Kan jeg være...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

751 visninger
13 svar
0 synes godt om
7. januar 2011

Anonym trådstarter

gravid? Selvom jeg har spiral? :/

Jeg fik sat en spiral i for 4-5 måneder siden. Har haft 2 regelmæssige menstruationer efterfølgende. Nu er der gået lang tid siden den sidste gang, har selvfølgelig ikke skrevet op hvornår jg havde det. Men længe er der gået. Men de sidtse 2-3 uger har jeg plet blødt. I starten troede jeg at min menstruation var på vej, men intet er kommet endnu. Plet bløder stadig, samt brunlig udflåd Har også haft lidt ondt/murren i den ene side af mit underliv.

Så ringede jeg til lægen idag, og han spurgte så om jeg var gravid? Øh, nej sagde jeg bare, uden at tænke videre over spørgsmålet. Så nu har jeg fået recept på nogle piller mod infiktion.

Men nu sidder jeg her, og bliver helt i tvivl? For ku jeg være gravid? Den tanke har slet ikke gået forbi mig før han spurgte. For jeg har jo spiral

Jeg kan bare ikke lige arbejde med tanken om at være gravid, fødte for 8 måneder siden, og skal videre uddanne mig til sommer. Så hvis det viste jeg var gravid, ville jeg sku gå over min grænse og få det fjernet! Er jeg bare så meget mdstander af!  Men vi kan bare ikke få et barn så hurtigt igen. Håber inderligt det bare er en infiktion, og at det er en af jer der kæmper så hårdt for at blive gravide, der bliver det. <3

Jeg tillader mig at være anonym da jeg ved der er folk jeg kender der læser med, og vil ikke ha noget frem i lyset, hvis der intet er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

SaraLM

Der er ikke andet for, end at du må prøve at tage en test for at få afklaring på spm om du ér gravid!
Og hvis det forholder sig sådan, så synes jeg du skal følge dit hjerte og evt. få det fjernet hvis I ikke er klar til en lille ny - det er der ingen skam i, da I jo har forsøgt at beskytte jer imod det.

Jeg for at det "bare" er en infektion, og at du får det godt igen oven på penicillinkuren og at din krop finder et normalt leje for menstruationerne så du igen kan føle dig sikker på jeres præventionsmetode.

Du må ikke hænge mig op på det men er det ikke forholdsvist normalt at menstruationerne bliver færre og svagere m. spiral?

Anmeld

7. januar 2011

Karo

Det kan ske at spiralen ikke virker optimalt.

Med begge mine børn har jeg været i mødregruppe, med kvinder der er blevet gravid med spiral. Så det kan godt lade sig gøre.

Køb en test og se hvad den siger.

Anmeld

7. januar 2011

SaraLM

Fandt dette via google men køb nu en test for en sikkerhedsskyld - den er jo desværre kun 98-99% sikker.

http://www.sexogsamfund.dk/Default.aspx?ID=105

Anmeld

7. januar 2011

Calliope

Der er ikke andet for, end at du må prøve at tage en test for at få afklaring på spm om du ér gravid!
Og hvis det forholder sig sådan, så synes jeg du skal følge dit hjerte og evt. få det fjernet hvis I ikke er klar til en lille ny - det er der ingen skam i, da I jo har forsøgt at beskytte jer imod det.

Jeg for at det "bare" er en infektion, og at du får det godt igen oven på penicillinkuren og at din krop finder et normalt leje for menstruationerne så du igen kan føle dig sikker på jeres præventionsmetode.

Du må ikke hænge mig op på det men er det ikke forholdsvist normalt at menstruationerne bliver færre og svagere m. spiral?

Jeg må give SaraLM ret - er ikke andet for end at tage en test eller måske endda ringe til lægen og blive undersøgt

Og hvis du føler vejen frem så er en abort, er det også helt okay!!

Det er ikke alle kvinder, der kan holde til en graviditet så tæt på en anden, kroppen skal lige have tid til at hele, og for nogle kan det tage tid, før kroppen er klar.

Samtidig skal man også være klar psykisk, er jo ikke nemt at være forældre, og hvis din bebs er for lille til, at du kan tage dig af nr. 2, så handler du jo i dit barns bedste interesse.. Jeg håber dog for dig, at testen er negativ, så du ikke behøver at tage stilling til det 

Anmeld

7. januar 2011

Anonym trådstarter

SaraLM skriver:

Tusind tak for dit svar! Ja jeg må gå op og købe en test! Bliver nød til at få det afklaret! Er bare så nervøs for hvad testen viser

Håber også bare det er en infektion, og som du skriver at jeg så kan få en regelmæssig menstruation igen.  Jeg hade sådan håbet at dette var den bedste beskyttelse for os, da jeg er en klovn til at huske at tage piller.

Jeg har en kobberspiral, og der burde man faktisk bløde kraftigere! Og har jeg faktisk også gjort de andre gange. Det burde vidst kun være med en hormon spiral, at man ikke bløder så meget.

Anmeld

7. januar 2011

SaraLM

Helt rolig! Bare fordi du burde bløde kraftigere, er der ingen der siger at det er tilfældet - det er der jo ingen der har fortalt din krop
Den gør jo oftest som den selv vil!

Man ja, op efter en test (NU!) og få det afklaret.
Håber du snart står med en negativ test, kan ånde lettet op og gå igang med penisillinkuren.

Anmeld

7. januar 2011

SaraLM

Uh, nu er der gået mange timer og jeg har godt nok tænkt på dig rigtigt mange gange og tjekket for en opdatering!

Har du fået hentet et par tests og testet??

Er skide nysgerrig men håber også du har fået noget mere ro i hovedet og klarhed over situationen!

Anmeld

7. januar 2011

Anonym trådstarter

SaraLM skriver:

Uh, nu er der gået mange timer og jeg har godt nok tænkt på dig rigtigt mange gange og tjekket for en opdatering!

Har du fået hentet et par tests og testet??

Er skide nysgerrig men håber også du har fået noget mere ro i hovedet og klarhed over situationen!

Hej.

Tusind tak fordi du tænker på mig.

Jeg gik op på apoteket, både efter pencilin og test.

Rystede helt da jeg kom hjem og sku tage den. Den var negativ. Jeg blev så glad. Havde aldrig troede jeg sku blive så glad og lettet over en negativ test Så nu er jeg lettet og rolig. Nu starter jeg på min pencilin og håber det hele går i sig selv.

Igen tusind tak for din omsorg og tanker..

Rigtig god weekend.

Knus

Anmeld

7. januar 2011

SaraLM

Åh hvor var det godt for dig/jer!! Pyha!

Tillykke så at sige, og held og lykke med at få orden på din menstruation efter endt penicillinkur

Rigtig god weekend til dig også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.