Lægebesøg i dag... Lidt forvirret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

472 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. januar 2011

Sujan

Hej tøser

Ja er jo under udredning og har fået taget en masse prøver igennem de sidste par måneder...

En blodprøve skulle tages om fordi den indikere at jeg ikke har ÆL. Fik så svar på den igen i dag og igen siger den at det ser ud til jeg ikke får ÆL... Hvilket er ret mystisk for kan mærke når jeg har ÆL og jeg har også taget ÆL test som har været positive.

Selvfølgelig vil det jo være en god grund til at jeg ikke bliver gravid...

Er der nogle der har prøvet det samme????

Skal nu videre til gynækolog og undersøges

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

Rockertand

Kender ikke så meget til det, men du skal i hvert fald have

Anmeld

7. januar 2011

Sujan

Slet ikke nogen der har prøvet noget ligende?? Og nogle der ved hvad man gør hvis man ikke får ÆL

Anmeld

7. januar 2011

tinasmor

Hvis det viser sig, at du ikke har æl, så har du muligvis PCO og i såfald kan de give dig "Metformin" for at du får æl og menstration igen.

Har "desværre" ingen erfaring med at kunne teste positiv på æl-test men at deres blodprøver så viser noget andet.

Anmeld

7. januar 2011

Sujan

tinasmor skriver:

Hvis det viser sig, at du ikke har æl, så har du muligvis PCO og i såfald kan de give dig "Metformin" for at du får æl og menstration igen.

Har "desværre" ingen erfaring med at kunne teste positiv på æl-test men at deres blodprøver så viser noget andet.

Hmmm..tror ikke jeg har PCO.. Får mens regelmæssigt og har ikke andre symptomer.

Lægen var også meget forvirret... Han mente at hvis alt det jeg sagde passede burde der ikke være noget galt. Og han kan ikke forstå at blodprøven giver det resultat den gør... Men nu har han taget den 3 gange fordi han ikke troede på det passede..

Ja så må jeg bare håbe at gynækologen kan hjælpe...

Er der nogen der kender en måde hvor man med sikkerhed kan sige om man har ÆL.

Ja jeg håber selvfølgelig ikke at der er noget galt med mig, men det ville også kunne forklare hvorfor jeg ikke bliver gravid og man kunne måske gøre noget ved det...

Ja ved det ikke.. Er stadig meget forvirret. Håber ikke der er ventetid hos gynækologen

Anmeld

7. januar 2011

tinasmor

Sujan skriver:

Hmmm..tror ikke jeg har PCO.. Får mens regelmæssigt og har ikke andre symptomer.

Lægen var også meget forvirret... Han mente at hvis alt det jeg sagde passede burde der ikke være noget galt. Og han kan ikke forstå at blodprøven giver det resultat den gør... Men nu har han taget den 3 gange fordi han ikke troede på det passede..

Ja så må jeg bare håbe at gynækologen kan hjælpe...

Er der nogen der kender en måde hvor man med sikkerhed kan sige om man har ÆL.

Ja jeg håber selvfølgelig ikke at der er noget galt med mig, men det ville også kunne forklare hvorfor jeg ikke bliver gravid og man kunne måske gøre noget ved det...

Ja ved det ikke.. Er stadig meget forvirret. Håber ikke der er ventetid hos gynækologen

ok, så er jeg forvirret for troede ikke man havde mens hvis man ikke havde æl. Men det kan man så åbenbart godt.

Da jeg blev testet inden behandling, så tog de en blodprøve som skulle tages på en bestemt dag i cyklus for at kunne konstatere at jeg havde ægløsning.

Anmeld

7. januar 2011

tinasmor

tinasmor skriver:

ok, så er jeg forvirret for troede ikke man havde mens hvis man ikke havde æl. Men det kan man så åbenbart godt.

Da jeg blev testet inden behandling, så tog de en blodprøve som skulle tages på en bestemt dag i cyklus for at kunne konstatere at jeg havde ægløsning.

Ps, der plejer ikke at være så meget ventetid hos gynækologen.

Lyder godt nok vildt med dine æl test som er positive og lægens bp som er negative. Kan godt forstå lægen (og dig) er forvirrede, håber du får svar snart

Og ikke mindst bliver gravid.

Anmeld

8. januar 2011

Putomanen

Jeg har ikke haft nogen problemer med manglende ægløsning, men da jeg var his min gynækolog, fik jeg en indvendig scanning, hvor han kunne se, at jeg producerer æg og har ægløsning. Så kom ikke en gynækolog kan hjælpe dig  Og jeg kom ret hurtigt til, efter at jeg havde fået en henvisning.

Anmeld

8. januar 2011

Sujan

Putomanen skriver:

Jeg har ikke haft nogen problemer med manglende ægløsning, men da jeg var his min gynækolog, fik jeg en indvendig scanning, hvor han kunne se, at jeg producerer æg og har ægløsning. Så kom ikke en gynækolog kan hjælpe dig  Og jeg kom ret hurtigt til, efter at jeg havde fået en henvisning.

Tak for dit svar..

Ja min læge sagde også at de ville foretage en scanning.

Skal ringe til gynækologen mandag og høre hvornår jeg kan få en tid... Håber da jeg har ÆL men samtidig kunne detjo forklare den manglende graviditet og der kunne gøres noget. Ja så må bare se hvad gynækologen siger... Krydser fingre for at 2011 er året hvor vi bliver gravide

Anmeld

9. januar 2011

Putomanen

Sujan skriver:

Tak for dit svar..

Ja min læge sagde også at de ville foretage en scanning.

Skal ringe til gynækologen mandag og høre hvornår jeg kan få en tid... Håber da jeg har ÆL men samtidig kunne detjo forklare den manglende graviditet og der kunne gøres noget. Ja så må bare se hvad gynækologen siger... Krydser fingre for at 2011 er året hvor vi bliver gravide

Jeg håber, at du hurtigt kan komme til hos gynækologen

Jeg kender udemærket den ambivalente følelse du har. På den ene side ønsker man, at alt er som det skal være. Og på den anden side ønsker man, at de kan finde ud af at der er noget galt, så det kan ordnes, og man kan blive gravid.

Jeg  alt hvad jeg kan for, at det lykkes for jer  Og ja, 2011 må blive vores år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.