Orlov med løn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.037 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. september 2008

Anonym trådstarter

Ja, som overskriften lyder, så har jeg et spørgsmål, om jeg kan søge orlov med løn i en måned? Sagen er den, at min veninde fødte jordens dejligste søn den 26/3 i år.. Og jeg er gudmor til ham.. Min veninde fik konstateret en fødselsdepression da han var 3 måneder, ikke en svær depr. men heller ikke en mild.. Sundhedsplejersken henviste hende til samtaler her i vores by, men hun kan kun få 5 samtaler. Faren til ham, bor hun ikke sammen med af forskellige årsager, så han bor i hus med sine 2 børn som er 8 og 17 fra et tidligere ægteskab. hun har nu valgt at stoppe med faren, men kommer stadig i huset og han kommer også hjem til hende en gang imellem, men han hjælper aldrig til med sønnen. Og deres søn er én dreng som kun powernapper i 10 af gangen fra han står op til han går i seng, såmin veninde er meget udkørt, hun har spurgt faren om han ville være interesseret i, at have ham hver anden weekend, så hun kan blive aflastet lidt, da hun virkelig har brug for det nu.. Men hun har spurgt om det ikke kan blive i de weekender hvor hans dreng på 8 er hos hans mor, for hun tør ikke lade sin søn være der uden hende når ham på 8 er der, for hun har nogengange observeret nogle ting han har gjort som ikke er okay. Men det forstår faren ikke, han tager det som et angreb... Men han vil ikke have ham hver anden weekend hvis ham på 8 ikke er der. Det skal lige siges at sønnen på 8 er blevet smidt ud af skolen og er startet i noget behandlingsforløb med farenn igennem kommunen, som er imod farens vilje... Igår kammede den helt over for min veninde, der kastede blod op og rystede som en sindssyg, så hun sagde til faren at nu måtte han komme mere på banen og hjælpe hende, normalt ser han kun sin søn når hun banker i bordet og kommer derud eller han er hos dem én nat. Idag skrev hun så til mig, at hun ville ringe til lægen, for hun skulle have hjælp NU, hun gider ikke leve mere, men grunden til hun ikke har gjort det forbi med sit liv endnu er pga hendes søn. Hun blev selv svigtet af sin mor som lille fordi hun er født med rygmarvsbrok og det gjorde hendes mor flov, hendes far har så været alene med hende og han kan ikke rigtig forstå hun har fået den depr. Så der er ikke meget hjlæp at hente... Hun er heldigvis hos faren til sønnen nu og bliver der til imorgen og jeg har tilbudt og passe ham fra imorgen til fredag, så hun kan få sovet og slappet af og tappe ny energi. Hendes søn er meget tryg ved mig, da jeg er sammen med dem stort set hver dag efter job. Men da jeg så gerne vil hjælpe hende mere, er der så nogen af jer der ved om jeg kan få orlov med løn i en måned? Da jeg ikke har råd til ogholde den uden, for så vil jeg stå i November månde uden løn... Håber I forstår indlægget og at det ikke blev for rodet. Jeg er bare så ked af det lige nu, at jeg hverken kan frem eller tilbage... og vil for alt i verden ikke miste min veninde... Vil gøre alt for at hjælpe hende... (L):'(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2008

MorCamilla

Sikke en grim situration du er sat i, for på den ene side vil man bare så gerne hjælpe og på den anden side er der bare så lidt man kan gøre.. Men jeg har et par forslag til dig, som du måske kan bruge..:

Efter mine udregninger vil din venindes dreng være 6 måneder ca nu.. Hun kan evt. søge dagpleje til ham, de tager børn ind fra en tidlig alder og så kunne du hente og bringe ham hver dag til hun får det bedre, samtidig med at du vil kunne passe dit job eller skole.. Det var bare lige det første der slog mig..

Eller du kunne "flytte" (samtidig med at du har dit eget sted) ind hos din veninde og sønnen og hjælpe hende alt hvad du kan, når du har fri..

Hun kan evt. søge om en aflastningsfamilie gennem kommunen til at tage drengen f.eks. om formiddagen og til du kommer fra arbejde/skole hver dag.. Eller måske bare nogle gange om ugen kunne være en hjælp for hende..

Jeg ved ingenting om orlov med løn, desværre, så på det punkt har jeg ikke noget fornuftigt at sige, desværre..
Men jeg håber at du kn bruge bare en af mine forslag til noget, for det må da være så ganske forfærdeligt for dig bare at "se på" at hun får det dårligere og dårligere..

