hjælp gider ikke grønsagermos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.403 visninger
12 svar
0 synes godt om
7. januar 2011

liwsmor

hej her inde

jeg ville hører om i har det på samme måde. min datter er 4 månede angående mad og hun for to gange dagligt. 

hun for grønsagmos om formiddag og hun græder vildt meget når hun skal spise det, det ligemeget hvad grønsager det er  vi prøvet blomkål, kartofler,gulerøder ærter og brokoli, ja hvad har vi ikke prøvet?

om eftermiddag for hun frugtmos og det elsker hun bare hun spiser det hele med det.

jeg har prøvet og bytte om på det for se det var fordi hun var træt om formiddag eller hvad det var og der spiste hun også frugt mos men ikke grønsagmos. 

hvordan har i gjort det ? kan i komme med noget hjælp så hun spiser det grønsagmos?

hilsen liwsmor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

dorthemus

Hold en pause med det....måske hun ikke er klar til mos. Jeg har også måttet holde pause et par gange med mos som min datter slet ikke var klar til og fik ondt i maven af. Så er grød nok bedre

Min datter er nu 7½ måned og spiser det igen...jeg putter også masser af smør og lidt hvidløg i kartoffelmosen og hun elsker det

Det er ikke det værd hvis det ender i kamp altid, synd for jer begge.

Anmeld

7. januar 2011

Mille83

Hun vil jo helst have frugtmos

Hvis du bliver tilbudt slik eller gulerødder hvad spiser du så?

Enten kan du droppe frugtmosen i et par dage og se om hun spiser grønsagsmosen ellers kan du smide lidt frugtmos i grønsagsmosen så hun spiser den.

Ellers kan du som vi mest gjorde her, giv hende en ske med frugt, en ske med grønsager, en ske med frugt en ske med grønsager, derved vil hun altid åbne munden da hun jo håber det er frugt der kommer ind.

Held og lykke med det

Anmeld

7. januar 2011

dorthemus

Mille83 skriver:

Hun vil jo helst have frugtmos

Hvis du bliver tilbudt slik eller gulerødder hvad spiser du så?

Enten kan du droppe frugtmosen i et par dage og se om hun spiser grønsagsmosen ellers kan du smide lidt frugtmos i grønsagsmosen så hun spiser den.

Ellers kan du som vi mest gjorde her, giv hende en ske med frugt, en ske med grønsager, en ske med frugt en ske med grønsager, derved vil hun altid åbne munden da hun jo håber det er frugt der kommer ind.

Held og lykke med det

Sålænge hun kun er fire måneder mener jeg, at det er synd at tvinge mosen igennem...herregud det gør vel ikke noget, at holde en pause et par uger og så se om hun så er mere klar

Anmeld

7. januar 2011

Mille83

dorthemus skriver:

Hold en pause med det....måske hun ikke er klar til mos. Jeg har også måttet holde pause et par gange med mos som min datter slet ikke var klar til og fik ondt i maven af. Så er grød nok bedre

Min datter er nu 7½ måned og spiser det igen...jeg putter også masser af smør og lidt hvidløg i kartoffelmosen og hun elsker det

Uhhh her er Nicoline også vild med hvidløg.....

Og ja du har ret hvis hun ikke er klar til det så hold endelig en pause......

Anmeld

7. januar 2011

liwsmor

dorthemus skriver:

det er rigtigt, men vi skal give hende grød og helst mos da hun spiser rigtigt meget. hun spiser 200 ml hver 3-4 time plus mos/grød.  så vi skal ikke stoppe med give hende grød/mos sp siger faktisk vi skal op på tre måltider med grød/mos.

okay jeg tænker hvidløg det måske lige hård nok mod maven men ligemeget om jeg taget smør i eller ej ville hun ikke have det

Anmeld

7. januar 2011

liwsmor

Mille83 skriver:

Uhhh her er Nicoline også vild med hvidløg.....

Og ja du har ret hvis hun ikke er klar til det så hold endelig en pause......

hvornår tog du hvidløg i ? og hvor meget. kunne være man skulle prøve det

Anmeld

7. januar 2011

dorthemus

liwsmor skriver:

det er rigtigt, men vi skal give hende grød og helst mos da hun spiser rigtigt meget. hun spiser 200 ml hver 3-4 time plus mos/grød.  så vi skal ikke stoppe med give hende grød/mos sp siger faktisk vi skal op på tre måltider med grød/mos.

okay jeg tænker hvidløg det måske lige hård nok mod maven men ligemeget om jeg taget smør i eller ej ville hun ikke have det

Jeg er nok bare ikke tilhænger af, at man gør middagsbordet til en kampplads  Her har pauser virket...også hvidløg, selvfølgelig ikke et fed, men lige lidt til at pifte mosen lidt op

Jeg har også blandet frugtmos i grøntsagsmosen.

Anmeld

7. januar 2011

liwsmor

dorthemus skriver:

Jeg er nok bare ikke tilhænger af, at man gør middagsbordet til en kampplads  Her har pauser virket...også hvidløg, selvfølgelig ikke et fed, men lige lidt til at pifte mosen lidt op

Jeg har også blandet frugtmos i grøntsagsmosen.

jeg tror jeg ville prøve det med lige pift hvidløg over, se om det hjælper. ja kunne være man skulle blande frugtmos og grønsag moms sammen

Anmeld

7. januar 2011

dorthemus

liwsmor skriver:

jeg tror jeg ville prøve det med lige pift hvidløg over, se om det hjælper. ja kunne være man skulle blande frugtmos og grønsag moms sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.