Behandling.. Trin for trin ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.129 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. januar 2011

o1Mutte

Ja, mystisk overskrift, men vidste ikke hvordan jeg skulle formulere det

Vi har nu prøvet i 14 måneder, og taget kontakt til lægen. Vi fik en henvisning til en sædprøve, som vi så fik svar på den 28 dec. Det så rimeligt fint ud. Så det var jo fint Men nu går der så 3 måneder inden han skal aflevere en til sædprøve. Hvad så i mellem tiden ? Skal vi bare vente og prøve løs ? Hvad med bagefter ? Hvis det hele er fint ? Så må der vel være en anden grund til det ikke er sket endnu..

Hvordan gik det med jer ? Altså hvordan gik forløbet fra i tog kontakt til lægen, til i kom videre til behandling ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Lisbeth1985

Indtil i er færdige med undersøgelserne hos lægen (og evt. på en fertilitetsklinik) er der desværre ikke så meget andet at gøre end at vente med tålmodighed (ved godt at det er MEGET svært).. Jeg går ud fra, at du også skal igennem nogle undersøgelser?

Når alle resultaterne er klar vil i så få besked om det videre forløb fra jeres læge - sådan var det i hvert fald hos os...

Håber du kan bruge mit svar

Lisbeth

Anmeld

6. januar 2011

o1Mutte

Lisbeth1985 skriver:

Indtil i er færdige med undersøgelserne hos lægen (og evt. på en fertilitetsklinik) er der desværre ikke så meget andet at gøre end at vente med tålmodighed (ved godt at det er MEGET svært).. Jeg går ud fra, at du også skal igennem nogle undersøgelser?

Når alle resultaterne er klar vil i så få besked om det videre forløb fra jeres læge - sådan var det i hvert fald hos os...

Håber du kan bruge mit svar

Lisbeth

Altså nææ. Jeg har intet fået afvide om jeg skal undersøges for noget som helst..? Det nemmeste var jo at undersøge mandens sæd så det blev så gjort først.

Hvordan er reglerne nu omkring selvbetaling ? Er der nogle specielle ''grupper'' af barnløse der ikke selv skal betale, eller er det alle over en kam ? Og hvad koster det ca. alt i alt ?

Anmeld

6. januar 2011

Lisbeth1985

o1Mutte skriver:

Altså nææ. Jeg har intet fået afvide om jeg skal undersøges for noget som helst..? Det nemmeste var jo at undersøge mandens sæd så det blev så gjort først.

Hvordan er reglerne nu omkring selvbetaling ? Er der nogle specielle ''grupper'' af barnløse der ikke selv skal betale, eller er det alle over en kam ? Og hvad koster det ca. alt i alt ?

Jeg tror, at du vil blive sendt videre til nogle undersøgelser.. Det gjorde jeg i hvert fald..

Der er egenbetaling på medicin på 15.000 kr om året, dertil kommer ca.1200 kr pr. inseminationsforsøg og ca.5000 kr pr. IVF-forsøg.. Med mindre man fejler noget som kræver ægsortering, tror jeg, at man selv skal betale for det

Lisbeth

Anmeld

6. januar 2011

o1Mutte

Lisbeth1985 skriver:

Jeg tror, at du vil blive sendt videre til nogle undersøgelser.. Det gjorde jeg i hvert fald..

Der er egenbetaling på medicin på 15.000 kr om året, dertil kommer ca.1200 kr pr. inseminationsforsøg og ca.5000 kr pr. IVF-forsøg.. Med mindre man fejler noget som kræver ægsortering, tror jeg, at man selv skal betale for det

Lisbeth

Fy for pokker, det er mange penge Det er da slet ikke til at have råd til.

Anmeld

6. januar 2011

Lisbeth1985

o1Mutte skriver:

Fy for pokker, det er mange penge Det er da slet ikke til at have råd til.

Det er rigtig dyrt og en rigtig uretfærdig lov!! Men hvad gør man ikke for ønskebarnet?

Anmeld

6. januar 2011

o1Mutte

Lisbeth1985 skriver:

Det er rigtig dyrt og en rigtig uretfærdig lov!! Men hvad gør man ikke for ønskebarnet?

Sandt nok Men meget uretfærdig lov, vi kan jo ikke selv gør for at vi ikke kan lave en selv

Anmeld

6. januar 2011

grinny

Det er rigtig uretfærdigt! Kæresten og jeg skal også snart til lægen og jeg er så bange for at få af vide at der er noget galt fordi tror slet ikke vi kan finde pengene til det behandling

Jeg vil gøre alt for at kunne få en baby, men man bliver også nød til at tænke realistisk, har man ikke pengene - kan man ikke bruge dem

Anmeld

6. januar 2011

otlitrom

Som Lisbeth skriver, så er der ikke meget I kan gøre ud over at vente. Men jeg ville bruge ventetiden konstruktivt hvis jeg var Jer... Så jeg synes du skal få en tid hos en gynækolog, og blive undersøgt. Der behøver jo ikke være noget galt, men det er rigtig godt at være undersøgt, hvis man måske skal have en henvisning til behandling. Og så sparer i måske ventetid i den anden ende...

Bare et forslag!

Anmeld

6. januar 2011

baby84

godt råd...meld dig ind i danmark så længe alt ser fint ud hvis du stadig kan nå det.

det betyder at al medicinen kan blive dækket og det er enormt vigtigt hvis i ender med at skulle i behandling. 

selvom vi vidste det var manden der var problemet blev jeg også testet for klamydig, alm GU samt fik målt progesteron via to blodprøver. Synes du skal spørge din læge om hun evt kan  starte på lidt af undersøgelserne på dig nu da det tilsyneladende ikke er manden.

Progesteron vil sige noget om om du får ÆL og de nævnte prøver skal vist være færdige før i kan få henvisning. Det er surt at skulle vente 1-2 mdr på det bagefter

held og lykke med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.