Får man mere som førtidspensionist end på kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

629 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. januar 2011

Anonym trådstarter

Står i en situation hvor jeg muligvis ender som førtidspensionist. Er på kontant hjælp nu og i afklaring til flexjob, men det går ikke så godt.

Er der nogen der ved hvad man får som førtidspensionist?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Mener det er noget din kommune fastsætter mens regeringen har lavet en nedre grænse for minimum...

Men det er mere end kontanthjælpen.. hos os ville det være næsten 3 gange så meget før skat som kontanthjælpen..

Anmeld

7. januar 2011

Kløver

Anonym skriver:

Står i en situation hvor jeg muligvis ender som førtidspensionist. Er på kontant hjælp nu og i afklaring til flexjob, men det går ikke så godt.

Er der nogen der ved hvad man får som førtidspensionist?

Ja man får mere på en førtidspension, man får ca 9-11.000 udbetalt så vidt jeg husker, ca samme beløb som på flex ledighedsydelse.

Anmeld

7. januar 2011

Anonym trådstarter

Men det man får udbetalt kommer det ikke an på hvor stor ens fradrag er? Jeg får pt. udbetalt 9700kr efter skat på kontanthjælp, hmm

Anmeld

7. januar 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Men det man får udbetalt kommer det ikke an på hvor stor ens fradrag er? Jeg får pt. udbetalt 9700kr efter skat på kontanthjælp, hmm

Lige præcis.. udbetaling er jo alt efter hvor stort fradrag du har...

Derudover er der noget med at satsen for det ikke er den samme i alle kommuner.. bedste bud er at gå ind på borger.dk og vælg din kommune på startsiden så kan du også få svar på hvad deres krav er i forhold til at bevilge det...

Vores kommune vil f.eks. ikke give min kæreste det men de vil heller ikke give ham hjælp så han kunne komme videre...

Anmeld

7. januar 2011

Kløver

Anonym skriver:

hmm ja nu fik jeg jo en helt alm kontanthjælp, og fik slet slet ikke så meget, så kommer jo an på om du får nogle tilskud af en art, men dem jeg kender som får pensionen og hvad jeg selv ville få, når de engang godkender den, vil ligge deromkring, men ja det er jo svært at sige præcis hvad du vil få, for flere ting spiller ind, bla om man bor alene, eller sammen med nogle om man har børn, fradrag osv osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.