Tascia??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

781 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. september 2008

Honningblomst

Hej...:)
Kan forstå du er inde i noget fagforenings-noget...;) og jeg tænker lidt, hvorfor skal man melde sig ind i en fagforening hvis man "bare" kan komme og få hjælp når der opstår en situation??
Ja, jeg forstår det ikke og kan da godt blive sådan lidt træls over at jeg sidder og betaler(selvom jeg sgu ikke har for mange penge) og så kan andre bare lade være og stå lige så godt som jeg???(?)(?)(?)
Knus Eva...(som starter en ny tråd, da det her ikke skal misforståes og fortolkes som noget personligt, for det er det ikke...)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2008

Katjaro

Eva skriver:

Kan forstå du er inde i noget fagforenings-noget...;) og jeg tænker lidt, hvorfor skal man melde sig ind i en fagforening hvis man "bare" kan komme og få hjælp når der opstår en situation??
Ja, jeg forstår det ikke og kan da godt blive sådan lidt træls over at jeg sidder og betaler(selvom jeg sgu ikke har for mange penge) og så kan andre bare lade være og stå lige så godt som jeg???(?)(?)(?)
Knus Eva...(som starter en ny tråd, da det her ikke skal misforståes og fortolkes som noget personligt, for det er det ikke...)

Uden at have dybere viden om det, så tror jeg nu også at det er de færreste fagforeninger der vil tage en sag for en hvis man lige har meldt sig ind.

Men hvordan det forholder sig i virkeligheden, det ved jeg af gode grunde ikke

Hilsen Katja - der vel har været medlem af en fagforening i 10,5 år nu :)

Anmeld

11. september 2008

Honningblomst

Katjaro skriver:

Eva skriver:

Uden at have dybere viden om det, så tror jeg nu også at det er de færreste fagforeninger der vil tage en sag for en hvis man lige har meldt sig ind.

Men hvordan det forholder sig i virkeligheden, det ved jeg af gode grunde ikke

Hilsen Katja - der vel har været medlem af en fagforening i 10,5 år nu :)

tak for dit svar..:)
Og jeg håber heller ikke det er proceduren alle steder, for ryger idéen da virkelig...
Knus Eva...

Anmeld

11. september 2008

Skovurt

Sjovt, jeg tænkte faktisk det samme - at det da egentlig er lidt fejt at man skal betale, for mit vedkommende, 844 kr om måneden, for noget som det så lader til at man også kan få gratis :S

Men jeg synes da på den anden side også det er fedt nok at der er lidt hjælp at hente for dem der nu engang står i en dårlig situation - men... føler mig sgu egentlig lidt snydt :$

Jeg har ingen idé om hvordan det foregår, men jeg forestiller måske også bare at det er de færreste steder som ønsker at træde ind med den store hjælp, hvis ikke personen er medlem - men hvad ved jeg.
Jeg tør i hvert fald ikke melde mig ud af min fagforening :P

Anmeld

11. september 2008

Becks

Hej :D
Ved ikke om det er et af mine indlæg der bliver henvist til, hvor jeg skrev at hun skulle ringe til fagforeningen og få hjælp der... Jeg fik ikke forklaret mig ordenligt i mit indlæg...:$:$
Men jeg har været ude for nogenlunde det samme, og der ringede jeg til FOA, som kom med en masse råd og forslag, men skulle de hjælpe mig yderligere med min sag, så krævede det at jeg meldte mig ind... Og det gjorde jeg og så fik jeg den optimale hjælp...

