Putteritual til barn på 9 mdr.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.137 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. januar 2011

Louisevt

Hvordan gør I ?

Vi forsøger os lige i øjeblikket med at vække ham fra hans lure om dagen så han sove 1x 40 min. og 1x2 timer. Det gør ham mindre urolig om aftenen når han skal puttes.

Han får nattøj på, børster tænder og så får han en flaske i mens vi synger... Og så ligger jeg ham i hans seng.

Han vil overhovedet ikke ligge i hans seng. Så jeg skal stå bøjet ind over sengen og nusse ham, og sørge for at han ikke triller om på maven og rejser sig op indtil han sover. Det kan tage fra 5 min. til halvanden time alt efter hvor træt han er.

Hvis jeg forlader rummet rejser han sig op og står der indtil han er så træt at han græder....

Hvis jeg ligger med han i sengen og giver ham flasken sover han med det samme, men det er simpelthen en dårlig vane at give ham!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

Cris

Louisevt skriver:

Hvordan gør I ?

Vi forsøger os lige i øjeblikket med at vække ham fra hans lure om dagen så han sove 1x 40 min. og 1x2 timer. Det gør ham mindre urolig om aftenen når han skal puttes.

Han får nattøj på, børster tænder og så får han en flaske i mens vi synger... Og så ligger jeg ham i hans seng.

Han vil overhovedet ikke ligge i hans seng. Så jeg skal stå bøjet ind over sengen og nusse ham, og sørge for at han ikke triller om på maven og rejser sig op indtil han sover. Det kan tage fra 5 min. til halvanden time alt efter hvor træt han er.

Hvis jeg forlader rummet rejser han sig op og står der indtil han er så træt at han græder....

Hvis jeg ligger med han i sengen og giver ham flasken sover han med det samme, men det er simpelthen en dårlig vane at give ham!

Det er fordi de ikke kan sove på kommando og de kan ikke bare ligge ligesom os. Lad ham gå op igen og hoppe lidt rundt og sådan noget, når du putter ham. Prøv at se, om han selv ligger ham til at sove, når han er ved at blive meget træt. Det er det jeg gjord med begge vores børn. Jeg gjord alt de ting vi skulle og så har jeg taget dem til sengen med deres klude (de bruger ikke sut, men på det tidspunkt har de hellere ikke brugt kluden så meget, men jeg ville, at de vanner sig til den), jeg har ikke ligget dem, kun sat dem og så hvar det fest mens de hoppede og snakkede og grinede, nogle gang brokkede de sig. Hvis det var meget gråd, så har jeg taget dem op igen, hvis det var kun brok, så fik de lov til at blive. De fik selv lyst til at ligge på maven og til sidst, kunne de falde i søvn. Jeg plejer at ligge ved siden af i min egen seng og nogle gange små sove   Men i starten har jeg hjulped dem med lidt vand, lidt op og så ned igen og sådan nogle ting. Efter få dage, de kunne hygge lidt og så besluttede de selv, hvornår de vil ligge ned og sove, det plejer ikke at tage længere end et kvartere, i starten meget længere. I dag de fleste dage ligger den lille næsten med det samme og han stener lidt og så sover ham (altid på maven)

Anmeld

7. januar 2011

Louisevt

Det må jeg prøve at gøre nogle dage.. Jeg har forsøgt det før en enkelt gang indimellem når jeg fik krampe i armen , men jeg synes han blev mere vågen af det men nu vil jeg da gøre et forsøg over nogle dage... Tak!

Hvad med sutteflaske? Det har du ikke brugt til dine børn inden natten?

Anmeld

7. januar 2011

lisbethita

Louisevt skriver:

Hvordan gør I ?

Min datter er også 9 mrd. Hun lægger sig som regelt til at sove med det samme, men nogle gange skal jeg lige have hende op et par gange og give hende tryghed. Så ligger jeg hende ned igen og nusser kinden lidt og snakker lidt til hende (om at hun skal sove). Det bliver jeg ved med, indtil hun sover. Det tager aldrig mere end 10 minutter. 

Børn er nok forskellige. Jeg har også lagt mig ned efter hun har fået flasken. Hun er som regelt meget nem, når hun er mæt og træt. 

Jeg tror bare der er super stor forskel på, hvor meget tryghed børn har. Tror du gør det meget godt, som du gør. Hjælper sutten ikke på det?? 

Held og lykke med det herfra ;-)

Anmeld

8. januar 2011

Tulle28

Vi har også store problemer om aftenen lige pt. - min datter er også 9 mdr. Hun ligger og møffer rundt og prøver at komme om på maven, men pludselig går det over i skrig og skrål og til sidst bliver hun så hysterisk at vi ikke kan få ro på hende igen.

De sidste 3 aftener er det gået meget godt (jeg tør næsten ikke skrive det 7-9-13) der har hun været vågen lidt længere og så har jeg siddet og ammet hende på en fitnessbold. Ved ikke om det er dét der har gjort udslaget, men ihvertfald har hun møffet i 2 minutter og så er hun faldet i søvn. Er det mon noget motorisk uro? Jeg synes derer mange som har søvnproblemer i denne alder...

Anmeld

8. januar 2011

Snuffler25

Tulle28 skriver:

Vi har også store problemer om aftenen lige pt. - min datter er også 9 mdr. Hun ligger og møffer rundt og prøver at komme om på maven, men pludselig går det over i skrig og skrål og til sidst bliver hun så hysterisk at vi ikke kan få ro på hende igen.

De sidste 3 aftener er det gået meget godt (jeg tør næsten ikke skrive det 7-9-13) der har hun været vågen lidt længere og så har jeg siddet og ammet hende på en fitnessbold. Ved ikke om det er dét der har gjort udslaget, men ihvertfald har hun møffet i 2 minutter og så er hun faldet i søvn. Er det mon noget motorisk uro? Jeg synes derer mange som har søvnproblemer i denne alder...

Nicolaj er 8,5 mdr og vi er også begyndt at have udfordringer med at få ham i seng om aftenen. Hidtil har vi altid bare kunne lægge ham, synge og så gå og så er han efter lidt tid faldet i søvn..

Men nu når vi er gået bliver han ofte ked af det.. - og hvis han falder i søvn er det næsten med garanti at han vågner efter en time til halvanden og er dybt ulykkelig og vil IKKE ligge i den seng et sekund mere, men vil op og nusses...

Kan det have noget med tigerspring at gøre? Det sagde min SP.. at det kan være "seperations-angst-fasen".. og at det er vigtigt når han enten ikk vil sove eller senere på aftenen vågner - at man IKKE tager ham ud af det rum han sover i.. man må godt ta ham op og sidde i en stol og trøste - men altså ikk forlade rummet.. det ka skabe dårlige vaner i løbet af nul komma fem

Anmeld

9. januar 2011

Louisevt

Jeg tror også det er en blanding af seperationsangst og motorisk uro. I går prøvede jeg at give ham en god oplevelse ved sengetid ved at lade ham rode rundt og rejse sig op, og så nusse ham når han havde lyst til det. Til sidst blev han træt og så kunne jeg efter et par forsøg ligge ham ned og nusse ham imens han bare nødt det.

Det tog halvanden time at få ham til at sove --- pyha... Idag er det allerede bedre synes jeg. Jeg gjorde på samme måde som igår, og idag faldt han i søvn efter en halv time. Måske er det løsningen

Han ville ikke engang have sutteflasken idag så nu er jeg spændt på hvornår han bliver sulten.

Tak for de gode råd...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.