Louisevt skriver:
Hvordan gør I ?
Vi forsøger os lige i øjeblikket med at vække ham fra hans lure om dagen så han sove 1x 40 min. og 1x2 timer. Det gør ham mindre urolig om aftenen når han skal puttes.
Han får nattøj på, børster tænder og så får han en flaske i mens vi synger... Og så ligger jeg ham i hans seng.
Han vil overhovedet ikke ligge i hans seng. Så jeg skal stå bøjet ind over sengen og nusse ham, og sørge for at han ikke triller om på maven og rejser sig op indtil han sover. Det kan tage fra 5 min. til halvanden time alt efter hvor træt han er.
Hvis jeg forlader rummet rejser han sig op og står der indtil han er så træt at han græder....
Hvis jeg ligger med han i sengen og giver ham flasken sover han med det samme, men det er simpelthen en dårlig vane at give ham!
Det er fordi de ikke kan sove på kommando og de kan ikke bare ligge ligesom os. Lad ham gå op igen og hoppe lidt rundt og sådan noget, når du putter ham. Prøv at se, om han selv ligger ham til at sove, når han er ved at blive meget træt. Det er det jeg gjord med begge vores børn. Jeg gjord alt de ting vi skulle og så har jeg taget dem til sengen med deres klude (de bruger ikke sut, men på det tidspunkt har de hellere ikke brugt kluden så meget, men jeg ville, at de vanner sig til den), jeg har ikke ligget dem, kun sat dem og så hvar det fest mens de hoppede og snakkede og grinede, nogle gang brokkede de sig. Hvis det var meget gråd, så har jeg taget dem op igen, hvis det var kun brok, så fik de lov til at blive. De fik selv lyst til at ligge på maven og til sidst, kunne de falde i søvn. Jeg plejer at ligge ved siden af i min egen seng og nogle gange små sove
Men i starten har jeg hjulped dem med lidt vand, lidt op og så ned igen og sådan nogle ting. Efter få dage, de kunne hygge lidt og så besluttede de selv, hvornår de vil ligge ned og sove, det plejer ikke at tage længere end et kvartere, i starten meget længere. I dag de fleste dage ligger den lille næsten med det samme og han stener lidt og så sover ham (altid på maven)
Anmeld