Den sidste stykke tid har jeg gået og haft det lidt underligt med mig selv. Der foregår en masse på det følelsesmæssige plan, som jeg ikke kan styre og som jeg ikke kan finde hoved eller hale i. Jeg kender ellers mig selv rimelig godt, men disse følelser er nye og fremmede. Dels er der de kropslige fornemmelser og forandringer, som også påvirker mig psykisk og sanseligt. Dels sker der nogle andre ting, både ift. det at skulle være mor og ift. faderen, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal forholde mig til.
Det ku være rart at mødes med andre kommende mødre eller bare kvinder, hvor man ku få lov at mærke efter og snakke om disse ting. Men på en dybere måde, ikke bare over en kop kaffe.
Jeg har tidligere, i mine yngre dage, arbejdet meget med mig selv via selvudviklingskurser, hvor man laver afspændingsøvelser, visualiseringer og andre øvelser, hvor man kan få lov at smide masken og nå helt ind til sig selv og mærke efter i de der følelser, som ellers kan være så svære at sætte ord på. Men det er mange år siden og jeg ved ikke, hvor man evt. kunne finde sådan noget idag og med temaet omkring det at blive mor eller være gravid.
Er der nogen, der kender til sådan noget og kan komme med nogle henvisninger ? Gerne på aktiviteter af den slags i Århus området, men ellers bare gode tips, som jeg måske kan gå videre med.
Anmeld