barn nr 2....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.882 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. januar 2011

bubbers mor

Hejsa

Véd ikke lige om tråden passer i denne gruppe, men jeg har lidt brug for hjælp.

Vi har en dreng på 15 mån og fandt får 14 dage ud af at jeg er gravid igen.

Første gang tog det os knap et år før jeg blev gravid. Jeg ammede et år og fik først min menstruation igen da vores søn var14 mån derfor nåede jeg slet ikke at finde men cyklus -(ikke at det skal være en undskylding) blot havde jeg ikke troet det ku lade sig gøre at blive tyk igen så hurtigt.

Vi har talt om det herhjemme hvordan det vil blive med et barn mere og vi kan ikke lige se hvordan det vil blive. Min kæreste tænker på det praktiske og jeg tænker på om jeg kan se begge børn lige meget...?

Pt har jeg lidt dårlig samvittighed over for vores søn fordi jeg føler jeg går glip af at se ham vokse op...

Har I nogen erfaringer med søskende med ca 2 års mellemrum

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

Mira0911

Jeg tror nu begge får ligeså meget kærlighed osv... 

Jeg har selv lige testet positiv, min datter bliver 2 år i Februar... Aldersforskellen syntes vi er perfekt her... 

Det er et svært emne du har hevet op... Lige der kan jeg ikk lige komme med råd..

Anmeld

7. januar 2011

twinboys

bubbers mor skriver:

Hejsa

Første gang tog det os knap et år før jeg blev gravid. Jeg ammede et år og fik først min menstruation igen da vores søn var14 mån derfor nåede jeg slet ikke at finde men cyklus -(ikke at det skal være en undskylding) blot havde jeg ikke troet det ku lade sig gøre at blive tyk igen så hurtigt.

Vi har talt om det herhjemme hvordan det vil blive med et barn mere og vi kan ikke lige se hvordan det vil blive. Min kæreste tænker på det praktiske og jeg tænker på om jeg kan se begge børn lige meget...?

Pt har jeg lidt dårlig samvittighed over for vores søn fordi jeg føler jeg går glip af at se ham vokse op...

Nej men 1 min. imellem... så bare fang an... Du kommer aldrig til at give den ene for lidt eller for meget...

Majbritt

Anmeld

7. januar 2011

Cris

bubbers mor skriver:

Hejsa

Der er 20 måneders mellem vores børn og ja, de går glip af meget, man kan ikke lyve om det. Man har ikke det samme tid og overskud til dem. Men de har vundet så meget! Det var været meget hård i perioder, especielt når jeg ammede og var alene med begge to. Men i andre perioder er nemmere og nu er det at være faktisk meget sjovt at se. Jeg har ikke tid til at sidde og læse så individuelt til dem, ligesom dem der har kun 1 barn, jeg har ikke så meget tid til at sidde og arbejde sprogligt med den lille, ligesom jeg gjord det med den store osv osv... Men mine børn ved udmærke, hvordan man venter på tur, de ved, at man skal dele eller bytte eller så mange ting. De giver krammer til hinanden og den lille kommunikerer rigtigt godt med os på alle andre mulige ting end sproglig. Jeg er bare så glad, at det er blevet sådan! De har altid været sammen, aldrig det der med mor tid alene. Nej, de var altid sammen med mig, hver på min side, vi har givet så mange krammer sammen og kys og ja, bare altid sammen. I dag er de så glade for hinanden! Det er bare en fornøjelse at se!

Anmeld

7. januar 2011

maria_wlt

Her i huset er vi i samme situration. Min søn er lige blevet 1 år og jeg er 5.5 mdr henne... 

Vi var slet ikke i tvivl om hvad vi skulle, for hvis nummer 1 kan blive så fantastisk så kan nummer 2 kun blive det samme..

Det bliver PISSE hårdt, men jeg giver sku ikke op og slet ikke med al den kærlighed jeg/vi får tilbage..

