1. JM-samtale idag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

428 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. januar 2011

otlitrom

Så blev det min tur til at hilse på en JM.  Og det gik fint. Desværre var farmand ikke med, da han stadig er på juleferie, og først kommer hjem lørdag.

Jeg startede med at få en masse papirer om alt muligt. Tasken blev godt nok fyldt op! Derefter snakkede vi om, hvordan jeg har haft det, og om jeg havde nogen spørgsmål. Det hele var meget stille og roligt.

En ting fik jeg dog at vide, som gjorde mig lidt usikker. Der skal spares i Kolding, hvilket ikke kommer som nogen overraskelse. Men jeg fik at vide, at jeg skal forberede mig på at føde ambulant Altså ind og ud samme dag. Det har jeg det lidt mystisk med. Jeg har jo aldrig prøvet det før, og er bange for at komme hjem med dette lille væsen, og hverken vide buh eler bæh om, om jeg gør det rigtige... Men på den anden side er det sikkert også dejlig trygt at være hjemme i vandte omgivelser, hvor vi kan lære hinanden at kende... Det skal nok gå!

Jeg blev hverken målt på maven, vejet eller lyttet på. Det gør man åbenbart ikke længere. JM fortalte at de tilbød de to scanninger (NF og MD) og derudover var det samtaler...

Jeg fik dog ros af JM, da jeg fortalte om min vægtøgning, da vi snakkede kost og motion. Har taget 2,5 kg på, og er i 17. uge. Det synes jeg selv er ret godt gået! Første gang jeg er venner med vægten

Kitty, 16+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

th

Hej Kitty

Jeg er i uge 15 og skal føde på ouh. Har også lige været ved første JM samtale i tirsdag, hvor hun også fortalte at der skulle spares og man ville blive sendt hjem efter 2 til 6 timer efter man havde født, hvis alt var gået godt.

Men hun sagde samtidig, at hvis jeg ikke følte mig klar kunne jeg sige det, så jeg kunne blive lidt længere.. men ved ikke om det kun er et tilbud i odense.

Jeg fik heller ikke målt noget, men fik en ny tid til at skulle ind og høre hjetelyd om 1 måned.

Så tror det er meget forskelligt.

Anmeld

6. januar 2011

Heidisbebs

th skriver:

Hej Kitty

Jeg er i uge 15 og skal føde på ouh. Har også lige været ved første JM samtale i tirsdag, hvor hun også fortalte at der skulle spares og man ville blive sendt hjem efter 2 til 6 timer efter man havde født, hvis alt var gået godt.

Men hun sagde samtidig, at hvis jeg ikke følte mig klar kunne jeg sige det, så jeg kunne blive lidt længere.. men ved ikke om det kun er et tilbud i odense.

Jeg fik heller ikke målt noget, men fik en ny tid til at skulle ind og høre hjetelyd om 1 måned.

Så tror det er meget forskelligt.

Nej øv.. Jeg skal også føde på ouh, og skal til 1 jm-besøg fredag d 14, jeg havde da håbet på at jeg måtte høre hjertelyd...hmmm, det kan jeg godt glemme så

Anmeld

6. januar 2011

th

ALtså, tror måske der er forskel ´på hvem du kommer ind til, min JM sagde at der jeg ikke var længere end uge 15, kunne det være svært at høre, og så ville hun ikke gøre os bange hvis hun nu ikke kunne høre den lille, derfor fik vi en tid til den 1 feb. hvor jeg er i uge 19.

Anmeld

6. januar 2011

AnneBJ

Jeg skal også føde på Kolding.. Jeg er ikke blevet orienteret om besparelserne, men mener de er trådt i kraft -reglerne om ambulante fødsler altså... Dog har jeg også læst, at hvis noget ikke er efter bogen (her gælder mors parathed til at komme hjem vist også) så kan man godt blive

Jeg har hele tiden været indstillet på, gerne at ville hjem hurtigt. Teoretisk altså, jeg kan jo ikke vide hvordan jeg reelt har det efter fødslen. Men jeg vil gerne hjem, hvor vi bare kan være os 3, hvor far er ligeså vigtig som mor, og hvor familien kan komme på besøg, medbringende aftensmad fx og vi kan hygge os sammen i det omfang vi og de gider/lyster, istedet for jeg skal have gæster mellem kl. det og det som besøgstiderne dikterer!

Så det tror jeg såmænd nok skal gå! Mange spørger mig, hvad jeg så vil stille op med amning, tudeturene på 4. dagen osv., men helt ærligt?! Hvad med dem der føder hjemme? Hvad stiller de op? Selvfølgelig er jeg glad for, jeg har både en JM, en sundhedsplejerske og ikke en mindst en mor at ringe til i dagene efter, men omvendt skal man ikke gøre tingene værre og/eller sværere end de reelt er!

Dejligt at JM forstod at rose din vægt! - jeg synes også du er sej!! Og så behøvede du jo slet ikke frygte besøget - det er jeg glad for jeg fik ret i Min JM har ikke gået så højt op i det, men mere i mit velbefindende! Hun glemmer faktisk at veje mig stort set hver gang, men de næste gange skal du så vidt jeg ved have lyttet hjertelyd hver gang! Og ellers skal du bare bede om det - det er den eneste måde de kan tillade sig at skrive et + ved fosteraktivitet.

Jeg var 28 uger henne før jeg fik målt maven, SF mål, så det er vidst ikke så vigtigt, hvis bare man trives og har det godt
Går du egentlig til JM i Kolding, når nu du skal føde der?

Anmeld

6. januar 2011

AnneBJ

Mange steder trækker de den med hjertelyden, fordi forældrene bliver så bekymrede hvis ikke den kan findes. Den kan fx være svær at finde så tidligt, hvis moderkagen ligger ud mod maveskindet, så det er ikke for at være tarvelige at de ikke lytter
Men jeg kan godt huske fornemmelsen af, at have håbet på at høre den, og så bare blive sendt ud af døren efter en samtale

Anmeld

7. januar 2011

businesstigger

ved 1jdm besøg blev jeg heller ikke målt og lyttet til. tror det er meget almindeligt da spiren stadig har god plads at ræse rundt på i maven så det kan være svært lige at fange den, og for at undgå nervøse forældre der panikker over manglende hjertelyd så venter mange jdm derfor til 2. besøg med at hive de fancy ting frem.

Og til vægten!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.