Ja, som overskriften lyder, så har jeg et spørgsmål, om jeg kan søge orlov med løn i en måned?
Sagen er den, at min veninde fødte jordens dejligste søn den 26/3 i år..
Og jeg er gudmor til ham..
Min veninde fik konstateret en fødselsdepression da han var 3 måneder, ikke en svær depr. men heller ikke en mild.. Sundhedsplejersken henviste hende til samtaler her i vores by, men hun kan kun få 5 samtaler.
Faren til ham, bor hun ikke sammen med af forskellige årsager, så han bor i hus med sine 2 børn som er 8 og 17 fra et tidligere ægteskab. hun har nu valgt at stoppe med faren, men kommer stadig i huset og han kommer også hjem til hende en gang imellem, men han hjælper aldrig til med sønnen. Og deres søn er én dreng som kun powernapper i 10 af gangen fra han står op til han går i seng, såmin veninde er meget udkørt, hun har spurgt faren om han ville være interesseret i, at have ham hver anden weekend, så hun kan blive aflastet lidt, da hun virkelig har brug for det nu.. Men hun har spurgt om det ikke kan blive i de weekender hvor hans dreng på 8 er hos hans mor, for hun tør ikke lade sin søn være der uden hende når ham på 8 er der, for hun har nogengange observeret nogle ting han har gjort som ikke er okay. Men det forstår faren ikke, han tager det som et angreb... Men han vil ikke have ham hver anden weekend hvis ham på 8 ikke er der. Det skal lige siges at sønnen på 8 er blevet smidt ud af skolen og er startet i noget behandlingsforløb med farenn igennem kommunen, som er imod farens vilje...
Igår kammede den helt over for min veninde, der kastede blod op og rystede som en sindssyg, så hun sagde til faren at nu måtte han komme mere på banen og hjælpe hende, normalt ser han kun sin søn når hun banker i bordet og kommer derud eller han er hos dem én nat.
Idag skrev hun så til mig, at hun ville ringe til lægen, for hun skulle have hjælp NU, hun gider ikke leve mere, men grunden til hun ikke har gjort det forbi med sit liv endnu er pga hendes søn.
Hun blev selv svigtet af sin mor som lille fordi hun er født med rygmarvsbrok og det gjorde hendes mor flov, hendes far har så været alene med hende og han kan ikke rigtig forstå hun har fået den depr. Så der er ikke meget hjlæp at hente... Hun er heldigvis hos faren til sønnen nu og bliver der til imorgen og jeg har tilbudt og passe ham fra imorgen til fredag, så hun kan få sovet og slappet af og tappe ny energi. Hendes søn er meget tryg ved mig, da jeg er sammen med dem stort set hver dag efter job.
Men da jeg så gerne vil hjælpe hende mere, er der så nogen af jer der ved om jeg kan få orlov med løn i en måned? Da jeg ikke har råd til ogholde den uden, for så vil jeg stå i November månde uden løn...
Håber I forstår indlægget og at det ikke blev for rodet. Jeg er bare så ked af det lige nu, at jeg hverken kan frem eller tilbage...
og vil for alt i verden ikke miste min veninde... Vil gøre alt for at hjælpe hende... (L):'(
Anmeld