Ønsker jer alle en fantastisk dag (H)

Knus Beck(H)(H)

Anmeld

11. september 2008

Fam. Madsen

hey...

jeg ved at man ikke kan få hjælp med det samme hvis man ikke er medlem af a-kassen og ikke har været det i et år..

jeg har været ud for noget hen af det samme da jeg arbejdet i butik.. og der var jeg kun medlem i en fagforening og ikke af a-kassen, og der fik jeg af vide af fagforeningen at de kunne kun rådgive mig men ikke tage min sag for jeg havde ikke været medlem af a-kassen i et år.

men det er jo forskel på fagforeninger.:D

og siden den gang har jeg været medlem af a-kassen, for jeg ønsker ikke og komme i samme situation igen:P

Anmeld

11. september 2008

twinboys

ungmor2008 skriver:

hey...

jeg ved at man ikke kan få hjælp med det samme hvis man ikke er medlem af a-kassen og ikke har været det i et år..

jeg har været ud for noget hen af det samme da jeg arbejdet i butik.. og der var jeg kun medlem i en fagforening og ikke af a-kassen, og der fik jeg af vide af fagforeningen at de kunne kun rådgive mig men ikke tage min sag for jeg havde ikke været medlem af a-kassen i et år.

men det er jo forskel på fagforeninger.:D

og siden den gang har jeg været medlem af a-kassen, for jeg ønsker ikke og komme i samme situation igen:P

Kan jeg godt forstå og det er også det bedste at gøre...

Majbritt(H)

Anmeld

11. september 2008

tascia

Hej Eva..

Man kan heller ikke bare få hjælp!!! faktisk er det således at hvis man ikke melder sig ind før 3 mdr. efter start på nyt job, bliver man hos os §5 medlem i et år, det betyder at hvis der opstår en sag i den periode, ja så er fx. juridisk bistand for egen regning!

det vi til tider hjælper ikke medlemmer med er overfladiske spørgsmål, og der trækker vi som regl også en grænse og siger de selv kan gå hjemmesiden hvis de vil læse mere om det. men det giver jo samtidig også mulighed for at værge nogle ny medlemmer når det er, så helt at afvise dem gør vi ikke.

Det er også de færreste som bare kan melde sig ind den dag problemet opstår og så regne med at få hjælp (§5) men jeg tør ikke sige med garanti at det ikke er sket (for ikke at få noget i klemme) men så har det været i nogle mere principielle sager vil jeg tro, dog mindes jeg altså ikek der har været sådan nogle sager i min tid (7 år).

Jeg kan kun dele din holdning, og det var netop også derfor jeg reagerede på et svar i en tidligere debat :-)

håber det var svar nok

//Natascia

Anmeld

11. september 2008

Honningblomst

tascia skriver:

Hej Eva..

Man kan heller ikke bare få hjælp!!! faktisk er det således at hvis man ikke melder sig ind før 3 mdr. efter start på nyt job, bliver man hos os §5 medlem i et år, det betyder at hvis der opstår en sag i den periode, ja så er fx. juridisk bistand for egen regning!

det vi til tider hjælper ikke medlemmer med er overfladiske spørgsmål, og der trækker vi som regl også en grænse og siger de selv kan gå hjemmesiden hvis de vil læse mere om det. men det giver jo samtidig også mulighed for at værge nogle ny medlemmer når det er, så helt at afvise dem gør vi ikke.

Det er også de færreste som bare kan melde sig ind den dag problemet opstår og så regne med at få hjælp (§5) men jeg tør ikke sige med garanti at det ikke er sket (for ikke at få noget i klemme) men så har det været i nogle mere principielle sager vil jeg tro, dog mindes jeg altså ikek der har været sådan nogle sager i min tid (7 år).

Jeg kan kun dele din holdning, og det var netop også derfor jeg reagerede på et svar i en tidligere debat :-)

håber det var svar nok

//Natascia

Det var det....:) tusind tak for dit svar og det "trøster" mig og min lille indkomst lidt, at der er en fordel ved at betale hver måned...
Knus og god dag...

Anmeld

11. september 2008

tascia

Eva skriver:

tascia skriver:

Hej Eva..

håber det var svar nok

//Natascia

Det var det....:) tusind tak for dit svar og det "trøster" mig og min lille indkomst lidt, at der er en fordel ved at betale hver måned...
Knus og god dag...

det var godt :-)

for det er ikke bare penge ud af vinduet, det er ens forsikringer jo heller ikke?!?!

og god dag til dig også

//Natascia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.