Til Nord-norge med barn på 9½mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

844 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. januar 2011

Hvad skal jeg  købe af overtøj??

Vi skal et smut til nord norge,  i slutningen af Februar.. Min mor fylder 50år, og min far har bestilt en overraskelses tur til bl.a et ishotel i norge, til hende.. Min kæreste,  brødre og jeg  vil så tage op og overraske dem på selve dagen. Vi skal  ha  2 overnatninger der.. Altså, ikke på  ishotellet, men et nærliggende.. Vi skal kun være på Ishotellet i   2timer!  

Nogle der har gode erfaringer med at rejse til røvkolde steder med jeres babyer? Hvad skal jeg købe af overtøj til hende? Jeg har kun en almindelig flyverdragt i stof, så den er nok ik varm nok!? Skal jeg ha fat i noget uld undertøj eller hvad mener I?!

Stine og Lisa.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

jannebjerre

ULD ULD ULD

Joha laver nogle fantastiske produkter og det er super godt at have inden under en evt. termodragt...

Tænker om du ikk ku købe skitøj til hende?? som i hvis man skulle have hende med på skiferie?

Anmeld

6. januar 2011

Siber

Hej,

Jeg bor i Norge, og her er det uld uld og uld!

Når mine tøser er ude har de uld undertøj (men uld trusser er ikke nødvendigt når de bruger ble, så har de uld langærmet og lange uld underbukser, så har de strikbukser (også i uld) eller fleese bukser, uld striktrøje eller fleese trøje, også har de flyverdragt på, uld elefanthue, og varme vanter, på føsserne har de et par tynde uld sokker og et par tykkere uden på. Nogen gange har de uldstrømpebukser på i stedet for lange uld underbukser.

Hvia man ikke kan gå kan man have uldsokker også nogen futter på med fleese i.

Det er vigtige at på fødderne at strømper og sko ikke kommer til at sidde for stramt, så fryser man, men der skal være lidt luft mellem tær og sko!

Vigtigt at have varme fødder og hoved! og lag på lag er godt!

God tur, og spørg endelig igen

Knus Siber

Anmeld

7. januar 2011

Siber skriver:

Hej,

Jeg bor i Norge, og her er det uld uld og uld!

Når mine tøser er ude har de uld undertøj (men uld trusser er ikke nødvendigt når de bruger ble, så har de uld langærmet og lange uld underbukser, så har de strikbukser (også i uld) eller fleese bukser, uld striktrøje eller fleese trøje, også har de flyverdragt på, uld elefanthue, og varme vanter, på føsserne har de et par tynde uld sokker og et par tykkere uden på. Nogen gange har de uldstrømpebukser på i stedet for lange uld underbukser.

Hvia man ikke kan gå kan man have uldsokker også nogen futter på med fleese i.

Det er vigtige at på fødderne at strømper og sko ikke kommer til at sidde for stramt, så fryser man, men der skal være lidt luft mellem tær og sko!

Vigtigt at have varme fødder og hoved! og lag på lag er godt!

God tur, og spørg endelig igen

Knus Siber

Okay, godt så! Uld-uld-uld!!!

Hun skal sidde i bæresele og/eller klapvogn/barnevogn regner jeg med! Men jeg kan godt hører  på det hele at hun skal pakkes rigtigt godt ind! (i ULD!!!)

Jeg har faktisk intet i uld, så tror bare jeg går ud og køber 2 sæt af alt der kan dække kroppen! Jeg havde forstillet  mig en kæmpe flyverdragt faktisk, men kan godt hører det ikke er nok.. Godt jeg fik spurgt, så mit lille pus ikke sidder og fryser! Mange tak for tips!!

Stine og Lisa.

Anmeld

7. januar 2011

jannebjerre skriver:

ULD ULD ULD

Joha laver nogle fantastiske produkter og det er super godt at have inden under en evt. termodragt...

