Rejse med baby 10 mdr i marts måned?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.548 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. januar 2011

Mille83

Nu søger jeg lidt gode råd.

Vi regner med og skal rejse med baby i marts måned inden jeg skal begynde job i april.

Men hvor er det varmt henne i Marts?

Flyveturen skal være kort?

Og er det "nok" bare og have klapvogn med?

Og hvad gør man fra lufthavnen på destinationen med bussen til hotellet, sidder baby på skødet?

Hvordan sidder baby i flyet? også på skødet?

Må baby overhovedet bade pga solen?

Uhh der kommer sikkert flere, men det var dem jeg havde ligenu.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

Muffinmus

de canariske øer er mit umiddelbart bedste bud på den årstid.

der er flyve tiden under 5 timer

vi havde klapvogn med til vore børn, middagsluren fik de ofte i seres seng på hotellet så de ikke skulle ligge for meget i klapvognen. Den skal nok kunne lægges ned hvis i ikke har andet med.

Hmm, vandet er vist ikke varmt nok til at en baby skal der i, fik af vide af 2 sp at der skulle grene være mindst 28 grader i vandet til så små børn, og det er yderst sjældent der er det i badebasiner.Men vi skiftedes til at ligge i  skyggen og hygge med dem mens den anden lige hoppede i.

Så nej, vi fik ikke meget pooltid men nogle gode gåture hvor vi så en masse og børnene kom ned og kravle, lege eller hvad de lige ville.

Vi har 3 gange været afsted med vores børn og skal da sikkert afsted igen til næste efterår:-)

Ja, de sidder på skødet med en særlig sele på i flyet, vil i have autostol med til busturen skal i spørge jer frem, de fleste kører med dem på skøde, nøjagtig som i alm danske busser.Der sidder mødrene også med børn på skødet, eller i toget.

Anmeld

7. januar 2011

Mille83

MariaE skriver:

de canariske øer er mit umiddelbart bedste bud på den årstid.

der er flyve tiden under 5 timer

vi havde klapvogn med til vore børn, middagsluren fik de ofte i seres seng på hotellet så de ikke skulle ligge for meget i klapvognen. Den skal nok kunne lægges ned hvis i ikke har andet med.

Hmm, vandet er vist ikke varmt nok til at en baby skal der i, fik af vide af 2 sp at der skulle grene være mindst 28 grader i vandet til så små børn, og det er yderst sjældent der er det i badebasiner.Men vi skiftedes til at ligge i  skyggen og hygge med dem mens den anden lige hoppede i.

Så nej, vi fik ikke meget pooltid men nogle gode gåture hvor vi så en masse og børnene kom ned og kravle, lege eller hvad de lige ville.

Vi har 3 gange været afsted med vores børn og skal da sikkert afsted igen til næste efterår:-)

Ja, de sidder på skødet med en særlig sele på i flyet, vil i have autostol med til busturen skal i spørge jer frem, de fleste kører med dem på skøde, nøjagtig som i alm danske busser.Der sidder mødrene også med børn på skødet, eller i toget.

Tak for svar

Jeg tænker bare om de overhovedet måtte sidde på skødet fra lufthavnen til hotellet. Må hellere finde et hotel der ikke er langt fra lufthavnen så de ikke skal sidde for lang tid på skødet der.

Er det nemt nok og få en klapvogn med? - syntes jeg har hørt nogle snakke om selsskaber hvor der står en klapvogn klar, men ved du hvilke selskaber det evt kan være??

Anmeld

7. januar 2011

Muffinmus

nej, kan ikke huske det, men det er ofte mindre selskaber tror jeg.Måske var det århus charter??

Mener det var da vi havde vores søn med til Kreta, der fik vi klapvognene med helt ud til gaten og det var det første der kom ud af flyveren da vi var landet så han kom id en med det samme, men han var også kun 3,7 mdr der ca.

Vi har ikke tænkt så meget over busturen, vi har haft ungerne spændt fast hos os med de seler der var, den ene gang måtte vi dog næsten splitte sædet ad for at få fat i selen:-)

jamen god ide at holde øje med afstanden, vi har mest valgt kort afstand for børnenes skyld.For det første skal man jo have køreturen til lufthavnene, så vente mindst 1,5 time på at flyve, flyve måske 4-5 timer, så vente på bagagen og så busturen til hotellet. Det er altså en lang tur for små børn hvis busturen så er på 2 timer oven i.:-)

Sidst i antalya i tyrkiet lå lufthavnen kun 20 min derfra, herligt med en kort køretur.

Anmeld

18. januar 2011

Mille83

Opper lige denne her.

Nogen der har nogle gode forslag? Eller gode råd.

Nu er jeg begyndt og kigge lidt på Egypten, men ved ikke om det er børnevenligt osv... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.