Tudedag! Fortæl om jeres!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2011

Lolli

Her efter nr. 2 fødsel har jeg haft tudeture på 2. 3. og 4. dagen. Fordi mine bryster gjorde ondt, efterveerne var så slemme at jeg troede jeg skulle dø og så var alt bare for meget.  Det var især først på natten. Havde lidt tudetur igen på 8. dagen fordi hun kastede op hele tiden og var lidt sløj - der tuede jeg af magtesløshed. Utroligt hvad hormoner gør.

Men lækkert at høre, at i er mange andre som også har været sådan lidt bims.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

SussieThyssen

Lolli skriver:

Her efter nr. 2 fødsel har jeg haft tudeture på 2. 3. og 4. dagen. Fordi mine bryster gjorde ondt, efterveerne var så slemme at jeg troede jeg skulle dø og så var alt bare for meget.  Det var især først på natten. Havde lidt tudetur igen på 8. dagen fordi hun kastede op hele tiden og var lidt sløj - der tuede jeg af magtesløshed. Utroligt hvad hormoner gør.

Men lækkert at høre, at i er mange andre som også har været sådan lidt bims.

Ja, hehe.
Men nogen oplever det ikke, som I kan se, og andre tager den helt store tur.
LOL min mors kusines datter, smed sin mand ud med fynd og klem på tudedagen.
Da hun vågnede næste morgen, gik det op for hende hvad hun havde gjort, og fik jo travlt med at lokalisere sin stakkels mand.
Han var nu stille og roligt taget hjem til sin svigermor, og hun havde beroliget ham og taget sig af ham, så han var i gode hænder.

Anmeld

8. januar 2011

merle2010

på 3 dagen tudede jeg bare konstant.. min kæreste havd de store børn hjemme, så kunne kun komme om morgenen og når de var blevet puttet om aftenen.. vores datter fik skrigeture om natten og hylede heeele dagen da jeg ikke havde nok næring i min mælk, og den ikke var løbet ordentlig til.. jeg tudede mens jeg sad og ammede, tudede når min kæreste kom, tudede når han gik o.s.v. ja faktisk tudede jeg så meget at min kæreste fik ungerne passet og kom og sov hos mig.. kan huske at jeg skulle ud og ryge en smøg.. sad bare og tudbrølede udenfor og alle mennesker kiggede efter mig.. det var også nogle utrolig hårde dage, da jeg var med i noget der hedder isis projekt, og de skulle observere mig på sygehuset om, hvordan jeg klarede det.. så der var et stort pres på mine skuldre.. bare ikke sjovt..

Anmeld

8. januar 2011

Mullebergen

Da jeg havde født Hjalte sov jeg ikke de første tre døgn fordi jeg var helt bims i kasketten over udmalkning, sonde osv. 

På 3. dagen efter at have sovet 4 timer sammenlagt for første gang sad jeg og kiggede på mit lille bitte vidunder og SÅ kom tårene ellers. 

Mit stakkels lille hoved blev ved med at vende og dreje hvorfor jeg dog var sådan en frygtelig mor der fødte ham 6 uger for tidligt når han havde bedst af at blive i maven. Jeg tænkte på alt jeg havde lavet i de 7 måneder han havde været i maven og kunne finde 1000 ting jeg havde gjort forkert. Selvfølgelig kunne/kan man ikke sætte en finger på hvorfor mit vand gik i uge 33, men jeg havde bare så dårlig samvittighed. 

Oven i alt mit tuderi, kom en sygeplejerske og fortalte mig at Hjaltes bilirubin var steget så han skulle i lysbehandling. Ind i en meget stor kuvøse, helt nøgen med kæmpe store briller på og ligge 

Da jeg havde født Kamille, havde jeg som sådan ikke en tudedag men jeg tudede hver gang jeg irettesatte Hjalte -også selvom det bare var et "Du skal holde op med at kaste med tingene" eller "Hop ned fra bordet", jeg STOR tudede simpelthen hver gang  -Jeg havde så dårlig samvittighed over ikke at kunne være der for ham så meget som før og følte mig som verdens ondeste mor fordi jeg havde født hans lillesøster.

-Heldigvis er han langt fra enig og elsker hende overalt på jorden 

Anmeld

8. januar 2011

morethanperfect

Jeg tuuede på 2. dagen !!

Da min familie og svigerfamilie kom for og se Oscar .. 

Jeg var heelt færdig . Jeg kom rullende med den de ligger i på sygehuset og Daniel havde Oscar i armene .. Ligeså snart jeg så dem løb tårene bare ned af kinderne . Jeg var bare så træt og lykkelig .. Vidste slet ikk hvor jeg skulle gøre af min selv .. 

Anmeld

9. januar 2011

SussieThyssen

Ihh hvor er I altså søde

Anmeld

9. januar 2011

ESV

jeg tror min kom efter en 7-8 dage (i hvert fald, mens manden stadig var hjemem på barsel). Din lille havde skreget i ca 2 timer, ville ingenting, min krop og specielt mine bryster gjorde ondt. Så til sidst satte jeg mig til at tude fuldstændig hæmningsløst, ungen græd stadig og jeg kunne bare ikke overskue noget som helst så jeg stillede mig ud på altanen (hun er født 1 november 09) i ikke ret meget tøj og lod tårene trille. Må have været et syn for guder hvis nogen har set mig!!! I - grader og i t-shirt og natbukser og med tårende væltende ud af øjnene....

Anmeld

9. januar 2011

Lolli

SussieThyssen skriver:

Ja, hehe.
Men nogen oplever det ikke, som I kan se, og andre tager den helt store tur.
LOL min mors kusines datter, smed sin mand ud med fynd og klem på tudedagen.
Da hun vågnede næste morgen, gik det op for hende hvad hun havde gjort, og fik jo travlt med at lokalisere sin stakkels mand.
Han var nu stille og roligt taget hjem til sin svigermor, og hun havde beroliget ham og taget sig af ham, så han var i gode hænder.

Haha... fantastisk med en forstående svigermor. Stakkels mand.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.