Uddannelsesorlov

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.588 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. januar 2011

Anonym trådstarter

Nogen som kender mulighederne for at få dette? Jeg har goolet og googlet, men bliver ikke klogere?

Hvis man har børn, få rman så mere i SU?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

sanne O

Hvis du er enlig forsørger mener jeg du kan få dobbelt SU. Jeg er gift og får derfor kun alm. SU for udeboende. Jeg kan dog få et ekstra studieløn fordi jeg har børn. 

Anmeld

7. januar 2011

Anonym trådstarter

sanne O skriver:

Hvis du er enlig forsørger mener jeg du kan få dobbelt SU. Jeg er gift og får derfor kun alm. SU for udeboende. Jeg kan dog få et ekstra studieløn fordi jeg har børn. 

Oktak- var lige inde og tjekke taksterne og kunn eikk ehelt forstå det med forsørgertillæg. Men jeg er gift og min mand arbejder, så dvs. jeg ikke får "forhøjet" Su ikke? Og så er det ca 5500 som jeg lie kan se

Anmeld

7. januar 2011

aarhusmor

Der findes ikke uddannelsesorlov mere. I dag er det revalidering og SU.

Men ja det lyder til at du får 5500. Du kan låne og få ekstra forsørgerlån.

Men tjek evt. revalidering. Det kunne jo være du faldt ind under noget der (Søg revalidering og handicaptillæg på fb, der har jeg skrevet nogle regler for at få det)

Anmeld

7. januar 2011

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Der findes ikke uddannelsesorlov mere. I dag er det revalidering og SU.

Men ja det lyder til at du får 5500. Du kan låne og få ekstra forsørgerlån.

Men tjek evt. revalidering. Det kunne jo være du faldt ind under noget der (Søg revalidering og handicaptillæg på fb, der har jeg skrevet nogle regler for at få det)

revalidering??? Også når jeg er i arbejde?

Anmeld

7. januar 2011

aarhusmor

Anonym skriver:

revalidering??? Også når jeg er i arbejde?

Nej, ikke med mindre du fysisk er forhindret i at arbejde ved siden af et studie, eller er ledig i et erhverv der ikke har jobs osv.

Men jeg vidste ikke at du var ledig.

Som arbejdstager har du jo ret til at tage 1 års uddannelsesorlov og finansiere det med Voksen SU/GVU eller hvad det hedder. Husker ikke det hele lige nu.

Anmeld

7. januar 2011

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Nej, ikke med mindre du fysisk er forhindret i at arbejde ved siden af et studie, eller er ledig i et erhverv der ikke har jobs osv.

Men jeg vidste ikke at du var ledig.

Som arbejdstager har du jo ret til at tage 1 års uddannelsesorlov og finansiere det med Voksen SU/GVU eller hvad det hedder. Husker ikke det hele lige nu.

Det må jeg prøve at søge på. Jeg kender slet ikke det system. Tusinde tak for dit input. 

Anmeld

7. januar 2011

aarhusmor

Det er så lidt

http://login.def.dk/sw78929.asp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.