Scanning af hofte efter fødsel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.205 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. januar 2011

Marie29

Hej

Min lille pige lå med underkrop det meste af graviditeten, men blev heldigvis vendt tilsidst og født normalt.

Jeg har hørt man skulle få tilbudt en scanning af hofterne, når barnet har ligger med underkrop. Nogle erfaringer med dette? Vi har nemlig ikke fået tilbudt noget....og er det kun hvis barnet er født i sæddestilling?

Mvh Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Marco2

Tror først det er noget der bliver taget stilling til når du skal til 1. lægeundersøgelse med barnet.

Så mærker lægen på hofterne og vurderer om der skal en scanning til.

AG

Anmeld

6. januar 2011

Diana...

Vi blev tilbudt en scanning ikke fordi han lå sådan men fordi han ikke kunne strække benene helt så de troet det var hofterne så vi kom til scanning. Men de prøver jo og strække og bukke osv med deres ben og hofter og hvis de tror der er noget sender de en til scanning. Har de ikke tjekket hendes ben og hofter? 

Anmeld

6. januar 2011

Nadia&Daniel

Vores Laura var til den scanning - men det er fordi hun er kommet til verden via planlagt kejsersnit, pga hun lå med bagdelen godt nede i bækkenet.. Vi fik brevet ind af døren direkte fra hospitalet. Vores læge havde ikke noget at gør med det.

Anmeld

6. januar 2011

Marie29

Diana... skriver:

Vi blev tilbudt en scanning ikke fordi han lå sådan men fordi han ikke kunne strække benene helt så de troet det var hofterne så vi kom til scanning. Men de prøver jo og strække og bukke osv med deres ben og hofter og hvis de tror der er noget sender de en til scanning. Har de ikke tjekket hendes ben og hofter? 

Vi har været til første lægeundersøgelse og det så fint ud, og sundhedsplejésken har også undersøgt uden nogle bekymring, men hun sagde også det kunne være svært at opdage selvom man målte ben og bøjede og sådan noget.

Det lød bare som om det var standard at man blev tilbudt scanning ved underkropsbørn. Ved det ikke....

Anmeld

6. januar 2011

Marie29

Nadia&Daniel skriver:

Vores Laura var til den scanning - men det er fordi hun er kommet til verden via planlagt kejsersnit, pga hun lå med bagdelen godt nede i bækkenet.. Vi fik brevet ind af døren direkte fra hospitalet. Vores læge havde ikke noget at gør med det.

Hmm...det var også det jeg fik at vide, at man automtisk fik en scanning. De har nok glemt os :-) Vi må kontakte lægen og bede om en scanning så....

Anmeld

6. januar 2011

Nadia&Daniel

Marie29 skriver:

Hmm...det var også det jeg fik at vide, at man automtisk fik en scanning. De har nok glemt os :-) Vi må kontakte lægen og bede om en scanning så....

Jeg prøver lige at finde brevet - så kan jeg lige tjekke om der er et direkte nummer

Anmeld

6. januar 2011

Nadia&Daniel

Marie29 skriver:

Gentofte hospital

39 77 37 48

Tlf.tid: kl. 9-14

Men hov, glemte helt at høre hvor du havde født..

Anmeld

6. januar 2011

Marie29

Nadia&Daniel skriver:

Gentofte hospital

39 77 37 48

Tlf.tid: kl. 9-14

Men hov, glemte helt at høre hvor du havde født..

Fødte på Herlev.... Ringer op til lægen i morgen, så kan han vel stille mig om til hospitalet :-) De har nok haft lidt for travlt på Herlev i den periode....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.