vide at det her er det bedste.
Det kan godt være det er dig der har sagt stop, men i har begge 2 været grundet til at du måtte tage denne besluting. Det er ikke KUN dig.. Det skal du vide..
Nu må du kæmpe dig videre og altid tro på at du har gjort det rigtige, og der kommer en dag når du er kommet på plads i det nye liv hvor du ved at det er det rigtige for dig.
Du HAR kæmpet og du HAR givet det hele en stor chance men der er en grund til dit valg du har truffet og det er pga alle de chancer i har haft og det er stadig ikke nok til du kunne skubbe de tanker væk.

Jeg håber inderligt at du får det dejligt meget snart.

Anmeld

8. januar 2011

anna-jonas

Søde.................

Jeg sender dig store knus, for du kan tro at jeg ved hvad du går igennem.

Det gør ondt, og det tager tid at komme videre. Du kan ikke gøre andet end at være i disse rædselsfulde følelser, og mærke smerten og sorgen. En dag, når du har fået det hele lidt på afstand, så vil du mærke at det bliver bedre dag for dag, og at du finder din egen ro igen.

Knus Mette

Anmeld

8. januar 2011

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres søde ord. Det er bare lige nu svært at tro på at det nogensinde skal blive godt igen. Føler simpelthen ikke at det hele gir nogen mening.

M og lillemand er taget til Herning hele weekenden så er bare helt alene hjemme. Havde dog en veninde herhjemme igår, men dagen idag er godt nok forfærdelig at komme igennem. Har ikke lyst til noget som helst, men synes bestemt heller ikke det er sjovt bare at sidde og være så ked af det.

Det kan kun blive bedre end dette!

Anmeld

8. januar 2011

JustAnotherName

Sender dig styrke til at komme igennem dette.
Jeg kender ikke svarene, men er sikker på, at der venter glæde derude i fremtiden. Og det fortjener I helt sikkert, dig og N.E.
Du har haft det svært gennem længere tid (det er jo heller ikke ligefrem bare en vupti-løsning, at vælge at gå fra sin partner, og manden til ens barn), så selvom det hele virker tomt og lidt håbløst og svært for tiden, så er jeg overbevist om, at det nok skal blive lidt lettere, dag for dag..... Som de gamle ord siger : "Tiden læger alle sår" .... Det er nok en temmelig ringe trøst, mens man står midt i det, men alligevel, så er det heller ikke helt lyv!

Anmeld

8. januar 2011

LIZO

tro mid det bliver nemmere.. du skal huske på at der var en grund til du valgte dette.. det er skide svært.. men det er hellere ikke nemt at side i et fælles hjem med fælles møbler osv. det bliver nemmere når du kommer over i dit eget. få noget ro og ikke skal se ham hver dag..

jeg ved det er skide svært. har været der. dog ikke med et barn. men med en eks der gjorde det skide hamrende svært fordi han ikke ville gi slip. men gik en lille måned så var jeg væk fra ham og var glad igen.. havde fået den ro jeg havde brug for.

knus

Anmeld

8. januar 2011

Barbamama

Åh det lyder bare rigtig hårdt søde.... Men uanset hvor hårdt livet er, så ER der lys for enden af mørket. Nogle ting tager længere tid at komme igennem end andre, men på ET eller andet tidspunkt bliver det godt igen. Knus til dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.