Lændesmerter i uge 9?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2011

170811

JustMe skriver:

Mine var så slemme, at jeg fik dem efter kun 5 min stående eller 2 min gående i uge 11 under en ferie. Så kom jeg hjem og slappede lidt mere af, og så blev det langsomt bedre indtil i sidste uge, da det accelererede igen.

Nu kan jeg ikke så meget, før jeg får ondt; men det er stadig udholdeligt, så håber et bliver på det stadie, nu jeg ved hvilke øvelser, jeg kan lave for at afhjælpe det lidt

Åh det lyder trist. hvor langt er du henne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

170811

Majobitten skriver:

Hej

Lændesmerte kan jeg ikke rigtig snakke med om i øjeblikket, men gud de kan være generende.

Svimmelheden, åhh ja..

Den sidste uge har jeg nærmest været svimmel konstant, pånær når jeg sad eller hvilede. Har haft pletter for øjne og få gange tænkt, at det måtte være nu jeg skulle besvimme.. Det er endnu ikke sket, og tak for det.

Tilgengæld har jeg ikke været dårlig i den forbindelse, altså kvalme. Har du oplevet det?

Er det fordi ens krop arbejder og skal vænnes til nye ting?

Skal dog siges at jeg kun lige er 5 dage over testdag, og venter på at teste i morgen. Har ikke turde tage testen endnu, for et negativt resultat.

Mange gange tillykke med din spire og jeg håber, du får det bedre

Nej hvor spændende. Krydser fingre for 2 streger!!

Ja jeg har kastet op i forbindelse med svimmelheden. Hvis jeg ikke kommer ned og sidde når det sortner for øjnene så kommer det sku op. Hvis jeg ikke kaster op, så har jeg efterfølgende virkelig meget kvalme virkelig længe.

Men jeg har det sådan ved hver eneste menstration normalt, så jeg har efterhånden lært det at kende, men synes det var rigeligt en gang om måneden, men nu har jeg det hver 3.-4. dag.

Svimmelheden kommer mest når jeg er stresset, har det varmt, eller hvis min lænd begynder at gøre meget ondt og jeg ikke kan få mine tanker andre steder hen

Det er ligesom om jo mere jeg tænker på  at det gør ondt, og jeg skal besvime og kaste op, jo værre bliver det bare

Anmeld

7. januar 2011

170811

STN skriver:

Jeg døjer selv med svimmelhed, hvis jeg står eller går for længe, eller er et sted, hvor der er varmt. Stod den anden dag inde i H&M for at kæbe ventebukser (er 14+6) og så blev jeg bare ilde til mode, og måtte nærmest sætte mig ned i køen oppe ved kassen, fordi jeg havde koldsved og følte jeg skulle besvime... har læst noget med, at det ret normalt, når éns krop er så overbelastet og hele systemet er på overarbejde pga. baby...  Jeg synes, at det hjælper med noget koldt, som fx is eller kold sodavand, og så lige ned at sidde lidt...

øv øv ja det sker som regel altid hvor der er massere af mennesker.

Håber din svimmelhed går over ( og min også )

Anmeld

8. januar 2011

Tulle28

LeaK skriver:

Hej

Tak for dit svar. Jeg er uddannet fitnessistruktør og træner regelmæssigt, men synes virkelig det er begrænset hvor meget det hjælper mig på arbejdet og handle ture osv. øv!!

Håber mine smerter går over, for min arbejdsdag bliver virkelig forfærdelig lang og trist med lænden :/

gik dine over efter uge 13?

Så har du jo helt styr på det Jeg kan godt forstå dig, jeg havde det præcis ligesådan, jeg kunne hverken gå eller stå og tænkte SHIT skal det virkelig gøre SÅ ondt resten af graviditeten? Så er 40 uger dælme lang tid.

Ja, fra ca. uge 13 mærkede jeg ingenting til ryggen, heller ikke til sidst, hvor maven begyndte at veje til og jeg er ret sikker på det var fordi jeg var meget fokuseret på at træne ryg og lænd og i det hele taget bare træne og holde mig i form - jeg styrketrænede, svømmede og gik til spinning.

Anmeld

9. januar 2011

JustMe

LeaK skriver:

Åh det lyder trist. hvor langt er du henne?

22. uge

Anmeld

9. januar 2011

tinasmor

Tulle28 skriver:

Jeg havde også rigtig mange smerter i lænden da jeg var i uge 10-13. Jeg begyndte at lave øvelser for ryg og lænd hver dag, og mærkede ingenting resten af graviditeten (trænede iøvrigt helt op til jeg fik PKS i uge 38). Så det vil jeg da anbefale dig at gøre.

Øvelserne kan du bl.a. se her: http://www.gynobsgruppen.dk/Upload/Faggr/gynobsgruppen/FGOF_Pjece_B%C3%A6kkensmerter_%C3%98velser2009_W.pdf

Håber snart du får det bedre.

tak.

