Lige lidt mere info, skrevet af min veninde:
Jeg er en meget bekymret forælder, som håber i vil "synes godt om" i protest mod at vores meget velholdte vuggestue/børnehave, bliver indstillet til at lukke.
Al personale vil blive opsagt. Den endelige beslutning tages den 1/2-11 af Skole og- Børneudvalget i Roskilde kommune.
Der indstilles til nedlæggelse pga husleje på 64.000 om måneden, som kommunen har forsøgt at forhandle ned uden held. Det har været på tale at man evt. kunne finde andre lokaler til Børnehuset, hvilket jeg mener de fleste forældre ville være trygge ved, da vores børn jo stadig ville være sammen og med gode velkendte pædagoger og medhjælpere. Nedlæggelsen søges gennemført pr. 1 Maj 2011. Hvor vores børn så vil blive tilbudt pladser i forskellige omkringliggende institutioner. Altså spredt ud, til ukendte personale og mange ukendte børn!
Mit barn er 14 uger for tidligt født og jeg søgte egentligt en dagpleje plads(for at få så meget ro som muligt omkring ham), men der var ingen at få på det tidspunkt. Børnehuset har været perfekt til at tage imod ham, han trives og føler sig tryg her, hvilket de har arbejdet hårdt for. Han skal til at starte i børnehave nu og dette har været optimalt i børnehuset, da han kender personalet i børenhaven godt, da det jo er integreret vuggestue/børnehave og de har fælles arrangementer morgen og eftermiddag.
Politikerne i roskilde, tager det bare som ryst posen og del ud, det er små mennesker som er skrøbelige og ikke bare kan rykkes rundt som brikker i deres spil.
Det kan simpelthen ikke være rigtigt at der bliver tænkt mere på besparelser end vores børns velfærd!
Så Please... Tryk på linket og "synes godt om" Så er i simpelthen nogle stjerner!
http://www.facebook.com/home.php#!/pages/Bevar-bornehuset/116451641760147
Anmeld