Hipp økologisk modermælkserstatning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.724 visninger
3 svar
0 synes godt om
6. januar 2011

Louisesam

Min søn Mikas er nu snart 4 måneder gammel og lever af Hipps økologiske modermælkserstatning (efter et skift fra Nan for ca. 1 uge siden). Det fungerer rigtig fint, jeg synes bare slet ikke, at han spiser særlig meget! Det har skiftet en del - før (på Nan) spiste han ca. 150-200 ml. pr. gang og ca. 7-8 gange i døgnet, men nu spiser han kun ca. 100-120 ml. pr. gang og ca. 7-8 gange i døgnet!!! Det er jo kun ca. 700-960 ml. i døgnet. Nogle gange lidt mere. Og han er jo ca. 4 måneder gammel! Ved ikke hvad han vejer nu, da vores vægt ikke har virket noget tid og sundhedsplejersken ikke har været her længe! Men han vejer vel mellem 7-8 kg mindst?? Og hvis de skal spise ca. 1/6 af deres vægt er det jo ikke helt nok!!!

Nogle der har erfaringer med dette? Har jeres børn skiftet fra et mærke (fx Nan) til Hipp og begyndt at spise mindre?? Mon Hipp mætter mere end fx Nan??? Han virker 100 % glad, tilfreds og mæt, er bare ikke interesseret i maden efter de ca. 100-120 ml. Mon han kan begynde at være træt af mælk og interesseret i noget nyt - grød fx, som han snart skal begynde med...?!! Tror godt han kan lide Hipps modermælkserstatning, da han gladeligt drikker det. Hmm.... hjælp!!!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

jannebjerre

Tror ikke det ene mærke mætter mere end det andet

Men på et tidspunkt vil de altså i en periode spise mindre..

Anmeld

7. januar 2011

Louisesam

Tror ikke det ene mærke mætter mere end det andet

Men på et tidspunkt vil de altså i en periode spise mindre..

Tænker bare, om der kunne være flere næringsstoffer pr. ml. væske i Hipp... og at han på den måde bliver hurtigere mæt/ikke behøver drikke så meget mælk som med andre mærker. Bagpå Nan1 står der, at babyer i alderen 3-4 mdr. skal drikke ca. 160-200 ml. Nan 5-6 gange pr. døgn. Det kunne jo være, at det er en anderledes mængde med Hipp. Men det er jo selvfølgelig også bare en indikator og ikke nødvendigvis virkeligheden.

Men du har sikkert ret, det burde være det samme... og ja, selvfølgelig spiser de i perioder mere eller mindre, det er bare et pudsigt sammentræf at det lige er når jeg skifter til et nyt mærke...

Desuden bliver man jo bare nervøs, når det såan pludseligt går gradvist nedad med appetitten eller hvad det er...

Anmeld

7. januar 2011

JacobsMoar

Hvis han virker glad, tilfreds og mæt ville jeg altså ikke tænke så meget over det..

Vores søn spiser i perioder ikke ret meget af gangen, men mange gange i løbet af dagen.. Andre perioder spiser han få gange, men meget af gangen (i samme perioder sover han igennem)..

Jeg går helt ærligt ikke så meget op i hvordan og hvor meget han spiser.. Hvis bare han er, som du siger, glad, tilfreds og mæt.. Og ikke mindst tager på..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.