Håber i gør hvad JERES hjerter fortæller jer, og håber på en opdate

Anmeld

7. januar 2011

chun

Jeg har 2 drenge med 13 måneder imellem. jeg vil være ærlig og sige, at det var hårdt de første 2 år, MEEEEEEEN, hold da op, hvor har de stor glæde af hinanden. Også mere end mine 2 store børn, hvor der er 3 1/2 år imellem. SÅÅÅÅ, hvis jeg var dig ville jeg ikke betænke mig et øjeblik!!

De takker dig tusindfold, når de bliver ældre

Den dårlige samvittighed vil være der ind imellem, men kun til nr  2 er født, for du vil elske dem begge lige højt og ikke komme til at give den ene mere kærlighed eller omsorg end den anden.

Så glæd dig til dit lille nye vidunder

Vh Charlotte

Anmeld

7. januar 2011

SussieThyssen

bubbers mor skriver:

Hejsa

Ehmmm...hvordan kan du tro man ikke kan blive gravid igen inden for de første 6-8 uger eller senere?
Du skal da vist have et lille kursus i bioligiens mysterier
Eii jeg drilelr bare lidt...håber ikke du bliver sur på mig..
Men altså nu har du så fundet ud af det søde.
Men du skal da ikke være ked...der er masser der har semitvillinger med kun et år imellem dem, så du går ikke glip af noget eller mister noget ved at der er 2 år mellem dine.
På mine 2 ældste børnebørn er der knapt 13 mdr, og de har det fint med hinanden og har fået masser af kærlighed fra deres mor.
Så fat mod søde ven...det skal nok gå alt sammen.

Anmeld

15. januar 2011

bubbers mor

Hej Alle sammen!!

Tusind tak for jeres svar og erfaringer.

Vi er meget spændte på at se hvordan det bliver med nr 2.

det er rart at høre fra andre der har erfaringer med søskende med en lille aldersforskel. Også at høre at det nogen gange er hårdt. ;o)

Vi beholder helt sikkert den lille ny - har aldrig rigtig været i tvivl - det kom bare lidt bag på os at det sku være nu..... især eftersom vi måske begge snart står uden arbejde... ikke så heldigt (

Men som vores læge sagde så bliver jeg ikke yngre og der er jo en leveringstid på en baby så vi kan nå at få nogle ting på plads først.

Igen tak for jeres erfaringer mange hilsner Karina

Anmeld

15. januar 2011

sarahb

jeg har lige født vores nummer 2 her den 26/11 og vores blev 2 d. 1/11 Så der er lige 2 år i mellem dem.

Jeg synes slet ikke der kræver vildt meget lige nu hvor den lille er så lille og den store kan meget selv og lege selv osv. Så jeg er overrasket hvor dejligt det er. Uden tvivl bliver det mega hårdt senere når den lille kan meget mere og der skal jeg nok få lidt grå hår. Men jeg synes slet ikke det er skræmmende at have 2 med 2 års mellemrum..
Det værste var kvalmen under graviditeten når man har et barn i forvejen for såkan du ikke bare ligge dig eller pleje dig selv, der skal du være der for barnet hele tiden uanset hvordan du har det. Men min kvalme var så også SLEM, opkast 20-40 gange om dagen osv.

Så Go For it hvis i har muligheden

Anmeld

15. januar 2011

Valle81

bubbers mor skriver:

Hejsa

Hey:0)

Jamen jeg kan melde mig på din side af klubben:0)

Altså jeg har en datter på 7 år, en søn på lidt over 9 mdr og da han var 3 mdr gammel stod jeg med en positiv test igen og her termin 14 dage efter han er blevet 1 år:0)

Så jeg kan endnu ikke fortælle dig hvordan det er medto medså lidt mellemrum.Ved det bliver hårrejsende hårdt - men sikkert også vidunderligt.

Jeg er selv vokset op med en lille søster som var 2 år yngre end mig. Det var perfekt - vi har haft en så fed barndom sammen og har idag det bedste forhold - hun er min søsterveninde:0)

Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.