Bange, hvorfor??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

455 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. januar 2011

Anonym trådstarter

Hej alle. Har stort behov for at vide, om jeg er den eneste som har følt dette? Undskyld at jeg virker meget neurotisk, men her kommer det...: Jeg er 4 mdr. henne, med vores drømmebarn. Jeg er i alt blevet scannet 5 gange. (blev incermineret, og derfor de 2 første scanninger, den 3 var også en tryghedsscanning, og derefter en nakkefold og tryghedsscanning igen) Alle scanningerne fortæller at alt det du kunne se og måle ud fra, så helt fint og normalt ud. Skammer mig helt over alt det her rod... Den sidste scanning var for 14 dage siden, plus et par dage. Der købte vi en tryghedsscanning, og blev scannet i 20 min. Så hjertet, bevægelse, begge hjertekar osv. Han sagde at det var en meget fin lille baby. INTET at sætte en finger på. Gik derfra med en lettelse... Nu er frygten sq tilbage! Jeg vågnede op i morges og havde en mærkelig tung følelse i maven(som hurtigt forsvandt), og bom, så satte det gang i tankespillet. Mon den lille er gået til derinde?? Gyn. fortalte mig at når man er nået så langt, så får man ikke nødvendigvis nogle symptomer på hvis barnet er dødt. Det er inden de første 3 mdr. Alt bunder blot i en DUM tanke, der ikke vil slippe mig... Undskyld hvis jeg lyder langt ude, er af natur ikke så urolig, men det her har sat sig på tværs, og jeg er ved at blive sindsyg af tanken. Skal dog til kønsscanning om 14 dage. Har andre haft de tanker som mig??? Håber ikke i synes jeg er forfærdelig, vil så gerne høre fra jer. Tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

Anonym trådstarter

Det skal lige siges, at jeg for 4 år siden oplevede min svingerinde føde et dødfødtbarn(fuldt udviklet) som døde et par timer før fødsel...Den ligger DYBT i mig!

Anmeld

8. januar 2011

1977

Profilbillede for 1977

Det er helt normalt at have det sådan. Nu varer det ikke så længe før du kan mærke bevægelse og det hjælper på frygten

Anmeld

8. januar 2011

Chraz

Jeg tror også det er meget normalt.. Især når du har oplevet en dødfødsel så tæt på livet. Jeg var især urolig da jeg ventede mit andet barn.. Hvis der var en dag jeg ikke rigtig havde mærket liv blev jeg også dybt bekymret og en smule paranoid. Det bliver næmmere når du virkelig kan mærke den rumsterer rundt derinde.

du får lige en kæmpe med på vejen. Bare tag en dyb indånding og tænk at det hele går som det skal

Anmeld

8. januar 2011

foto på lærred

Jeg tror, at specielt hvis I har forsøgt i lang tid at blive gravide, så sidder frygten ofte endnu dybere i kroppen. Og når din svigerinde så har haft den frygelige oplevelse, ja så bliver det bare forstærket. Jeg har også været overdrevent bange ved mine graviditeter, men dog vil jeg sige, at når jeg er over uge 20 så er det ikke så slemt mere.

Når du er lidt længere henne vil du kunne mærke den, og så vil du forhåbenlig have det lidt bedre. Men måske må du indstille dig på, at du bliver nervøs i hele din graviditet men søde, bare prøv at holde fast i, og sige til dig selv, at baby på alle scanningerne har det godt og den derfor er sund og rask (ved godt du sikkert vil have svært ved det, når din svigerinde sikkert fik samme positive svar ved hendes scanninger) Men husk på at det heldigvis er meget, meget sjælendt at tragedier som den din svigerinde har været udefor, sker.

Anmeld

9. januar 2011

Anonym trådstarter

TUSIND TUSIND tak for jeres Svar, og kram;o) Det hjælper faktisk mere end man tror! Jeg har lige læst på nettet at Chancen for at miste barnet, efter man har set hjerteblink, er 95%. Så der er jo kun 5% chance for at det går til. Specielt når jeg er nåt til 4 mdr. Derudover bekræftede min Jordemor det også. Kram til jer alle)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.