hvornår mærkede I baby første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

554 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. januar 2011

Sitrani

Hejsa

Min kæreste mærkede mig på maven i går aftes, og pludselig lavede han store øjne og udbrød, at han kunne mærke noget der bevægede sig.. Det skal lige siges at jeg er 14+6 i dag..

Jeg mærkede selv efter, men synes ikke der var noget usædvanligt.. Jeg synes måske selv, at det er lidt tidligt at kunne mærke den lille.. Den er jo ikke større end 15 cm, hvis man skal følge det der står under graviditetskalenderen herinde, så jeg tænker, at så kan den vel ikke mærkes allerede..?

Samme dag, tidligt om morgenen, havde jeg ligget på maven inde i vores seng, og havde mærket sådan nogle lidt rullende bevægelser i det nederste af maven - sådan lidt lige som bobler.. Men tænker,at det var det nok også bare... men hvornår mærkede I jeres baby i starten?? Og er der nogen der ved i hvilken uge man, sådan generelt, plejer at kunne mærke babyen??

Venlig hilsen,

Sille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

oo

jeg mærkede Sol da jeg var 14+6 - som dig og jeg havde foranliggende moderkage und alles, så det var tidligt og heldigt, kan man sige. jeg mærkede hende stort set hver dag fra da af og resten af graviditeten. Men Søren mærkede hende vist først da jeg var 20 uger noget...cirka

Anmeld

7. januar 2011

Aprilmor11

STN skriver:

Hejsa

Min kæreste mærkede mig på maven i går aftes, og pludselig lavede han store øjne og udbrød, at han kunne mærke noget der bevægede sig.. Det skal lige siges at jeg er 14+6 i dag..

Jeg mærkede selv efter, men synes ikke der var noget usædvanligt.. Jeg synes måske selv, at det er lidt tidligt at kunne mærke den lille.. Den er jo ikke større end 15 cm, hvis man skal følge det der står under graviditetskalenderen herinde, så jeg tænker, at så kan den vel ikke mærkes allerede..?

Samme dag, tidligt om morgenen, havde jeg ligget på maven inde i vores seng, og havde mærket sådan nogle lidt rullende bevægelser i det nederste af maven - sådan lidt lige som bobler.. Men tænker,at det var det nok også bare... men hvornår mærkede I jeres baby i starten?? Og er der nogen der ved i hvilken uge man, sådan generelt, plejer at kunne mærke babyen??

Venlig hilsen,

Sille

Uge 15-16 ca. mærkede jeg de første små bloblende fornnemse, og fra uge 20 mærkede jeg ham hver dag .. Der er meget forskel, fra graviditet til graviditet, og hvordan barnet ligger og sådan

Kram herfra

Anmeld

7. januar 2011

Sitrani

Tjuhl skriver:

jeg mærkede Sol da jeg var 14+6 - som dig og jeg havde foranliggende moderkage und alles, så det var tidligt og heldigt, kan man sige. jeg mærkede hende stort set hver dag fra da af og resten af graviditeten. Men Søren mærkede hende vist først da jeg var 20 uger noget...cirka

Jamen, så kan det da godt være, at jeg kan mærke den lille spire... Man er bare i tvivl, for det føles bare som bobler i maven, som om man skal slå en prut nærmest! Haha  Jeg må bare se, hvornår han/hun overbeviser mig om, at det altså er rigtigt nok.. hehe

Anmeld

7. januar 2011

oo

STN skriver:

Jamen, så kan det da godt være, at jeg kan mærke den lille spire... Man er bare i tvivl, for det føles bare som bobler i maven, som om man skal slå en prut nærmest! Haha  Jeg må bare se, hvornår han/hun overbeviser mig om, at det altså er rigtigt nok.. hehe

ja! det føles meeeeget mærkeligt! jeg kan huske vi stod i netto og det blev ved at komme og til sidst sagde jeg "skat der er enten noget HELT galt eller også kan jeg mærke babyen!"

Anmeld

7. januar 2011

Maja88

jeg mærkede første gang da jeg var 15+3 og har mærket den siden.

manden mærkede den dog først omkring 20-22 mener jeg

Anmeld

7. januar 2011

TbCp

Jeg mener jeg var omkring uge 13-14 da jeg mærkede bobler første gang.... sådan nogle små bobler der sprang, sådan føltes det

Tror min mand kunne mærke det udenpå fra omkring uge 19-20

Anmeld

7. januar 2011

Sitrani

Det lyder hyggeligt med de små "babyspark".. Må vidst hellere begynde, at tro på, at det faktisk er den lille jeg kan mærke engang i mellem... har dog ikke mærket den siden i går morges... Men dejligt, at vide, at det i hvert fald kan lade sig gøre... og ja, det føles netop som små bobler, der springer.. sådan helt stille og blødt... iiiih, det er så fint!!!

Anmeld

7. januar 2011

thilde-tusindfryd

Hej. Jeg er 19+2 og har ikke mærket noget endnu. Men jeg er også lidt overvægtig. Tror der går længere tid, inden man mærker noget, når man har så meget mavefedt.

Nogen andre overvægtige der har erfaring der ?

Men jeg har hørt, at det netop føles som små bobler, ligesom når man har luft i tarmene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.