Hjælp!!! babyalarmen virker ikke/ hvem er ferm til supernova

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.236 visninger
3 svar
0 synes godt om
5. januar 2011

heidi30

Hej,

Vi har lånt et sæt Super Nova babyalarmer og de har hele tiden virket uden probemer. Idag gør de dog ikke og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre eller trykke på. Da de er lånt har jeg ingen brugsanvisning.

Jeg har ikke mulighed for at tage et billede, så jeg beskriver lige hvad der står i displayet i hhv. baby og parent delen:

Parent:

venstre hjørne: CH B

Højre side: Stor blinkede baby hovede

midten: -- grader

venstre nederst: hvad der ligner en megafon

fuld styrke på batteri 

Højre nederst: Antenne (eller hvad det er) blinker

Baby:  

Venstre hjørne: CH B

Venstre hjørne: DSIP

Venstre hjørne: SIP

venstre nederst: et øre

fuld batteri

Når jeg taler ind i baby delen sker der ikke en skid i parent delen. Jeg har prøvet at slukke begge dele og det eneste der sker er at parent delen blir ved at med bippe, det er vel fordi den ikke kan få kontakt med babydelen går jeg ud fra.

HJÆLP BE OM

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

heidi30

heidi30 skriver:

Hej,

Vi har lånt et sæt Super Nova babyalarmer og de har hele tiden virket uden probemer. Idag gør de dog ikke og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre eller trykke på. Da de er lånt har jeg ingen brugsanvisning.

Jeg har ikke mulighed for at tage et billede, så jeg beskriver lige hvad der står i displayet i hhv. baby og parent delen:

Parent:

venstre hjørne: CH B

Højre side: Stor blinkede baby hovede

midten: -- grader

venstre nederst: hvad der ligner en megafon

fuld styrke på batteri 

Højre nederst: Antenne (eller hvad det er) blinker

Baby:  

Venstre hjørne: CH B

Venstre hjørne: DSIP

Venstre hjørne: SIP

venstre nederst: et øre

fuld batteri

Når jeg taler ind i baby delen sker der ikke en skid i parent delen. Jeg har prøvet at slukke begge dele og det eneste der sker er at parent delen blir ved at med bippe, det er vel fordi den ikke kan få kontakt med babydelen går jeg ud fra.

HJÆLP BE OM

OP OP OP.

MANGLER HJÆLP 

Anmeld

6. januar 2011

Sismofytten

Hmm..

Prøver lige, om jeg kan hjælpe dig.

På parent unit - det blinkende babyhoved og den blinkende antenne (stregerne ud i højre side) betyder, at der ikke er signal fra baby unit til parent unit. Det forklarer selvfølgelig også, hvorfor der ikke kommer lyd ud i parent, når du taler ind i baby.

Er du kommet til at trykke på nogle af knapperne, eller noget?

"dsip" og "sip" koderne være ens på begge enheder. Det finder du ud af, ved at trykke på "ok" knappen på først baby enhed. Så er der noget, der begynder at blinke på skærmen. Hver gang du trykker på "ok" knappen, er der noget nyt, der blinker. På et tidspunkt vil først den ene kode ("dsip" eller "sip") blinke. Bag ved står der et tal. Dernæst vil den anden kode blinke. Noter tallene efter koderne.... Derefter trykker du gentagne gange på "ok" knappen, indtil der ikke er noget, der blinker.

Og så forsøger du det samme på parent unit, så du kan se, hvad koderne er på den. Hvis de stemmer over ens med baby unit, så er det ihvert fald ikke det, der er problemet.

Prøv dig frem med det, og giv en melding på, om det virker. Eller skriv, hvis du ikek forstår, hvad jeg mener. Hvis ikke det virker, så skal jeg prøve at finde vores brugsvejledning.

Sismofytten

Anmeld

6. januar 2011

heidi30

Sismofytten skriver:

Hmm..

Prøver lige, om jeg kan hjælpe dig.

På parent unit - det blinkende babyhoved og den blinkende antenne (stregerne ud i højre side) betyder, at der ikke er signal fra baby unit til parent unit. Det forklarer selvfølgelig også, hvorfor der ikke kommer lyd ud i parent, når du taler ind i baby.

Er du kommet til at trykke på nogle af knapperne, eller noget?

"dsip" og "sip" koderne være ens på begge enheder. Det finder du ud af, ved at trykke på "ok" knappen på først baby enhed. Så er der noget, der begynder at blinke på skærmen. Hver gang du trykker på "ok" knappen, er der noget nyt, der blinker. På et tidspunkt vil først den ene kode ("dsip" eller "sip") blinke. Bag ved står der et tal. Dernæst vil den anden kode blinke. Noter tallene efter koderne.... Derefter trykker du gentagne gange på "ok" knappen, indtil der ikke er noget, der blinker.

Og så forsøger du det samme på parent unit, så du kan se, hvad koderne er på den. Hvis de stemmer over ens med baby unit, så er det ihvert fald ikke det, der er problemet.

Prøv dig frem med det, og giv en melding på, om det virker. Eller skriv, hvis du ikek forstår, hvad jeg mener. Hvis ikke det virker, så skal jeg prøve at finde vores brugsvejledning.

Sismofytten

Hej du,

tusind tak for dit svar. Jeg googlede efter en brugsanvisning da ingen herinde skrev. Jeg fandt ud af som du skriver at DSIP og SIP koderne ikke var de samme.

Men tak fordi du skrev 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.