fik lige inden operationen alligevel lov til at få LASIk, så der blev jeg glad.
Selve starten var stille og roligt, fik en pille og nogle forskellige øjendråber.
Så kom jeg ind til tjek hvor lægen blev enig med sig selv om at LASIK var ok alligevel og kom på briksen.
Fik lidt flere bedøvende øjendråber og så en holder på øjnene så jeg ikke kunne lukke dem. Havde troet det ville være langt mere ubehageligt:-)
Så fukuserer man på et lys i maskinene og får en sugekop på øjet og så bliver der skåret hul. Så fjerner han linsen ud til siden, og sætter laseren til. flere 100 små røde prikker lyder ned i øjenene mens det sker og så lægger han linsen på plads og glatter ud.
sådan gik det med hvert øje og hele selve operationen tog kun ca 15 min.Intet af det gjorde decideret ondt, var højst ubehageligt. Faktisk var sugekoppen den værste, resten var bare en meget mærkelig sci-fi oplevelse
Så det var en super oplevelse og allerede nu dagen efter ser jeg helt fint. Kan godt se lyset slører en smule og der nogle gange er en smule uklart. Men det er så idt at jeg stadig kan sidde i min sofa og se tv og læse underteksterne uden det mindste problem.
Så nu er mine - 5 og -5,5 væk, ser måske ikke 100 % endnu, det skal ige hele helt og halos osv skal væk, men det er dælme så tæt på som muligt og har slet ikke ondt. Har en anelse irritation på venstre, men ikke mere end hvis jeg havde en lidt tør kontakelinse på. og det skulle forsvinde om få dage. Højre øje kan jeg slet ikke mærke det har rørt:-)
En skøn oplevelse at kunne se uden mine hjælpemidler igen, har jeg ikke kunnet siden jeg var 12:-)
Anmeld