Husk at fortælle hende dagligt at hun er en god mor og at hun klare det rigtig flot. Det har jeg hørt at der hjælper. (men jeg ved det ikke)

Knus fra Camilla.

Anmeld

11. september 2008

Anonym trådstarter

MorCamilla skriver:

Sikke en grim situration du er sat i, for på den ene side vil man bare så gerne hjælpe og på den anden side er der bare så lidt man kan gøre.. Men jeg har et par forslag til dig, som du måske kan bruge..:

Efter mine udregninger vil din venindes dreng være 6 måneder ca nu.. Hun kan evt. søge dagpleje til ham, de tager børn ind fra en tidlig alder og så kunne du hente og bringe ham hver dag til hun får det bedre, samtidig med at du vil kunne passe dit job eller skole.. Det var bare lige det første der slog mig..

Eller du kunne "flytte" (samtidig med at du har dit eget sted) ind hos din veninde og sønnen og hjælpe hende alt hvad du kan, når du har fri..

Hun kan evt. søge om en aflastningsfamilie gennem kommunen til at tage drengen f.eks. om formiddagen og til du kommer fra arbejde/skole hver dag.. Eller måske bare nogle gange om ugen kunne være en hjælp for hende..

Jeg ved ingenting om orlov med løn, desværre, så på det punkt har jeg ikke noget fornuftigt at sige, desværre..
Men jeg håber at du kn bruge bare en af mine forslag til noget, for det må da være så ganske forfærdeligt for dig bare at "se på" at hun får det dårligere og dårligere..

Husk at fortælle hende dagligt at hun er en god mor og at hun klare det rigtig flot. Det har jeg hørt at der hjælper. (men jeg ved det ikke)

Knus fra Camilla.

Tak for dine råd og svar (L)

Knus (H)

Anmeld

11. september 2008

Anonym trådstarter

Slet ingen der kender noget til orlov med løn... Ved ikke om det har nogen relevans, men jeg er uddannet social og sundhedshjælper og arbejder i hjemmeplejen...

Anmeld

11. september 2008

twinboys

Beklager... Prøv at ringe til din fagforening de må da vide den slags...

Sikke et træls forløb hun er i...

Men der er hjælp at hente... Har klart de samme forslag som Camilla så håber at du kan bruge hendes og mit indslag til noget...

Majbritt(H)

Anmeld

11. september 2008

Bastian

Jeg kan desværre ikke hjælpe, men bliver nøt at at fortælle, at du er en fantastisk veninde. Gid der var flere af din slags her i verden...(H)

Anmeld

11. september 2008

MorCamilla

Bastian skriver:

men bliver nøt at at fortælle, at du er en fantastisk veninde. Gid der var flere af din slags her i verden...(H)

Så helt enig...(L)

Anmeld

11. september 2008

MorCamilla

Jeg har i nattens løb lagt og tænke lidt over det du har skrevet.. Måske du kan søge om orlov med en form for dagpenge hjælp fra kommunen eller lignende?? Jeg ved det ikke det var bare noget jeg kom til at tænke på..

Eller som en allerede har skrevet, prøv gennem din fagforening...
Jeg håber det bedste for jer, så din veninde kan komme sig 100% igen..

Knus fra Camilla.

Anmeld

11. september 2008

Balderson

Hej

En bedre veninde end dig kan hun ikke finde.. Du er guld værd :)

Med hensyn til om du kan søge orlov, så er jeg bange for at du nok ikke kan det...

Jeg har et familiemedlem der blev syg, og hvor hendes datter søgte orlov.. Hun fik det godkendt, men kun fordi hun selv var i familie med vedkommende...

Men jeg ville da spørge min fagforening, hvis jeg var dig... Og håber da du er medlem af sådan en, for ellers så ser det nok mere sort ud med hensyn til at få orlov...

For din arbejdsgiver giver dig nok ikke fri i en mdr. med løn..

Håber du finder ud af noget...

Mvh

Anmeld

11. september 2008

Anonym trådstarter

Bastian skriver:

Jeg kan desværre ikke hjælpe, men bliver nøt at at fortælle, at du er en fantastisk veninde. Gid der var flere af din slags her i verden...(H)

Tusinde tak det er rart at vide...(H)
Jeg har en del afspadsering, som jeg håber jeg må holde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.