Pco og mens?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

449 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. januar 2011

grinny

Nu har jeg læst lidt rundt omkring på nettet om PCO og er faktisk bare blevet mere forvirret  

Har man regelmæssig mens hvis man har PCO? Grunden til at jeg spørg er fordi at jeg er ved at undersøge muligheder for hvad der evt. kunne være galt, jeg ved godt at jeg selvfølgelig skal snakke med lægen, men det gør jo ikke noget om man selv lige kigger lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

Filippa & Liva

Skulle ikke mene at man har regelmæsig mens, hvis man lider af PCO..  PCO er når mens simpelthen udebliver fuldkommen..

Anmeld

7. januar 2011

Kløver

grinny skriver:

Nu har jeg læst lidt rundt omkring på nettet om PCO og er faktisk bare blevet mere forvirret  

Har man regelmæssig mens hvis man har PCO? Grunden til at jeg spørg er fordi at jeg er ved at undersøge muligheder for hvad der evt. kunne være galt, jeg ved godt at jeg selvfølgelig skal snakke med lægen, men det gør jo ikke noget om man selv lige kigger lidt

Jeg har pco, og havde regelmæssig mens, men den var meget lang, eller rettere min cyklus var meget lang, og lå på ca 6 uger.

Anmeld

7. januar 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Grunden til at PCO ikke altid bliver opdaget er netop fordi det er forskelligt hvordan man reagerer på det...

PCO er en hormon ubalance i kroppen, for mit eget vedkommende producerer jeg ikke det hormon der modner æggene og derfor udeblev min mens og ville blive ved med at udeblive indtil jeg fik de hormoner...

Gætter på at der nok er forskellige grene så nogen mangler et af de andre hormoner for at fuldende deres cirkel og nogen igen producerer det hele men så lidt af det ene så ens cyklus bliver lang i forhold til de "normale" gennemsnitlige 28 dage..

På trods af jeg tager pergotime for at gro æg er min cyklus stadig forlænget så den er på 36 dage istedet for 28...

Kan anbefale at du smutter forbi: www.pcoinfo.dk som er en hjemmeside med fakta omkring PCo lavet af kvinder og læger med henblik på at give svar på de mest alm. spørgsmål i forbindelse med PCO.

Vi fik en fin folder med fra gyn af efter vi blev henvist dertil hvor der også stod en masse gode informationer...

Anmeld

7. januar 2011

Henriette1973

I mit tilfælde er der periode hvor jeg ikke har mens i optil 9 måneder. Men som regl har jeg mens hver 35/37 dag.

Anmeld

7. januar 2011

CmarianN

BigBabyWish skriver:

Skulle ikke mene at man har regelmæsig mens, hvis man lider af PCO..  PCO er når mens simpelthen udebliver fuldkommen..

Det er ikke korrekt  Man kan godt have mens selvom man har pco. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.