Andre i Københavns kommune med pladsproblem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.225 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. januar 2011

Tulle28

Jeg sidder lige og sunder mig efter at have talt med pladsanvisningen. Vi har skrevet min datter op til vuggestue pr. 1. januar, men skal tidligst forvente at få en plads til maj, og nok nærmere hen over sommeren. WHAT?!!! Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre herfra. Selvfølgelig kan man skrive sig op til en garantiplads, men Københavns kommune er jo stor, og man kan risikere at få en plads i modsatte ende af, hvad man selv bor.

Så nu tænker jeg at jeg må tale med mit arbejde og se om jeg evt. kan få lov til at holde noget orlov, hvilket vores økonomi heldigvis godt kan klare i nogle måneder. Men det er jo slet ikke sikkert min arbejdsplads synes det er en god idé.

Alternativt skal man finde en privat dagplejer... Men hvor finder man sådan en?

Hvad gør I andre?

Knus en ret fortvivlet Tulle  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

L.J.L

Tulle28 skriver:

Jeg sidder lige og sunder mig efter at have talt med pladsanvisningen. Vi har skrevet min datter op til vuggestue pr. 1. januar, men skal tidligst forvente at få en plads til maj, og nok nærmere hen over sommeren. WHAT?!!! Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre herfra. Selvfølgelig kan man skrive sig op til en garantiplads, men Københavns kommune er jo stor, og man kan risikere at få en plads i modsatte ende af, hvad man selv bor.

Så nu tænker jeg at jeg må tale med mit arbejde og se om jeg evt. kan få lov til at holde noget orlov, hvilket vores økonomi heldigvis godt kan klare i nogle måneder. Men det er jo slet ikke sikkert min arbejdsplads synes det er en god idé.

Hvad gør I andre?

Hej Tulle.

Vi bor i København og havde nøjagtig samme problem.

Lauritz var skrevet op til at skulle starte 1 september 2010 men vi fik også afvide at vi tidligst ville få tilbudt plads denne sommer

Vi valgte så privat børnepasning, og fandt Diana som er 21 og en super dejlig pige Og vores dreng elsker hende!!

Kik på KK's hjemmeside under opslagstavlen for privat børnepasning. Der kan du både selv søge efter børnepasser samt se alle de børnepassere som søger børn at passe.

det skal så siges at 1 mdr efter Lauritz var startet i pasning, fik han selvfølgelig tilbudt plads i vuggestuen, så han er lige startet for 14 dage siden.

Anmeld

6. januar 2011

L.J.L

fandt lige link til opslagstavlen

http://www.opslagstavle.kk.dk/opslag.asp?tid=2&action=show&kid=17

Anmeld

6. januar 2011

Fenris

Tulle28 skriver:

Hvad gør I andre?

Ville bare lige sige at de har det med at være meget pessimistiske når man ringervi fik plads da vi skulle på østerbro men til gengæld havde min søs problemer og hun bor på nørrebro ...

Anmeld

6. januar 2011

Tulle28

linselouise skriver:

fandt lige link til opslagstavlen

http://www.opslagstavle.kk.dk/opslag.asp?tid=2&action=show&kid=17

Tusind tak, det vil jeg lige kigge på Nå, så I fik altså rent faktisk en plads ret hurtigt alligevel? Det er alligevel meget rart at høre. En af vuggestuerne vi er skrevet op i sagde også at vi ikke skulle tro så meget på hvad de sagde på pladsanvisningen , men man er jo nødt til at tro en lille smule på hvad de siger, i forhold til at skulle tilbage på arbejde.

Tak for svar

Anmeld

6. januar 2011

Tulle28

Apples skriver:

Ville bare lige sige at de har det med at være meget pessimistiske når man ringervi fik plads da vi skulle på østerbro men til gengæld havde min søs problemer og hun bor på nørrebro ...

Det er meget rart at høre trods alt - men som jeg også lige har svaret Linselouise, så er man jo nødt til at tro en lille smule på hvad de siger, i forhold til at skulle tilbage på job )som man jo desværre skal en dag... Suk)

Tak for svar

Anmeld

6. januar 2011

L.J.L

Tulle28 skriver:

Tusind tak, det vil jeg lige kigge på Nå, så I fik altså rent faktisk en plads ret hurtigt alligevel? Det er alligevel meget rart at høre. En af vuggestuerne vi er skrevet op i sagde også at vi ikke skulle tro så meget på hvad de sagde på pladsanvisningen , men man er jo nødt til at tro en lille smule på hvad de siger, i forhold til at skulle tilbage på arbejde.

Tak for svar

Ville bare lige sige at det apples skrev (det er mig der er hendes søster) Det er rigtigt at kommunen er meget pessimistiske! Men når man ikke har prøvet det før tror man jo på hvad de siger til en, og man kan jo ikke altid regne med at man får en plads hurtigere end de siger til en.

Men det gik ihvertfald rigtig hurtigt for os, og det var endda vores første prioritering vi fik

Anmeld

6. januar 2011

lilleløven

Tulle28 skriver:

Hvad gør I andre?

Hej Tulle.

Jeg havde skrevet Malte op til vuggestue start d.1 okt(2010), fik samme besked (som alle andre)om at vi ikke skulle forvente plads til ham før til sommer

Han startede hos en privat passer d.1 nov, som han er super glad for, men der er laaaang transport frem og tilbage.

Men som linselouise skriver så se på kk'opslagstavle, og sørg for at kontakte så mange som muligt, jeg startede med at skrive til 10 forskellige og hørte kun tilbage fra 3-som ikke have flere ledige pladser...

Pøj pøj med det, håber i snart får det løst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.