Jeg kom til at undre mig da jeg sidst snakkede med min danske veninde om de danske maend versus de amerikanske. Og hun mente altsaa at danske fyre er generelt mindre galante, om det er fordi det er pga 'ligestilling' vidste hun ikke, men at danske fyre holder ikke doren, stolen saedvanlig vis eller betaler for daten. Det er mere splittet lige over.
Der blev jeg saa liidt overrasket (eller er jeg for 'high maintenance
') at synes at fyren da skal betale for daten, drinks og restaurant besog - Er det ikke meningen at manden opvarter, for det andet der, at betale regningen selv som pige, ville jeg ikke synes om
Maaske er det pga. at jeg er vant til de amerikanske maend. De holder doren og stolen og betaler altid for daten og hvis man gerne vil betale saa naegter de at lade en goere det - det er ihvertfald min oplevelse da jeg i sin tid som au pair var ude paa dates med amerikanske maend inden jeg modte min mand som iovrigt stadig holder doren for mig ALTID (og jeg synes det er skont. det faar mig til at fole mig en lille smule vigtig, hehe, og ville da synes det var lidt trist hvis ens mand ikke gjorde det) - hvis man invitere ud saa betaler man da ogsaa eller hvad?
hvad er din oplevelse?
Anmeld