JustAnotherName skriver:
IKKE fordi jeg har tabt mig - endnu, desværre.
Men jeg gør dog en indsats ved at spise mindre usundt, og fortsat gå til zumba ......og intensitivere dét efterhånden. Men jeg bandlyser ikke søde sager fuldstændigt, for så VED jeg at min søde tand får mit mod og min vilje til at knække før eller siden.
Så jeg er sund i hverdagene, og "synder" så lidt i weekenderne.
Nå, men det var faktisk SLET IKKE DÈT, som jeg var glad for og gerne ville dele med Jer. Det handler om min uddannelse.
Jeg er jo ude i praktik lige nu. Det skal jeg være fremtil den 20 marts.
Men jeg havde møde med både min vejleder og med min kontaktlærer fra skolen i forgårs. Og der fik jeg simpelthen så flot ros fra mit praktik-sted. Og min vejleder sagde (uden at have fortalt mig, at de var kommet frem til det i personalegruppen), at de "helt klart ville anbefale, at Katrine får forkortet sit praktik-forløb ned, og hurtigere kan få nogle flere udfordringer - For hun "keder sig" og kan sagtens klare at blive udfordret endnu mere, men hun skal bare have det faglige med"
Min vejleder er rigtig tilfreds med mig, og det er tilsyneladende en generel ting blandt de kollegaer jeg har fået. Så det er jo et kæmpe skulderklap at få!
Men min vejleder sagde, at hun lidt følte, at hun kunne vise mig resultaterne af tingene, hvor jeg ligesom manglede begrundelserne og overvejelserne om HVORFOR (altså min teroretiske undervisning halter ift. min kunnen).
Så min lærer tog tilbage til skolen og snakkede med uddannelses-vejleder, som så har tjekket op på, hvordan det vil se ud, hvis mit forløb skal forkortes.
I stedet for at afslutte min uddannelse til 30 september, vil jeg så allerede kunne blive færdig den 30 juni
...og dermed have kortet yderligere 3 måneder af (jeg har i forvejen merit i nogle enkelte fag - dansk og engelsk)
det betyder så, at jeg kun kommer ud i 2. praktisk i 3 UGER!! I stedet for 4 måneder. Og jeg kommer til at KNOKLE til sidst, for jeg skal jo virkelig på kort tid "bevise", at jeg KAN!!
Men jeg er stolt over, at det er deres vurdering, at jeg kan. At de mener, at jeg er så godt med, så det kan nåes.
Min lærer var på besøg i forgårs. Hun meldte allerede tilbage på mail igår.
Og min vejleder har stort set givet endeligt grønt lys idag.
Så det ser ud til, at det bliver aktuelt

Der er bare en enkelt "MEN", ved det. Og det ér, at jeg jo er tilbage fra min 2. praktisk meget tidligere, end mine klassekammerater, så jeg kommer til at skulle gå til eksamen med en klasse, som jeg slet ikke kender. Der er kun 30 dages skoletid tilbage efter 2. praktik, så jeg har jo nærmest ingen chance for, at nå at komme ind i deres fællesskab.
Men for mig er det så tæt på slutningen, at jeg kører målrettet til sidst, og har fokus på eksamen! Så HÅBER jeg bare, at det er en ok klasse jeg kommer i til sidst, og ikke en masse umodne og useriøse fjante-tøser.
Ellers må jeg nok lidt køre mit eget ræs.
Til sidst, så betyder det, at jeg HVIS jeg er heldig at komme ind, kan søge ind på assistent uddannelsen med start til 1 Juli. Og altså gå direkte fra hjælperen og videre på assistenten
Det ville jo være genialt for mig, hvis det kunne lade sig gøre. Og vildt, at jeg så kan være 3 måneder inde i assistent-uddannelsen, inden mine gamle klassekammerater vil være ovre deres eksamener 
Ellers står jeg uden noget fra 1 Juli, og må så søge ind igen med start tre måneder senere i stedet for. Og SKULLE det gå hen og blive sådan, så er det heller ikke det aller-værste tidspunkt, at gå ledig, da der jo er mange der afholder ferie i juni, juli, august .....Så jeg sikkert kunne finde mig et afløser-job i de måneder (måske endda dér hvor jeg er nu), mens jeg venter på, at kunne komme igang med studie igen.
Så det er rigtig spændende for mig. Og jeg er ret stolt og glad over alt den ros, som jeg har fået fra min vejleder og mit praktiksted.
DET VAR BARE DÈT JEG GERNE VILLE FORTÆLLE...og undskyld det blev så langt