Årh nej - lightsaftevand ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

502 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. januar 2011

Den lykkelige

Jeg læste lige i en anden tråd at light saftevad er skidt for en når man er gravid.. Jeg vidste godt at light sodavand var skidt, så det droppede jeg da jeg testede positiv.. Men drikker ca 1,5 liter fun light safte vand om dagen.. Hvor der i den 1,5 liter, ca er 1 dl koncentreret saft.. Bliver da vildt trist og nervøs nu  Jeg er 32+3 dag.. Har lige prøvet at søge på det på nettet og alt havd jeg kan se er at det kan sætte fødslen igang før uge 37.

Hvad ved i om det???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

AnneBJ

milopilo skriver:

Jeg læste lige i en anden tråd at light saftevad er skidt for en når man er gravid.. Jeg vidste godt at light sodavand var skidt, så det droppede jeg da jeg testede positiv.. Men drikker ca 1,5 liter fun light safte vand om dagen.. Hvor der i den 1,5 liter, ca er 1 dl koncentreret saft.. Bliver da vildt trist og nervøs nu  Jeg er 32+3 dag.. Har lige prøvet at søge på det på nettet og alt havd jeg kan se er at det kan sætte fødslen igang før uge 37.

Hvad ved i om det???

At sødestoffet  mig bekendt er det samme som der er brugt i sodavand og at det derfor principielt er det samme...

Anmeld

6. januar 2011

jannebjerre

roooooolig nu :-)

Jeg fødte lige op terminsdagen og jeg drak MEGA meget ligth sodavand

Og Felix har aldrig fejlet noget

Anmeld

6. januar 2011

Den lykkelige

jannebjerre skriver:

roooooolig nu :-)

Jeg fødte lige op terminsdagen og jeg drak MEGA meget ligth sodavand

Og Felix har aldrig fejlet noget

Årh det jeg virkelig glad for at høre  Tusind tak.. Tænkte bare shit, når man bare har tænkt så meget på hvad der er bedst for den lille.. alle de ting jeg har droppet siden jeg testede positiv osv.. og hvis man så havde gjort noget dumt nu

Anmeld

6. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Sødestoffer er ikke sunde! Men det er altså ikke ensbetydende med at der sker noget som helst!

Anmeld

6. januar 2011

Den lykkelige

Ni-ko-li-ne skriver:

Sødestoffer er ikke sunde! Men det er altså ikke ensbetydende med at der sker noget som helst!

Vi må håbe hun har det godt i maven, også må jeg holde mig til det naturlige og vand resten af tiden..

Anmeld

6. januar 2011

Mka

Kan baby tage skade af light?? eller er det fordi der er chance for at føde for tidligt?

Anmeld

6. januar 2011

SpunkenJo

Måske er det ikke så go en ide at "fylde sig" med netop den sæags produkter når man er gravid.

Efter jeg selv havde født (32+1) læste jegfaktsik den undersøgelse du nok hentyder til. Spiser og drikker selv helst ikke lght. Jeg vil helst have hele pakken, farve, E-numre og sukker...

Jeg tænkte, da jeg hørte om undersøgelsen, at den sikkert ikke var lavet på et fornuftigt grundlag og måske kun vile onhandle højst 1500 testpersoner. Men, der deltog knap 50.000 gravide og jeg mener at det var ca. 70% af dem som drak cola light der fødte for tidligt....
- måske kan jeg Google artiklen frem igen.

Men hvis jeg var dig, ville jeg nok holde mig fra light-drikkevarerne

Nyd de sidste uger, håber selv på at ku gå tiden ud næste gang

Knus Jo

Anmeld

6. januar 2011

SHERO

Jeg gik 13 dage over tid og drak ret meget light sodavand... Ikke at der ikke stadig er en risiko, men her skete der intet ved det... (var inden man vidste risikoerne ved light produkter)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.