Selvudviklingsgruppe eller fordybelsesgruppe ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

421 visninger
4 svar
0 synes godt om
5. januar 2011

thilde-tusindfryd

Den sidste stykke tid har jeg gået og haft det lidt underligt med mig selv. Der foregår en masse på det følelsesmæssige plan, som jeg ikke kan styre og som jeg ikke kan finde hoved eller hale i. Jeg kender ellers mig selv rimelig  godt, men disse følelser er nye og fremmede. Dels er der de kropslige fornemmelser og forandringer, som også påvirker mig psykisk og sanseligt. Dels sker der nogle andre ting, både ift. det at skulle være mor og ift. faderen, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal forholde mig til.

Det ku være rart at mødes med andre kommende mødre eller bare kvinder, hvor man ku få lov at mærke efter og snakke om disse ting. Men på en dybere måde, ikke bare over en kop kaffe.

Jeg har tidligere, i mine yngre dage, arbejdet meget med mig selv via selvudviklingskurser, hvor man laver afspændingsøvelser, visualiseringer og andre øvelser, hvor man kan få lov at smide masken og nå helt ind til sig selv og mærke efter i de der følelser, som ellers kan være så svære at sætte ord på. Men det er mange år siden og jeg ved ikke, hvor man evt. kunne finde sådan noget idag og med temaet omkring det at blive mor eller være gravid.

Er der nogen, der kender til sådan noget og kan komme med nogle henvisninger ? Gerne på aktiviteter af den slags i Århus området, men ellers bare gode tips, som jeg måske kan gå videre med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

Molly8

Hej

Åh, jeg er selv lige kommet hjem fra helheds-krops massage. Det er ren terapi for mig. Jeg har nu også gået ved den samme en del år efterhånden og kender hende godt. For mig har det stor betydning at få kroppen med ind over.

Også for mig har graviditeten sat gang i en masse tanker omkring egen opvækst osv. Gennem krops-massagen bearbejder jeg tingene på flere planer på én gang. Jeg kender ikke til massører i Århus-området, men ville bare gøre opmærksom på, at det kan være en vinkel. - I hvert fald, når vi taler om den holistiske version.

Held og lykke med det.

Kh Molly

Anmeld

5. januar 2011

thilde-tusindfryd

Molly8 skriver:

Hej

Åh, jeg er selv lige kommet hjem fra helheds-krops massage. Det er ren terapi for mig. Jeg har nu også gået ved den samme en del år efterhånden og kender hende godt. For mig har det stor betydning at få kroppen med ind over.

Også for mig har graviditeten sat gang i en masse tanker omkring egen opvækst osv. Gennem krops-massagen bearbejder jeg tingene på flere planer på én gang. Jeg kender ikke til massører i Århus-området, men ville bare gøre opmærksom på, at det kan være en vinkel. - I hvert fald, når vi taler om den holistiske version.

Held og lykke med det.

Kh Molly

Ja, det må meget gerne være med en holistisk vinkel - faktisk nok i sig selv en nødvendighed - men primært har jeg nok et behov for fordybelse og at kunne kommunikere omkring mine oplevelser med andre ligestillede. Altså i en gruppe. Det har jeg tidligt oplevet som meget givtigt.

Men en massage er jo aldrig af vejen  Man ku jo gøre begge dele, hver for sig. Eller hvis man ku finde en kombination...

Desværre syns jeg bare, at de fleste ting, jeg har googlet, mest er praktiske fødselsforberedelseskurser. Og det er ikke så meget det, jeg efterlyser. Et andet problem kan være, at kurserne (især de private) er alt for dyre. Overvejer lidt, om der mon findes noget på selvhjælpsgruppe plan. Men der kan man tilgengæld mangle en coach eller en, der styrer og skaber trygge, gode rammer.

Anmeld

6. januar 2011

Molly8

thilde-tusindfryd skriver:

Ja, det må meget gerne være med en holistisk vinkel - faktisk nok i sig selv en nødvendighed - men primært har jeg nok et behov for fordybelse og at kunne kommunikere omkring mine oplevelser med andre ligestillede. Altså i en gruppe. Det har jeg tidligt oplevet som meget givtigt.

Men en massage er jo aldrig af vejen  Man ku jo gøre begge dele, hver for sig. Eller hvis man ku finde en kombination...

Desværre syns jeg bare, at de fleste ting, jeg har googlet, mest er praktiske fødselsforberedelseskurser. Og det er ikke så meget det, jeg efterlyser. Et andet problem kan være, at kurserne (især de private) er alt for dyre. Overvejer lidt, om der mon findes noget på selvhjælpsgruppe plan. Men der kan man tilgengæld mangle en coach eller en, der styrer og skaber trygge, gode rammer.

Nu bor vi to i hver sin del af landet, men der kan jo også være fordele ved at skrive lidt sammen uden at kende hinanden. Du skal være velkommen til at skrive til mig i den private del.

Kh Molly

Anmeld

7. januar 2011

thilde-tusindfryd

Molly8 skriver:

Nu bor vi to i hver sin del af landet, men der kan jo også være fordele ved at skrive lidt sammen uden at kende hinanden. Du skal være velkommen til at skrive til mig i den private del.

Kh Molly

Hej Molly,

Det vil jeg da meget gerne, selvom jeg ikke mener, at det kan erstatte det, jeg spørger efter. For det er noget helt andet. Men det er altid rart at ha nogen at dele oplevelserne med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.