frygtløs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.021 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. januar 2011

NinaNymannMadsen

er det normalt at børn i en alder af 1½ år er frygtløse?

min datter kravler op på stuebordet fra sofaen af og så tager hun den anden vej ned, altså ud over bordkanten og ned på gulvet. og hun siger ikke noget til det. hun går rundt på bordet og det hele.
hun gør bare generalt ting som vi er bange for hun skal komme til skade ved men hun er ligeglad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

SussieThyssen

Astasmor skriver:

er det normalt at børn i en alder af 1½ år er frygtløse?

min datter kravler op på stuebordet fra sofaen af og så tager hun den anden vej ned, altså ud over bordkanten og ned på gulvet. og hun siger ikke noget til det. hun går rundt på bordet og det hele.
hun gør bare generalt ting som vi er bange for hun skal komme til skade ved men hun er ligeglad.

Ja..for hun ved ikke hvad der kan ske.
Det er derfor småbørn, der går tidligt er et sandt marreridt for forældre, for hjernen er ikke med.
Naturligvis hænger det også sammen med hvordan barnets egen natur er, og børn er som bekendt forskellige.
Nogle børn har mere mod end andre.
Min den ældste har også altid været totalt frygtløs, og senere har jeg tilbragt utallige timer på skadestuen med hende, fordi hun var en "klatrer". De andre 2 har været langt mere forsigtige af natur.

Som forældre må man så tage forbehold og passe så godt som muligt på sit barn, og forudse mange hændelser så godt man kan.
For hjernen er ikke med og de er endnu for små til at kunne se konsekvenser for deres handlinger.
Det er iøvrigt også disse børn som kan finde på at drikke rengøringsmidler, kravle op på ting og tage noget som er farligt for dem og den slags.
Så det er bare på med livrem og seler og forebygge så godt man kan.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. januar 2011

NinaNymannMadsen

SussieThyssen skriver:

Ja..for hun ved ikke hvad der kan ske.
Det er derfor småbørn, der går tidligt er et sandt marreridt for forældre, for hjernen er ikke med.
Naturligvis hænger det også sammen med hvordan barnets egen natur er, og børn er som bekendt forskellige.
Nogle børn har mere mod end andre.
Min den ældste har også altid været totalt frygtløs, og senere har jeg tilbragt utallige timer på skadestuen med hende, fordi hun var en "klatrer". De andre 2 har været langt mere forsigtige af natur.

Som forældre må man så tage forbehold og passe så godt som muligt på sit barn, og forudse mange hændelser så godt man kan.
For hjernen er ikke med og de er endnu for små til at kunne se konsekvenser for deres handlinger.
Det er iøvrigt også disse børn som kan finde på at drikke rengøringsmidler, kravle op på ting og tage noget som er farligt for dem og den slags.
Så det er bare på med livrem og seler og forebygge så godt man kan.

Kærligst
Sussie

ja okay... jeg var selv sådan en der bare skulle prøve alt og kom til skade med alt. kommer dog stadig meget til skade ved ingen ting.

tror også at når asta bliver større skal vi nok på skade stuen med hende mere end en gang.

hun kan gudskelov ikke komme til alt det hun ikke må.

Anmeld

8. januar 2011

Maja88

jamen børn lærer jo af erfaringer- så hvis i giver hende lov til at gå rundt på stuebordet(ville jeg ikke), men så lærer hun jo af hvis hun falder ned og slår sig, at det nok var dumt at rende rundt deroppe.

Anmeld

8. januar 2011

NinaNymannMadsen

Maja88 skriver:

jamen børn lærer jo af erfaringer- så hvis i giver hende lov til at gå rundt på stuebordet(ville jeg ikke), men så lærer hun jo af hvis hun falder ned og slår sig, at det nok var dumt at rende rundt deroppe.

ja. hun må heller ikke men hun gør det alligevel.

men ja hun lære nok af det når hun først er faldet ned fra bordet nogen gange.

Anmeld

8. januar 2011

Mumto3

Børn er bare forskellige! Min ældste søn har aldrig haft en blåt mærke, men han har heller aldrig gjort noget, aldrig kravlet op, spurget ned osv. Min datter på 2½ derimod kravler på sofabordet og hopper ned. Det er en kæmpe spring, men hun elsker det  i det hele taget er hun bare 'alle vegne' og skal prøve alt af!

Hun har slået sig 1000-vis af gange, men hun piver aldrig over det.

Vi har kun været på skadestuen én gang (og det var i tirsdags) men det var moderens skyld  Jeg ville holde fast i hende så hun ikke faldt, med det resultat at jeg fik givet hende en kraftig forstuvning i højrearm (som jeg holdt fast i).

Anmeld

8. januar 2011

NinaNymannMadsen

Mumto3 skriver:

Børn er bare forskellige! Min ældste søn har aldrig haft en blåt mærke, men han har heller aldrig gjort noget, aldrig kravlet op, spurget ned osv. Min datter på 2½ derimod kravler på sofabordet og hopper ned. Det er en kæmpe spring, men hun elsker det  i det hele taget er hun bare 'alle vegne' og skal prøve alt af!

Hun har slået sig 1000-vis af gange, men hun piver aldrig over det.

Vi har kun været på skadestuen én gang (og det var i tirsdags) men det var moderens skyld  Jeg ville holde fast i hende så hun ikke faldt, med det resultat at jeg fik givet hende en kraftig forstuvning i højrearm (som jeg holdt fast i).

ja okay... asta har haft mange blå mærker og skrammer allerede men ikke haft brug for at komme på skadestuen ENDNU skal det lige siges men det kommer hun nok på et tidspunkt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.