hjælp min læge sendte ingen recept?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.828 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. januar 2011

Mor1012

apoteket gav mig movicol med hjem. selmom lægen sagde movicol junior. men det skal man have recept på, og det har han ikke sendt. skal jeg bruge den alm.movicol?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

oo

nej, det ville jeg ikke gøre. Ring til lægen imorgen og få en recept på movicol junior

Anmeld

5. januar 2011

Henri84

Så vidt jeg ved kan lgen ikke skrive en recept på movicol junior, det skal gå igennem børnelæge... Men jeg kender et par stykker som har god held med at give alm movicol i stedet.. Eneste forskel er vidst at movicol junior er smagsneutralt..

Anmeld

5. januar 2011

Nettemor

movicol junior skal børneafdelingen gi recept på. vi fik alm movicol til vores dreng. det er bare ikke alle børn der vil ha det fordi det har en let syrlig smag. vi skulle gi et halvt brev morgen og aften til det virkede.. og det virker! og vores dreng er HELT vild med smagen så ingen problemer der

Anmeld

5. januar 2011

Mor1012

ok jeg giver hende movicol alm 2 g og 20ml vand.

hun er 6 uger . lægen sagde bare movicol junior

Anmeld

5. januar 2011

Betteisen

movicol junior er vist hundedyr i forhold til den alm. vores læge anbefalede den alm og ½ brev om dagen. Synonympræp på apoteket er noget billigere, køb det

Anmeld

5. januar 2011

eliasogmor

Emilie2010 skriver:

apoteket gav mig movicol med hjem. selmom lægen sagde movicol junior. men det skal man have recept på, og det har han ikke sendt. skal jeg bruge den alm.movicol?

hej, elias får movicol junior, kun fordi han ikke villle have den alm movicol, vil anbefale dig at starte med movicol , da movicol junior er hammerdyrt....ved ikke hvor længe  i skal være  på det....movicol junior, er smags neutral...mvh louise

Anmeld

5. januar 2011

cecilie1984

hej

min datter er på movicol og har været det siden hun var ca 4 mdr.

Vi har også prøvet både alm og junior den ENESTE forskel på de to er KUN SMAGEN junior smager bedre end alm.

Min datter får den alm i hendes mælk og kan derfor ikke rigtig smage den.

Også svarer et hel brev movicol junior til et halvt brev alm.

Movicol junior skal købes på recept hvor imod alm er håndkøbs medicin. Og derfor billigere.

Hvis det er noget dit barn skal have længe som mit vil jeg anbefale dig at søge om tilskud hos lægemiddelstyrrelsen.
Det kan du via sygehuset du har kontakt med ang dit barns forstoppelse

Cecilie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.