supplerende dagpenge eller dagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.893 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. januar 2011

Ma'dikken

Hej Alle sammen

Er ny herinde men kan lidt læse at der er en masse som har en masse erfaringer med dagpenge

Jeg har så et spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med  Jeg er uddannet (forhåbentlig) her i slut jan. Jeg har så været så heldig at blive gravid med termin slut juli.

Mit problem er bare at jeg nok ikke har store chancer for at blive ansat et sted når jeg allerede skal på barsel i juni. Ved godt jeg ikke har ligt til at oplyse det, men det kan allerede ses så kan ikke lyve om det  Jeg ender så nok på dagpenge indtil barsel.

Mit problem er bare jeg er ansat, fritidsjob, på en grillbar og tjener der måske 2000 om månenden. Er rigtig glad for mit job derude og vil gerne have noget at lave.

MEN MEN MEN kan det betale sig fo mig at være på supplerende dagpenge fremfor alm?? 

Sorry det blev vist lidt langt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

Amelia<3

Ma'dikken skriver:

Hej Alle sammen

Er ny herinde men kan lidt læse at der er en masse som har en masse erfaringer med dagpenge

Jeg har så et spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med  Jeg er uddannet (forhåbentlig) her i slut jan. Jeg har så været så heldig at blive gravid med termin slut juli.

Mit problem er bare at jeg nok ikke har store chancer for at blive ansat et sted når jeg allerede skal på barsel i juni. Ved godt jeg ikke har ligt til at oplyse det, men det kan allerede ses så kan ikke lyve om det  Jeg ender så nok på dagpenge indtil barsel.

Mit problem er bare jeg er ansat, fritidsjob, på en grillbar og tjener der måske 2000 om månenden. Er rigtig glad for mit job derude og vil gerne have noget at lave.

MEN MEN MEN kan det betale sig fo mig at være på supplerende dagpenge fremfor alm?? 

Sorry det blev vist lidt langt

Jeg ved ikke om det kan "Betale" sig for dig at arbejde for jeg ved ikke hvor meget du få i timen der hvor du arbejder og hvor store dine dagpenge sats er.

Jeg kender en som er også på dagpenge hun er vikar i børnehave og hun får meget mere i løn end hvis hun ikke arbejder. Men det er jo forskelligt fra hvilke arbejde man har.

kontakt din a kasse og forhør dig om det, de kan svare dig bedst.

tillykke med graviditeten

Anmeld

8. januar 2011

Nettemor

ja det ville godt kunne betale sig.. for når du melder dig i a kasse som ny uddannet får du 80% (mener jeg) af dagpenge satsen. og det du så arbejder bliver trykket i timer og ik i kr. hvis du forstår.. så de er ligeglade med om 2 får 5 kr i timen eller 500. det er dit problem. de er bare interesseret i hvor mange timer du arbejder..  man kan dog kun gå på supplerende dagpenge i en vis periode men kan ikke huske hvor længe..

og ps du har ikke pligt til at skrive i din ansøgning at du er gravid men kommer du til samtale skal du oplyse det ellers er det fyringsgrundlag. så vidt jeg husker..

Anmeld

8. januar 2011

Ma'dikken

Tror ikke jeg har den mest hjælpsomme a-kasse, de fortalte mig bare at det altid lød bedre at man havde et arbejde. Få timer betød mere end ingen så kunne ikke få hende til at sige om det kunne "betale" sig.

Må bare ringe til mig fagforening på mandag, så må de kunne fortælle mig det  jeg tjener nemlig kun 100 kr i timen så er ret bange for at jeg mister penge på at arbejde

Men mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.