Anmeld

9. januar 2011

tinasmor

LeaK skriver:

Jeg har lændesmerter. Og jeg har svimmelhed :/

Hvis jeg står op i mere end15-30 minutter begynder min lænd langsomt at gøre mere og mere ondt. Samtidig begynder jeg at blive virkelig svimmel :/

Igår da jeg skulle med toget måtte jeg stå op på grund af mennesker, jeg skulle køre i toget et kvarter. Min lænd gjorde virkelig ondt og jeg havde den der følelse af at jeg ville hænge i noget, læne mig op af min kæreste, for at aflaste lænden. Tæt på endestationen blev jeg så svimmel, og bleg og følte jeg skulle kaste op. Måtte sidde 10min på stationen og sunde mig før min kæreste og jeg kunne gå videre.

Aner ikke om det er pga min graviditet, og hvis det er.... Så er jeg altså kun i 9. uge, og lændesmerter lyder underligt allerede? Maven er jo ikke vokset

Har lændesmerterne hver dag, svimmelheden er lidt blandet.

Kan være starten på bækkenbundløsning Jeg har også konstant ond i lænden og havde bl i første graviditet. Det startede omkring uge 10.

Når du sidder så skal du helst sidde ret op. Når du står op så læn dig ikke på den ene ben (har man tildens til) kører du i bil. så ind med numsen og så bagefter begge ben ind samtidig. når du sidder, så ikke benene over kors.

Se også den pige der har sendt øvelser med i et link. De er smadder gode.

Anmeld

9. januar 2011

170811

tinasmor skriver:

Kan være starten på bækkenbundløsning Jeg har også konstant ond i lænden og havde bl i første graviditet. Det startede omkring uge 10.

Når du sidder så skal du helst sidde ret op. Når du står op så læn dig ikke på den ene ben (har man tildens til) kører du i bil. så ind med numsen og så bagefter begge ben ind samtidig. når du sidder, så ikke benene over kors.

Se også den pige der har sendt øvelser med i et link. De er smadder gode.

Allerede??? Øj det håber jeg altså ikke.

Jeg havde tænkt mig at ringe til min læge imorgen og snakke omkring lænden.

Hvordan føles bækkenløsning? 

Jeg har også ondt i højre side af hoften/bækkenet når jeg går, men ikke noget slemt. Kommer tit sidst på en gåtur med hundene. Eller på arbejdet, er tjener og det er der tit i løbet af en dag? Det stikker. Så har jeg sådan nogle underlige jag i skeden. Svært at forklare.

Anmeld

11. januar 2011

JustMe

170811 skriver:

Allerede??? Øj det håber jeg altså ikke.

Jeg havde tænkt mig at ringe til min læge imorgen og snakke omkring lænden.

Hvordan føles bækkenløsning? 

Jeg har også ondt i højre side af hoften/bækkenet når jeg går, men ikke noget slemt. Kommer tit sidst på en gåtur med hundene. Eller på arbejdet, er tjener og det er der tit i løbet af en dag? Det stikker. Så har jeg sådan nogle underlige jag i skeden. Svært at forklare.

Jagene i skeden kan være pga bækkenet, der giver sig. Dem havde jeg også en del af fra uge 10-15 ca.

Mht. bækkenløsning føles det forskelligt fra person til person. Nogle oplever ondt i læng og baller, andre ondt i skambenet. Jeg har smerter i den ene lyske kombineret med smerter i læng, hofter og baller, der stråler ned i benene.

Men hvis du har et arbejde, hvor du går og står meget, kan det godt bare være bækkensmerter (som ikke nødvendigvis betyder bækkenløsning), fordi du overbelaster din krop. Bækkenløsning eller ej, ville jeg tage det som et signal fra din krop om at tage den lidt mere med ro og ikke gå og stå så meget.

Anmeld

11. januar 2011

170811

JustMe skriver:

Jagene i skeden kan være pga bækkenet, der giver sig. Dem havde jeg også en del af fra uge 10-15 ca.

Mht. bækkenløsning føles det forskelligt fra person til person. Nogle oplever ondt i læng og baller, andre ondt i skambenet. Jeg har smerter i den ene lyske kombineret med smerter i læng, hofter og baller, der stråler ned i benene.

Men hvis du har et arbejde, hvor du går og står meget, kan det godt bare være bækkensmerter (som ikke nødvendigvis betyder bækkenløsning), fordi du overbelaster din krop. Bækkenløsning eller ej, ville jeg tage det som et signal fra din krop om at tage den lidt mere med ro og ikke gå og stå så meget.

Okay, tak for dit svar.

Puuuh er bare ikke så nemt ikke at gå og stå så meget med det job som jeg har, desværre jeg har ikke fortalt chefen det endnu nemlig. Så det må jeg nok snart.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.