I aftes, da vi havde spist aftensmad, tuller Bianca og Celina rundt og leger.
Celina løber rundt med et åbent cover fra en DVD, og Bianca er lige "korekt-politiet", som vil tage den fra hende. Det ender med at Celina bider fat i den, mens Bianca hiver til, så Celina slår sig i munden OG mister kampen om coveret ... Og dét får hende bare til at kappe helt over. Far løfter hende op for at trøste, men Celina trækker slet ikke vejret, og gråden lader vente på sig LÆNGE.... Så kommer der et brøl, og øjnene himler rundt, som hun lige var på nippet til at besvime.
Og SÅ lyder der et SKRIG!!
Det var helt tydeligt, at hun selv blev rigtig forskrækket.
Og puuha, det så virkelig grimt ud. Det var simpelthen lige øjeblikket før, at hun var helt væk. Heldigvis holdte jeg hovedet helt koldt, og sagde lidt kort for hovedet til Kenneth "sshh! Slap af nu, og tag det roligt. Jeg vil slet ikke snakke med dig lige nu..."
For jeg skulle lige koncentrere mig om, at holde fatningen, og bare være der for Celina og lade hende mærke, at jeg var der, og at alting var OK igen.
For en sikkerheds skyld, ringede jeg lige til vagtlægen, og fortalte om hændelsen. Jeg ville lige være sikker på, om det "lød normalt", og om der kunne være andet eller mere i det, eller nogle forhold jeg skulle tage, eller være særligt opmærksom på.
Han fortalte, at sådan et anfald er ret normalt blandt små børn, og kaldes ...arghh, nu kan jeg ikke huske hvad han kaldte det....var det mon afflektions-anfald?! Der er simpelthen nogle børn, som kan reagere så kraftigt, at de rent faktisk godt kan besvime af det.
Det har vi bare ALDRIG oplevet før.
Og godt nok er hun en temperamentsfuld lille dame, som har sin egen vilje, men hun er ikke sådan en hidsigprop i udpræget grad, og plejer heller aldrig fx. at smide sig hysterisk og skrige og sparke osv.
Men lige dét her, var åbenbart lige nok, og lidt for meget for hende!
Jeg tror simpelthen det må have været en blanding af arrigskab, smerte og at hun ikke fik luft nok i lidt for lang tid.
Men føj, hvor blev vi da lige forskrækkede.
Er der nogen af Jer andre, der nogensinde har oplevet noget lignende??