kan man smøre op med denne her???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.717 visninger
22 svar
0 synes godt om
6. januar 2011

twinboys

Kan man smøre op med denne her eller hvad smører man kagen op med, sidst brugte jeg nutella

Tobleronecreme:

300-400 g Toblerone

½ l fløde

Fremgangsmåde

Smelt chokoladen over vandbad. Hvis man holder godt øje med den, og smelter det over svag varme, kan man godt undlade at smelte det over vandbad. Men vær forsigtig, da det ellers nemt kan brænde på.

Pisk fløden stiv imens chokoladen smelter.

Når chokoladen er smeltet vendes den i flødeskummen.

Stil på køl til næste dag. (man kan godt bruge den samme dag, men så er den ret flydende, så vær ihvertfald opmærksom på at den ikke er flydende.

Kan også laves med andre chokolader. Fx skildpadder, orangechokolade osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

LotteN

nope, dette er den du putter imellem som lag/fyld - du skal bruge opskriften på smørcreme, som er inde under opskrifter. Finder du på side 1

Anmeld

6. januar 2011

twinboys

LotteN skriver:

nope, dette er den du putter imellem som lag/fyld - du skal bruge opskriften på smørcreme, som er inde under opskrifter. Finder du på side 1

Hvilken opskrift søde og tusind tak for hjælpen

Anmeld

6. januar 2011

ekzunz

Nej, den kan ikke bruges til det. Når man smører op er det for at få kagen flot og jævn, men også for at forsegle fyldet så der ikke trækker væske ud på fondanten. Og tobleronecreme er fyld.

Hvis du er glad for chokolade, kan jeg anbefale dig at bruge Ultimate Chocolate Frosting - det smager fantastisk....opskriften er i opskrifts-tråden.

Anmeld

6. januar 2011

twinboys

Znuzke skriver:

Nej, den kan ikke bruges til det. Når man smører op er det for at få kagen flot og jævn, men også for at forsegle fyldet så der ikke trækker væske ud på fondanten. Og tobleronecreme er fyld.

Hvis du er glad for chokolade, kan jeg anbefale dig at bruge Ultimate Chocolate Frosting - det smager fantastisk....opskriften er i opskrifts-tråden.

iiiihhh tusind tak og er vild med dit profil billede

Anmeld

6. januar 2011

LotteN

twinboys skriver:

Hvilken opskrift søde og tusind tak for hjælpen

Du finder den her:

https://www.baby.dk/debat/22541pi1/kageklubben/kun-til-opskrifter.aspx

og så er det indlæg nr 7

Anmeld

6. januar 2011

Manakauapo

Du kan godt bruge den, men husk at når kagen er smurt op, skal du lade den stå og "lufte" af, så det tørrer lidt ind. Så smelter det ikke fondanten

Anmeld

6. januar 2011

Dot D

Hejsa søde, den der må du putte indeni kagen, ret godt men du skal smøre op med en smørcreme. Jeg laver for det meste en chokosmørcreme. Til en almindelig størrelse kage bruger jeg ca 250g blødt smør, 350g flormelis, 4 - 6 past. æggeblommer og 100 - 150g smeltet chokolade ELLER nutella, pisk det til det er blevet helt lyst, så er det bare godt og nemt at smøre op med Er du igang? hvad dag kan du, hvis vi skal lege

Anmeld

6. januar 2011

twinboys

Dot D skriver:

Hejsa søde, den der må du putte indeni kagen, ret godt men du skal smøre op med en smørcreme. Jeg laver for det meste en chokosmørcreme. Til en almindelig størrelse kage bruger jeg ca 250g blødt smør, 350g flormelis, 4 - 6 past. æggeblommer og 100 - 150g smeltet chokolade ELLER nutella, pisk det til det er blevet helt lyst, så er det bare godt og nemt at smøre op med Er du igang? hvad dag kan du, hvis vi skal lege

Weeeeeeeeeeeeeeeeee min dejlige kagekone... smiler... Jamen gider du søde...??? Den 15. jan. er det for sent??? den skal bruges den 16.januar og nej er ikke startet...

Majbritt

Anmeld

6. januar 2011

Dot D

twinboys skriver:

Weeeeeeeeeeeeeeeeee min dejlige kagekone... smiler... Jamen gider du søde...??? Den 15. jan. er det for sent??? den skal bruges den 16.januar og nej er ikke startet...

Majbritt

Jamen det kommer lidt an på hvad du gerne vil have på af pynt, men tror godt jeg kan den 15. skal lige høre Stephan om han har planer.  Vores ting kommer  morgen Jeg har lige fået det første i dag og det sidste kommer i morgen. Hvad har du i tankerne og var det ikke til en pige?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.