Tænker om du ikk ku købe skitøj til hende?? som i hvis man skulle have hende med på skiferie?

Jo, det ha vde ejg også haft i tankerne, men kan godt hører at det ikke er nok med skitøj.. Det er vist lag på lag der skal til!!

Stine og Lisa.

Anmeld

7. januar 2011

<3

Uld undertøj og en god fleece eller ulddragt og så en god flyverdragt (Didriksons) Uldstrømper til de små fusser og så nogle gode elefanthuer!

God tur!

Anmeld

7. januar 2011

Siber

Tilmeldt skriver:

Okay, godt så! Uld-uld-uld!!!

Hun skal sidde i bæresele og/eller klapvogn/barnevogn regner jeg med! Men jeg kan godt hører  på det hele at hun skal pakkes rigtigt godt ind! (i ULD!!!)

Jeg har faktisk intet i uld, så tror bare jeg går ud og køber 2 sæt af alt der kan dække kroppen! Jeg havde forstillet  mig en kæmpe flyverdragt faktisk, men kan godt hører det ikke er nok.. Godt jeg fik spurgt, så mit lille pus ikke sidder og fryser! Mange tak for tips!!

Stine og Lisa.

Hæ hæ ja uld er guld som man siger!

Vi flyttede til Norge for snart 2 år siden, og vi havde ikke meget uld da vi kom, men nu har vi stort set ikke andet! Og det virker!!!

Mine tøser har stort set ikke "hverdags tøj" på om vinteren, det er bare udl uld uld. Så i år har jeg lært at det ikke kan betale sig at købe jeans, fløjl eller andre bukser elle bluser om vinteren, for det er ikke meget de bruger det!

I stedet for handler vi meget her: www.nostebarn.no

knus Siber

Anmeld

7. januar 2011

SussieThyssen

Tilmeldt skriver:

Hvad skal jeg  købe af overtøj??

Vi skal et smut til nord norge,  i slutningen af Februar.. Min mor fylder 50år, og min far har bestilt en overraskelses tur til bl.a et ishotel i norge, til hende.. Min kæreste,  brødre og jeg  vil så tage op og overraske dem på selve dagen. Vi skal  ha  2 overnatninger der.. Altså, ikke på  ishotellet, men et nærliggende.. Vi skal kun være på Ishotellet i   2timer!  

Nogle der har gode erfaringer med at rejse til røvkolde steder med jeres babyer? Hvad skal jeg købe af overtøj til hende? Jeg har kun en almindelig flyverdragt i stof, så den er nok ik varm nok!? Skal jeg ha fat i noget uld undertøj eller hvad mener I?!

Stine og Lisa.

LOL et smut...er du klar over hvor langt der er?
Vi mødte engang nogle herlige mennesker fra Tronheim, da vi var på ferie i Sydspanien. Da vi nåede Kbh og skulle af, skulle de videre hjem med flyet efter mellemlanding og optankning, og manden sagde:
"Ja, så er vi præcis halvvejs!"
Men rigtig god tur.
Og så vil jeg da anbefale Fleace til indvortes og Bævernylon til udenpå.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. januar 2011

SussieThyssen skriver:

LOL et smut...er du klar over hvor langt der er?
Vi mødte engang nogle herlige mennesker fra Tronheim, da vi var på ferie i Sydspanien. Da vi nåede Kbh og skulle af, skulle de videre hjem med flyet efter mellemlanding og optankning, og manden sagde:
"Ja, så er vi præcis halvvejs!"
Men rigtig god tur.
Og så vil jeg da anbefale Fleace til indvortes og Bævernylon til udenpå.

Kærligst
Sussie

Hehe.... Nej, egentligt ik!?

Men det er fordi det kun er fra fredag til søndag, jeg tænkte smuttur! Og så skal vi flyve... AAaahhh..

Bæver nylon var sq en god idé.. Det havde ejg slet ik tænkt på!

Stine og Lisa.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.